اشتراک گذاری

دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ شاید برای شما جالب به نظر برسد که بدانید وقتی شما کلید کپی را فشار می دهید عملیات پیچیده و جالبی را آغاز میکنید که در نهایت به تهیه نسخه دیگری از متن یا عکس شما منتهی می شود. عوامل زیادی در این فرایند دخیل می باشند ، چیزی که شما در ظاهر میبینید عملیات ساده ای می باشد اما در واقع شما با فشردن یک کلید مجموعه از محاسبات ریاضی و شمیایی را آغاز میکنید که در مطلب زیر به توضیح درباره آن خواهیم پرداخت:

دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

نحوه ی استفاده ی عمومی از دستگاه کپی

در ابتدا باید سینی کاغذ را چک کنید و از پر بودن آن اطمینان حاصل فرمایید. با چک کردن سینی کاغذ کش دستگاه خود متوجه خواهید شده که کاغذ برای استفاده وجود دارد یا خیر، همچنین مطمئن شوید که اندازه ی سینی کاغذ کش درست باشد به طور مثال در قسمت A4  برگه های A5  قرار داده نشده باشد. یک خط برای نشان دادن اندازه کاغذی که در سینی کاغذ جا می گیرد وجود دارد.

برای استفاده از اسکن دستگاه، اگر فقط یک صفحه را می خواهید اسکن کنید آن را رو به پایین روی اسکنر گذاشته و اسکن بگیرید. بعضی از دستگاه های کپی دارای قابلیت کپی گرفتن با تعداد بسیار بالا می باشند. اگر می خواهید صفحات زیادی را کپی بگیرید صفحه ای را که می خواهید کپی کنید را رو به بالا روی اسکنر قرار دهید. جهت آشنایی با نحوه ی کار دستگاه کپی، یکی از مراحل  انتخاب تنطیمات درست می باشد.

اندازه صفحه ای را که می خواهید کپی بگیرید را وارد دستگاه کنید ( دستگاه کپی به صورت پیشفزض برای اندازه A4 کار میکند) و همچنین شما می توانید تنظیمات دیگری را وارد پرینتر نمایید. مانند یک رو زدن یا دو رو زدن صفحه. جهت پرینت گرفتن، دکمه ی پرینت را فشار دهید به این ترتیب دستگاه فتوکپی عملیات پرینت را آغاز خواهد کرد. صفحات پرینت شده در سینی خروجی می باشند. صفحات پرینت شده را بردارید . صفحات کپی شده ی خود را برداشته و فراموش نکنید که صفحه اصلی خود را نیز بردارید. امیدواریم مطالعه ی این متن رو پاسخی مناسب جهت این پرسش شما  که دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ باشد.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید :صدای دستگاه کپی؛ دلایل و راهکارها

دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

دستگاه کپی چگونه کار میکند ؟ دستگاه فتوکپی، امروزه  یکی از اساسی ترین تجهیزات در ادارات ، سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها می باشد. به دستگاهی که از اسناد یک تصویر دقیقاً مشابه آنها تهیه نماید، دستگاه فتوکپی می گویند. فتو کپی از دو بخش اسکنر و چاپگر تشکیل شده است. دستگاه های کپی تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام دارای عملکرد و ویژگی های خاص خود هستند.

دستگاه کپی به عنوان وسیله ای جهت کپی کردن متون یا تصاویر به صورت رنگی و یا سیاه سفید استفاده می شود. این وسیله سودمند در ادارات ، شرکت ها و حتی در منازل نیز کاربرد دارد. برای تمامی کاربران دستگاه های کپی این سوال مطرح است که دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ نحوه عملکرد این دستگاه چگونه است ؟ در این مقاله به بررسی این پرسش ها می پردازیم . مطالعه ی متن ذیل شما را در جهت آشنایی با عملکرد دستگاه کپی راهنمایی کرده و به سوال ” دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ ” پایخ می دهد و در استفاده ی مفید تر و بهینه تر ازین دستگاه موثر خواهد بود.

قطعات داخلی دستگاه کپی چیست؟

سوال اولیه ما این بود که دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ اما قبل از پاسخ دادن به آن باید شما با اجزای داخلی دستگاه کپی آشنا شوید. چگونگی عملکرد قطعات داخلی دستگاه کپی به این صورت است که، ابتدا روی غلتک نواری یا استوانه‌ای درام (Drum) یک بار الکتریسیته یکنواخت ساکن معمولا ۷۰۰-۶۰۰ ولت توزیع می‌شود. سطح غلتک با هادی نوری پوشیده شده است. در گذشته هادی نوری با روکش سلنیوم پوشیده شده بود که با بار مثبت شارژ می‌شد. اما به‌دلیل سمی بودن آن، امروزه از هادی نوری آلی با بار منفی استفاده می‎شود.

فتوکپی به معنای  کپی با استفاده از نوراست. در دستگاه کپی از نور استفاده می‌شود و به این خاطر است که به آن دستگاه کپی می‌گویند. نحوه ی کار دستگاه کپی در این بخش به این صورت است که، باریکه ی نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده است، عبور می‌کند. قسمت‌های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که نور منعکس شده به سطح درام برخورد می‌کند، آن قسمت سطح باردار درام خنثی می‌شود. نواحی تیره سطح کاغذ (مانند متن و تصاویر)  نور را منعکس نمی‌کنند (جذب می‌کنند) و در نتیجه نواحی با بار منفی روی درام باقی می‌ماند.

کار تونر در دستگاه کپی چیست؟

عملکرد تونر به این صورت است که، پودر تیره تونر که با بار مثبت شارژ شده‌، به بارهای منفی که روی درام باقی مانده‌اند، می‌چسبند بارهای غیر‌همنام یکدیگر را جذب می‌کنند در واقع درام می‌تواند به‌صورت انتخابی شارژ شود. در نتیجه فقط قسمت‌هایی از آن تونر را جذب می‌کند. جایی که کاغذ اصلی سیاه است، بر روی درام الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند؛ اما جایی که سفید است، ایجاد نمی‌کند و یک تصویر از مدرک بر روی آن شکل می‌گیرد. دستگاه کپی چگونه کار می کند؟ کار تونر چیست؟ فطعات داخلی دستگاه کدام اند؟ اگر هنوز به پاسخ سوالات خود نرسیده اید پیشنهاد میکنیم با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می‌شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می‌شود. تونر به دما حساس است و در نتیجه هنگامی که ذرات نرم تونر از درام جدا و جذب کاغذ می‌شوند، با استفاده از گرما به سطح کاغذ می‌چسبند و به این ترتیب یک کپی ایجاد می‌شود.  مرحله آخردرچگونگی عملکرد دستگاه کپی، به این صورت است که، هادی نوری پاک شده و برای کپی بعدی آماده می شود. این عمل به‌طور عادی به‌وسیله ی در معرض نور قراردادن آن و خروج بارهای الکتریکی باقی‌مانده و نیز حذف تونر‌های اضافی به‌وسیله یک تیغه، انجام می‌شود. مطالعه ی مقاله ، پاسخگوی این پرسش کاربران است که دستگاه کپی چگونه کار می کند؟

نمایندگی دستگاه کپی زیراکس و واحد های تعمیرات زیراکس

وجه تمایز نمایندگی زیراکس ، تخصصی کردن واحد های تعمیرات زیراکس می باشد که در اینجا ما همه بخش ها را به صورت مجزا راه اندازی کرده ایم . کارشناسان در هر واحد به رفع ایراد یک دستگاه خاص می پردازند . به همین دلیل تمامی توجه خود را معطوف بر ریکاوری همان محصول می کنند . همین امر موجب می گردد کیفیت کار تعمیرکاران افزایش یابد . کارگاه های فنی نمایندگی زیراکس به ابزارآلات مدرن و درجه یک تجهیز شده اند . کادرفنی مجموعه با بکارگیری جدیدترین تجهیزات قادر به ارائه خدماتی باکیفیت هستند .

خاطرنشان می سازیم هزینه تعمیرات با قیمتی مناسب از کاربران اخذ می گردد . امیدواریم با ارائه خبر « ادستگاه کپی چگونه کار می کند؟ » توانسته باشیم اطلاعات شما عزیزان را به روز نماییم .

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩