مرکز تعمیرات کپی ریکو

مرکز تعمیرات کپی ریکو آماده ی ارائه ی خدمات تخصصی به هم وطنان گرامی می باشد.  مرکز تعمیرات کپی ریکو  خدمات تعمیرات کپی را با استفاده از پیشرفته ترین ابزار آلات تعمیر دستگاه های کپی به شما هم وطنان عزیز ارائه می گردد. به این ترتیب  با یک بار مراجعه به این مرکز، می توانید  هرگونه عیب و نقص موجود در دستگاه کپی ریکو را برطرف نمایید و از مراجعه به مراکز دیگر بی‌نیاز باشید.

مدیریت مرکز تعمیرات کپی ریکو تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز را گارانتی نموده تا شما هموطنان گرامی از بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه تعمیر کپی ریکو بهره‌مند گردید. گفتنی است نمایندگی تعمیرات کپی ریکو در تهران ، علاوه بر ارائه ی خدمات مختلف به هم شهریان تهرانی ، آماده ی پذیرش تعمیرات کپی ریکو  در اقصا نقاط کشور می باشد. هم وطنان عزیز جهت بهره مندی از خدمات این مرکز از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت اقدام فرمایند.

تعمیر چیپست کارتریج کپی ریکو

همیشه پیغام های Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace نشان می دهند که کارتریج نیاز به شارژ یا تعویض دارد. اگر با شارژ و تعویض کارتریج همچنان این پیغام ها باقی ماند، باید چیپست کارتریج بررسی شود. چیپست بخشی از دستگاه است که مانند سایر بخش ها شناخته شده نیست. چیپست تراشه ای  ظریف از سیلیکون  است که در کارتریج تعبیه شده است.

نام دیگر آن IC  یا همان Integrated Circuit (مدار مجتمع) است. این قطعه چندین عنصر الکتریکی را در خود جای داده است. این قطعه برگه هایی که توسط دستگاه چاپ می شود، می شمارد. غیر فعال کردن، ریست و  تعویض چیپست برای رفع اختلالات آن موثر است. مرکز تعمیرات کپی ریکو بر اساس نیاز دستگاه هر یک از این اقدامات را انجام می دهد.

تعمیر کاغذکش کپی ریکو

تعمیر کاغذکش کپی ریکو یک نمونه از خدمات و سرویس های مرکز تعمیرات کپی ریکو است. کاغذکش وظیفه ورود و خروج کاغذ را بر عهده دارد. صدای ناهنجار دستگاه کپی، چروک شدن و کرکره شدن کاغذ، سرعت و عملکرد پایین، گیر کردن کاغذ در ورودی کپی و گیر کردن کاغذ در قسمت خروجی از جمله مشکلات بخش کاغذکش دستگاه کپی است.

مرکز تعمیرات کپی ریکو صفر تا صد مشکلات این بخش از دستگاه را برطرف می کند و اجزایی نظیر پد و پیکاپ، سینی، کلاچ، میله پیکاپ، سنسور تشخیص وجود کاغذ، اهرم سنسور کاغذ، کارتریج، محورهای عبور کاغذ و غلطک های روی آنها را با دقت بررسی می کند.

تعمیر درام کپی ریکو

مرکز تعمیرات کپی ریکو ، تعمیر درام کپی ریکو را نیز انجام می دهد. درام یکی از اجزای دستگاه کپی است که در کارکرد صحیح این دستگاه تاثیر زیادی دارد. این قطعه ظاهری میله ای و استوانه ای شکل دارد و مسئول انتقال تصویر بر روی کاغذ است.

معمولا وقتی برای بار اول کارتریج را شارژ می کنیم یا وقتی که می دانیم حجم کار بالا است، باید در زمان مناسب، درام را تعویض کنیم. به علت ساختار ساده و قیمت نسبتا پایین، زمانی که درام دچار نقص فنی می شود، تعویض آن به صرفه تر، ساده تر و سریع تر از تعمیر آن است.

تعمیر مین برد کپی ریکو

تعمیر مین برد کپی ریکو یکی از خدمات مرکز تعمیرات کپی ریکو است. مین برد کپی مهمترین بخش دستگاه کپی است که مسئول کنترل سایر اجزا است. خرابی مین برد روند عملکرد دستگاه کپی را با اختلال شدید رو به رو می کند. مین برد وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. تعمیر این قطعه نیازمند بررسی های دقیق و تخصصی در سطح نرم افزار و سخت افزار است.

این مین برد است که تصمیم می گیرد اطلاعات را چه طور و چگونه و به چه شکل پردازش کند و در اختیار کاربر قرار دهد. بدیهی است اگر شدت آسیب به مین برد بسیار زیاد باشد، حتی با تعمیر هم امکان بهبودی و بازگشت کارایی وجود ندارد و حتما باید تعویض شود. مرکز تعمیرات ریکو انواع ایراداتی را که ممکن است با خرابی مین برد ظاهر شوند، شناخته و به خوبی می تواند آنها را رفع کند.

تعمیرات کپی ریکو و دیگر واحدهای تخصصی تعمیرات ریکو

نمایندگی ریکو در جهت تحقق اهداف مشتری‌مدارانه ی خود، مجموعه‌ای از برترین  متخصصان را گرد هم آورده است تا با ارائه‌ای ممتاز در زمینه‌ی خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان خود را کسب کند. این شرکت همگام با جوامع پیشرفته‌ی دنیا بر ضرورت مدیریت گارانتی و خدمات پس از فروش تأکید ویژه‌ای دارد. جهت تماس با مرکز و بهره مندی از خدمات از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت اقدام فرمایید.

مرکز تعمیرات ریکو خدمات تخصصی تعمیرات ماشین های اداری ریکو را در واحدهای مختلف به هم وطنان گرامی ارائه می دهد. مرکز تعمیرات کپی ریکو با تیمی مجرب و کاردان که کارشناسان با تجربه در این زمینه را داراست این اطمینان را می دهد که دستگاههای فتوکپی را ابتدا تجزیه تحلیل کرده و سپس بنا به مشکل داشته آن را تعمیر می کند و همچنین مشکلات شما را با بهترین راه حل فنی ، کوتاهترین زمان ممکن و کمترین هزینه مرتفع میسازند. و حتی الامکان قطعات فابریک را تعویض نمی کنند و در صورت تعویض قطعات اجناس با کیفیت برابر اصل مورد استفاده قرار می گیرد. مرکز تعمیرات کپی ریکو یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز تعمیرات فتوکپی  با بیش از سال ها سابقه، خدمات خود را در زمینه تعمیرات تخصصی انواع مدل های دستگاه کپی و پرینتر ریکو به صورت حرفه ای ارائه می دهد.

نمایندگی ریکو و جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز ریکو

 جهت آشنایی با جدیدنرین مدل های ماشین های اداری ریکو در این بخش با ما همراه شوید. ریکو ، از جمله شرکت های پیشرو و ممتاز در زمینه تولید کپی در جهان می باشد و فن آوری پیشرفته محصولات آن سبب میگردد که کارایی دستگاه های فتوکپی بسیار موثرتر بوده و در نتیجه قابلیت اطمینان و اعتماد بیشتری را داشته باشند. نمایندگی ریکو دراین بخش جدیدترین مدل های محصولات ریکو را همزمان با تولید و عرضه به بازار به کاربران معرفی خواهد کرد. به منظور رفاه حال مشتریان و تسریع در ارائه ی سرویس و تعمیرات، امکان ارائه ی خدمات و سرویس در محل و منزل فراهم شده است.

دستگاه کپی و پرینتر ریکو انواع مختلفی دارد که هر کدام برای تعمیرات تیم مخصوص خود را می طلبد چون اصولا برندهای متفاوت از قطعات و ساختار یکسان در ساخت دستگاه کپی خود استفاده نمی کنند و بر اساس خرابی ایجاد شده تیم متخصص آن را تشخیص و رفع می کند . مرکز تعمیرات کپی ریکو با استفاده از تیمی مجرب و کاردان جهت انجام این امور آماده ی خدمت رسانی به مشتریان می باشد . در این قسمت که جهت معرفی محصولات ریکو راه اندازی شده است می توانید ، مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز  ریکو را مطالعه نمایید.

مقالات، سوالات متداول و اخبار تعمیرگاه تخصصی کپی ریکو

مطالعه ی مقالات ریکو شما را در جهت استفاده ی بهتر و بهینه تر از محصولات ریکو یاری خواهد نمود. مقالات در دو بخش تخصصی و عمومی به کاربران ارائه می گردد. جهت مطالعه ی مقالات  تعمیرگاه تخصصی ریکو ما را همراهی نمایید.

شما عزیزان می توانید با مطالعه ی بخش سوالات متداول، به پاسخ بسیاری از پرسش های خود دست پیدا نمایید . این نمایندگی در راستای کسب رضایت مشتریان ، با استفاده از کادری مجرب همواره پاسخگوی سوالات و ایرادهای پیش آمده در دستگاه های معیوب کاربران می باشد. کاربران گرامی  می توانند با مراجعه به لینک تعمیرات ریکو و سوالات متداول تعمیرات کپی ریکو ، وارد بخش فوق گشته و پاسخ پرسش ها را مطالعه نموده و یا پرسش جدید خود را مطرح نمایند.

تازه ترین اخبار مرکز تخصصی ریکو را در این بخش مطالعه نمایید. خدمات مرتبط با تعمیرات ریکو در این مرکز توسط تیمی از باتجربه ترین و زبده ترین کارشناسان تعمیرات ریکو و با بهره ‌مندی از پیشرفته ترین ابزارآلات تعمیر انجام می پذیرند. کاربران ریکو می توانند مطالب و اخبار مرتبط با این حوزه را از طریق مراجعه به بخش ذیل دریافت نمایند.

تاریخچه شرکت ریکو

ریکو ، شرکت چند ملیتی الکترونیکی و تصویربرداری ژاپنی می‌باشد، که توسط انیسیتوی ریکن در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۳۶ تاسیس شد. دفتر مرکزی شرکت ریکو، در ساختمان ریکو واقع در منطقه چوئو، توکیو مستقر می‌باشد. شرکت ریکو، تولیدکننده انواع محصولات الکترونیکی است، که در درجه اول، به تولید انواع دوربین‌ها و تجهیزات اداری؛ از قبیل: پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی ودورنگارها، می‌پردازد. خرید دستگاه کپی در مرحله اول و تعمیر و نگهداری کپی در مرحله دوم یکی از مشکلات و معضلات کاربران می باشد.

ریکو ، از جمله شرکت های پیشرو و ممتاز در زمینه تولید کپی در جهان میباشد و فن آوری پیشرفته محصولات آن سبب میگردد که کارایی دستگاههای فتوکپی بسیار موثر تر بوده و در نتیجه قابلیت اطمینان و اعتماد بیشتری را داشته باشند. امروزه عصر دریافت کپی های بدون کیفیت، نامرغوب و ناخوانا به پایان رسیده است و با استفاده از دستگاه های فتوکپی ریکو  قادر خواهید بود تا کپی را با بهترین و بالاترین کیفیت دریافت نمایید، که دقیقا مشابه سند اصلی میباشد. کیفیت دستگاه های کپی ریکو در دنیا و همچنین قدرت و سرعت این دستگاه ها ، کاملا ثابت شده است.

مرکز تعمیرات کپی ریکو بعنوان نماینده رسمی ماشینهای اداری ریکو ، اصولی چون سرعت، کیفیت و هزینه مناسب را سرلوحه واحد خدمات خود قرارداده و ارزیابی مستمر این امور را جهت رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان وظیفه خود می‌داند. پایین آوردن هزینه های مصرفی دستگاه های کپی یکی از مسایل مهم و قابل بحث در شرکت ها می باشد. بنابراین نمایندگی تعمیرات فتوکپی ریکو ،  جهت کاهش هزینه ها در بعضی از مدل ها شارژ کارتریج و در بعضی از مدل ها بازتولید کارتریج را پیشنهاد می نماید. شایان ذکر است کلیه مدل ها از نظر کیفیت و کمیت قابل بررسی قرار گرفته است.

به منظور رفاه حال مشتریان و تسریع در ارائه سرویس و تعمیرات، کلیه مراحل تعمیرات دستگاه فتوکپی ریکو ، پس از اعلام خرابی در کمتر از ۲۴ ساعت و در کوتاهترین زمان ممکن، نسبت به اعزام کارشناس به محل دستگاه اقدام می نماید. سرویس و تعمیرات انجام شده توسط مرکز تعمیرات کپی ریکو ، نمایندگی ریکو ، با توجه به سرعت دستگاه کپی ریکو  و تعداد برگ کپی گرفته شده و در سرویس انجام شده، به مدت دو ماه گارانتی می باشد. چنانچه دستگاه احتیاج به تعمیرات اساسی داشته و یا اینکه لزوم بازسازی کامل دستگاه فتوکپی ریکو محرز گردد، دستگاه پس از کسب موافقت کتبی مشتری به تعمیرگاه انتقال داده می شود و پس از تعمیر، مجدداً  به نمایندگی فتوکپی ریکو بازگردانده خواهد شد.

تاریخچه چاپ دیجیتال

تاریخچه چاپ دیجیتال  بسیار کوتاه است ، اولین دستگاه فتوکپی در سال ۱۹۷۷ توسط  Benny Landa  ساخته شد و اولین دستگاه چاپ دیجیتال در آوریل ۱۹۹۰ میلادی روانه ی بازار شد.

چاپ دیجیتال یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولاً شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که بوسیله چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام می‌شود. چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مثل چاپ افست است ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شوند برای تیراژهای کم تعداد جبران می‌شود.

این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می‌آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد . صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشینهای چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است .

تاریخچه چاپ در ایران

تاریخچه چاپ در ایران به پنج قرن پیش از میلاد یعنی به زمان پادشاهان هخامنشی  و مهرهای سلطنتی می‌رسد که برای تأیید احکام و فرمان‌های حکومتی از آنها استفاده می‌کردند. ورود واژهٔ چاپ به زبان فارسی را به اواخر قرن هفتم هجری و زمان سلطنت گیخاتوخان ، پسر اباقاخان مغول (۶۹۰-۶۹۴ق) نسبت می‌دهند و آن مربوط به پول‌های کاغذی ای بوده که به آن چاو یا کا او می‌گفتند. اولین دستگاه چاپ در ایران به شمار آورد. این دستگاه بسیار ساده بود و بر اساس پِرِس و حکاکی روی چرم استوار بود.

عده‌ای نیز معتقدند واژهٔ چاپ همان چهاب یا چهابه است در زبان هندی به مفهوم مهری که با آن بر روی پارچه نقش می‌زدند. به ظن برخی، لغات «چاپ» و «چاپ خانه» از همین دوره وارد زبان فارسی شده و اصل آن از «چاو» و «چاوخانه» گرفته شده است. البته دهخدا لغت چاپ را از ریشه «چهاپ» یا «چهاپه» سانسکریت می‌داند.

  اولین چاپخانه در ایران به دوران صفویان بازمی‌گردد که کشیشان ارامنه در جلفای اصفهان با آن تعدادی دعا و ذکرهای مسیحی را چاپ کردند. در دوره حکومت نادرشاه افشار به گزارش دو سیاح خارجی جزوه‌هایی به لاتینی و عربی در ایران چاپ و پخش شد. اما این در دوران ولایت عهدی عباس میرزای نایب السلطنه است که صنعت چاپ در ایران به طور جدی آغاز و شکل می‌گیرد.

قیمت دستگاه کپی تعمیراتی چقدر است ؟

کلیه اجناس دسته دوم به نسبت قیمت پایین تری دارند ولی اگر دستگاه کپی به خوبی تعمیر شود و دیگر عیوبی در عملکرد آن دستگاه نداشته باشد می توان دستگاه کپی تعمیراتی را به قیمت خوب فروخت .

چقدر زمان می برد تا فتوکپی تعمیر شود ؟

تعمیرات دستگاه کپی گاهی چند ساعت وقت می گیرد و گاهی چندین روز .

در واقع به نسبت میزان آسیب دیده مدت زمان تعمیرات تعیین می گردد .

نمایندگی اصلی مرکز تعمیرات کپی کجاست؟

مرکز تعمیرات کپی ریکو نمایندگی اصلی و رسمی تعمیرات دستگاه فتو کپی می باشد .

هزینه ی تعمیرات فتوکپی ریکو چقدر است ؟

هزینه دستگاه کپی دارای نرخ های مختلفی است و نسبت به مورد تعمیراتی لحاظ می گردد امکان دارد گاهی دستگاه کپی خیلی ارزان تر از آن چیزی که به نظر برسد تعمیر شود و یا بلعکس 

دستگاه کپی ریکو چگونه خراب می شوند ؟

موارد زیادی در این زمینه دخیل هستند که از جمله آن اینکه چقدر در روز از دستگاه استفاده شود اینکه خارج از دستور دستگاه کپی از آن استفاده شود و نوسانات برقی و …

آیا فتوکپی ریکو سوخته قابل تعمیرات است ؟

فتوکپی ریکو یا هر چیز دیگری بر اثر مصرف بیش از حد امکان دارد خراب شود و سوختگی دستگاه کپی ریکو از جمله مواردی است که برخی اوقات اتفاق میوفتد و دستگاه کپی ریکو نیاز به تعمیرات پیدا می کند و شما با مراجعه به مرکز تعمیرات کپی ریکو این مشکل را رفع میکنید .

ارزانترین مکان برای تعمیرات فتوکپی ریکو ؟

جاهای مختلفی برای تعمیر دستگاه کپی وجود دارند که مرکز تعمیرات کپی بهترین جا از نظر تکنیکی و با قیمتی مناسب آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشد .

میزان ساعت استفاده از دستگاه کپی در روز ؟

استاندارد دستگاه کپی ساعت مشخصی را تعیین نکرده ولی بر حسب زمان بندی به نسبت میزان آسیب دستگاه روزانه ۳ نوبت ۴ ساعتی بهتر است .

برای سالم نگه داشتن دستگاه کپی چکار کنم ؟

استاندارد های دستگاه کپی را رعایت کنیم .

جلوگیری از احتمال خرابی دستگاه کپی ریکو ؟

برق دستگاه را چک می کنیم.

دستگاه را در مکان خوبی قرار می دهیم .

بعد از ۴ ساعت کارکرد دستگاه را خاموش می کنیم به مدت ۳۰ دقیقه .

با توجه به استاندارد های دستگاه کپی از آن استفاده می کنیم .

کشیده نشدن چند برگ کاغذ باهم به داخل دستگاه؟

  • شاید انواع مختلف کاغذ در سینی قرار داده شده باشند (فقط کاغذهایی با یک نوع و وزن را در دستگاه قرار دهید.)
  • ممکن است کشیده شدن چند برگ، باعث گیر کاغذ شده است؛ پس لازم است گیر کاغذ را برطرف کنید.

طول عمر دستگاه کپی ریکو تعمیری چقدر است ؟

طول عمر و مدت زمان عمر مفید دستگاه کپی تعمیراتی بستگی به دو چیز دارد

  • اول اینکه تیم تعمیراتی که دستگاه را تعمیر می کند کلیه ی عیوب را برطرف سازند .
  • دوم هم اینکه در استفاده مجدد از دستگاه بیشتر از دستگاه کپی تعمیراتی مراقبت شود تا دوباره مشکل ساز نشود.

کدام قسمت دستگاه کپی ریکو بیشتر آسیب می بیند ؟

دستگاه کپی به نسبت کارکرد و میزان مراقبت دچار خرابی می شود و در واقع هر نکته ای که از اصول اولیه ی استفاده از آن رعایت نشود آن قسمت متزلزل خواهد شد .

رفع مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • مطمئن شوید که کاغذ درست در چاپگر قرار داده شده است.
  • نوع و کیفیت کاغذ را بازبینی کنید.
  • دسته کاغذ موجود در سینی را پشت و رو کنید. همچنین کاغذ موجود در سینی را ١٨٠ درجه بچرخانید.

رفع مشکل لکه دار شدن تونر در دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • بخش های داخلی دستگاه را تمیز کنید.
  • نوع و کیفیت کاغذ را چک کنید.
  • کارتریج را تعویض کنید.

رفع مشکل چاپ کمرنگ یا محو در دستگاه کپی چندمنظوره؟

در صورت ظاهر شدن خطوط عمودی سفیدرنگ یا بخش های محو در صفحه:

  • میزان جوهر کم است. یک کارتریج تونر جدید نصب کنید.
  • ممکن است کاغذ موردِاستفاده با مشخصات کاغذ هم‌خوانی نداشته باشد؛ بعنوان مثال، کاغذ خیلی مرطوب یا خیلی زبر باشد.
  • اگر تمام صفحه کمرنگ است؛ تنظیمات وضوح چاپ روی پایین قرار داشته است. وضوح چاپ را تنظیم کنید.
  • ترکیبی از چاپ محو و اثرات مالیده شدن تونر می تواند نشان دهنده نیاز کارتریج تونر به تمیز کردن باشد.
  • ممکن است سطح روی بخش LSU در داخل دستگاه کثیف باشد؛ LSU  را تمیز کرده سپس با نمایندگی رسمی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.

رفع مشکل برخی حذف شدگی ها در دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • اگر بخش های محو، بیشتر به شکل دایره بوده و به صورت اتفاقی روی کاغذ قرار گرفته باشند:
  • ممکن است فقط یک برگ کاغذ اشکال داشته باشد؛ کار چاپ را تکرار کنید.
  • میزان رطوبت کاغذ یکنواخت نیست یا نقاط مرطوب روی سطح کاغذ وجود دارد؛ کاغذی با مارک دیگر را امتحان کنید.
  • دسته کاغذ اشکال دارد. مراحل ساخت ممکن است باعث پس زده شدن جوهر از برخی بخش ها شود. کاغذی با نوع یا مارکی دیگر را امتحان کنید.
  • گزینه چاپگر را تغییر دهید و دوباره سعی کنید.
  • اگر با انجام این مراحل، مشکل برطرف نشد با نمایندگی رسمی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.

رفع مشکل کشیده نشدن کاغذ به داخل دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • موانع موجود در داخل دستگاه را رفع کنید.
  • ممکن است کاغذ به شکل صحیح در دستگاه قرار داده نشده است. کاغذ را از سینی بردارید و دوباره آن را به طور صحیح قرار دهید.
  • ممکن است تعداد کاغذهای داخل سینی زیاد باشند؛ کاغذهای اضافی را از دستگاه خارج کنید.
  • ممکن است به این علت باشد که کاغذ خیلی ضخیم است. شما باید تنها از کاغذ مناسب دستگاه خود استفاده کنید؛ برای شناخت نوع مناسب کاغذ برای دستگاه خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده مراجعه بفرمایید.
  • اگر سند در دستگاه قرار نمی گیرد، ممکن است لازم باشد پد لاستیکی ADF تعویض شود؛ برای این منظور می توانید با نمایندگی اصلی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.

رفع مشکل وجود نقاط سفید در صفحات در دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • ممکن است کاغذ بیش از حد زیر بوده و گرد و غبار کاغذ روی دستگاه های داخلی چاپگر قرار گرفته باشد یعنی ممکن است نوار کثیف شده باشد. بخش های داخلی دستگاه خود را تمیز کنید و با نمایندگی رسمی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.
  • ممکن است مسیر عبور کاغذ نیاز به تمیز کردن داشته باشد. با نمایندگی رسمی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.

آیا مکان قابل اطمینانی برای تعمیرات دستگاه کپی ریکو وجود دارد؟

مرکز تعمیرات کپی ریکو که زیرمجموعه ی شرکت سخت افزار ایران است با تجربه بیست ساله در زمینه ی تعمیرات انواع دستگاههای کپی ریکو این اطمینان را به مشتریان عزیز می دهد که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و کاردان دستگاه فتوکپی ریکو تعمیری را ابتدا تشخیص خرابی داده و سپس نسبت به تعمیرات آن اقدام ی کنند. مرکز تعمیرات کپی ریکو نمایندگی اصلی بوده و کار تعمیر را با بالاترین سرعت و مناسب ترین قیمت برای مشتریان انجام می دهد.

نکاتی درباره جلوگیری از گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی چندمنظوره ؟

با انتخاب انواع صحیح رسانه چاپی، می‌توان از اکثر گیر کردن ها جلوگیری کرد.

  • هرگز بیش از اندازه کاغذ در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. مطمئن شوید که سطح کاغذ زیر علامت ظرفیت کاغذ در داخل سینی باشد.
  • هنگامی که دستگاه در حال چاپ است، کاغذ را از سینی بیرون نیاورید.
  • کاغذها را قبل از قرار دادن در دستگاه کپی چندمنظوره، کمی خم کرده، باد بزنید و صاف کنید.
  • از کاغذهای تاخورده، مرطوب، یا پیچ و تاب خورده استفاده نکنید.
  • هرگز انواع مختلف کاغذ را باهم در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید.
  • مطمئن شوید که سمت صحیح و قابل چاپ رسانه چاپی در سینی و تغذیه‌کننده دستی رو به بالا قرار گرفته باشد.

    نکاتی درباره جلوگیری از

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی چندمنظوره ؟

با انتخاب انواع صحیح رسانه چاپی، می‌توان از اکثر گیر کردن ها جلوگیری کرد.

    • هرگز بیش از اندازه کاغذ در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. مطمئن شوید که سطح کاغذ زیر علامت ظرفیت کاغذ در داخل سینی باشد.
    • هنگامی که دستگاه در حال چاپ است، کاغذ را از سینی بیرون نیاورید.
    • کاغذها را قبل از قرار دادن در دستگاه کپی چندمنظوره، کمی خم کرده، باد بزنید و صاف کنید.
    • از کاغذهای تاخورده، مرطوب، یا پیچ و تاب خورده استفاده نکنید.
    • هرگز انواع مختلف کاغذ را باهم در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید.
    • مطمئن شوید که سمت صحیح و قابل چاپ رسانه چاپی در سینی و تغذیه‌کننده دستی رو به بالا قرار گرفته باشد.

رفع مشکل درهم ریختگی رنگ پس زمینه در دستگاه کپی چندمنظوره؟

درهم ریختگی پس زمینه بر اثر توزیع اتفاقی ذرات جوهر روی صفحه چاپ شه ایجاد می شود.

  • وجود این مشکل ممکن است به این علت باشد که کاغذ خیلی مرطوب باشد. چاپ را روی دسته کاغذ دیگری امتحان کنید. بسته های کاغذ را فقط در صورت لزوم باز کنید تا کاغذها رطوبت زیادی به خود نکشند.
  • اگر درهم ریختگی پس زمینه روی یک پاکت روی دهد، چیدمان چاپ را تغییر دهید تا از چاپ شدن روی بخش هایی که در پشت آن ها درزهای روی هم قرار گرفته وجود دارد، جلوگیری شود. چاپ کردن روی درزها می تواند مشکل ساز باشد.
  • اگر درهم ریختگی پس زمینه تمام سطح یک صفحه چاپ شده را در بر می گیرد، وضوح چاپ را از طریق نرم افزار یا مشخصات چاپگر خود تغییر دهید.

رفع مشکل توخالی بودن کاراکترهای چاپی در دستگاه کپی چندمنظوره؟

توخالی بودن نویسه ها به بخش های سفید در نویسه ها گفته می شود که قاعدتاً باید سیاه باشند:

  • اگر از کاغذهای شفاف استفاده می کنید؛ نوع دیگری از کاغذ شفاف را امتحان کنید. بعضی از توخالی بودن نویسه ها می تواند به دلیل ترکیب و جنس ترانسپرنت، عادی باشد.
  • ممکن است شما چاپ را روی سمت اشتباه کاغذ انجام داده باشید؛ کاغذ را بیرون آورده و پشت و رو کنید.
  • ممکن است کاغذ با مشخصات کاغذ مناسب برای دستگاه کپی چندمنظوره شما همخوانی نداشته باشد.

رفع مشکل پخش شدگی تونر در صفحات چاپی دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • بخش های داخلی را تمیز کنید.
  • نوع و کیفیت کاغذ را چک کنید.
  • کارتریج تونر را تعویض کنید.
  • اگر با انجام دادن کارهای ذکر شده در بالا مشکل دستگاه حل نشد؛ ممکن است دستگاه به تعمیر نیاز داشته باشد. با نمایندگی رسمی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.

نکاتی برای رفع مشکل گیر کردن دائمی کاغذ در دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • ممکن است این مشکل به علت وجود تعداد بسیار زیادی کاغذ در سینی دستگاه کپی چندمنظوره باشد. کاغذهای اضافی را از سینی خارج کنید.
  • ممکن است وجود این مشکل به این علت باشد که نوع کاغذیکه استفاده می کنید، مناسب نیست. شما باید تنها از کاغذ مناسب دستگاه خود استفاده کنید؛ برای شناخت نوع مناسب کاغذ برای دستگاه خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده مراجعه بفرمایید.
  • ممکن است خرده‌ریز کاغذ در داخل دستگاه گیر کرده باشد. قاب جلوی دستگاه را باز کرده و آشغال ها را از دستگاه خارج کنید.
  • اگر سند در دستگاه قرار نمی گیرد، ممکن است لازم باشد پد لاستیکی ADF تعویض شود؛ برای این منظور می توانید با نمایندگی اصلی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.

رفع مشکل کثیف بودن پشت صفحات چاپ شده در دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • نشتی و ریخته شدن تونر را بررسی کنید. بخش های داخلی دستگاه را تمیز کنید.

رفع مشکل ایجاد شدن خال های تونر روی کاغذ چاپ شده در دستگاه کپی چندمنظوره؟

  • ممکن است کاغذ موردِاستفاده با مشخصات کاغذ هم‌خوانی نداشته باشد؛ بعنوان مثال، کاغذ خیلی مرطوب یا خیلی زبر باشد.
  • ممکن است مسیر عبور کاغذ نیاز به تمیز کردن داشته باشد.

لینک های مفید

لینک های مرتبط : مرکز سخت افزار ایران  /  مرکز تعمیرات کپی / تاریخچه چاپ در ایران / تاریخچه چاپ دیجیتال / مرکز تعمیر کپی ریکو / مرکز تعمیرات کپی ricoh / مرکز تعمیر کپی ricoh / مرکز تعمیرات copy ریکو / مرکز تعمیر copy ریکو / تعمیر کپی رنگی ریکو / تعمیر دستگاه کپی ریکو / تعمیر کپی / تعمیرات تخصصی کپی ریکو / نمایندگی کپی ریکو /