اشتراک گذاری

تعمیر درام پرینتر شارپ

درام اصلی ترین جزء دستگاه پرینتر لیزری شارپ است که وظیفه انتقال تصویر از پرینتر لیزری به کاغذ برای  چاپ تصویر را دارد. این قطعه در ساختار دستگاه کپی نیز وجود دارد، اما  چگونگی انتقال تصویر به درام در دستگاه کپی و دستگاه پرینتر متفاوت است. از آنجا که دستگاه کپی و پرینتر  کاربرد یکسانی ندارند، از این رو برای چاپ تصاویر واضح و شفاف تر از دستگاه پرینتر استفاده می کنیم. نقش درام در یک کارتریج لیزری به قدری مهم است که حتی اگر با بهترین تونر هم آن را شارژ کنید، ولی درام خوبی نداشته باشید، کارتریج کیفیت مناسبی نخواهد داشت. مبحث تعمیر درام پرینتر شارپ از جمله مباحث مهم در تعمیر ماشین های اداری است که در ادامه به آن می پردازیم.

تعمیر درام پرینتر شارپ

کسب آگاهی پیش از تعمیر درام پرینتر شارپ

پیش از تعمیر درام پرینتر شارپ ، لازم است اطلاعات کافی را در ارتباط با این قطعه و نحوه ی عملکرد آن کسب نماییم.

جنس درام و نحوه ی عملکرد آن

قطعه درام از جنس سلنیوم یا مواد حساس به نور است. این مواد رسانای الکتریسیته هستند. چون سطح درام به نور کاملا حساس است، به هیچ وجه نباید در معرض نور قرار بگیرد. درام های امروزی به دلیل سمی بودن سلنیوم از موادآلی ساخته می شوند. درام به شکل استوانه ای است که با کنار زدن حفاظ کارتریج می توان آن را دید. در دستگاه پرینتر شارپ، با تابش نور بر روی تصویر، دستگاه تصویر را در خود ذخیره می کند و آن را بر روی لایه بیرونی درام می تاباند.

در واقع  به درام توسط سیم هاله نوری یا سیمی که الکتریسیته در سراسر آن جریان دارد بار مثبت داده می شود. این بار همان نور یا لیزری است که به تصویر تابیده میشود و باعث ذخیره آن در دستگاه پرینتر شارپ می شود. درام با تغییر ویژگی های الکتریکی نور در نهایت تصویر را چاپ می کند. در واقع درام، تونر را به خود جذب کرده و چون بار مثبت دارد، تونر به مناطقی از درام که از بار منفی تخلیه شده اند، می چسبد و پس از آن تونر به وسیله درام روی کاغذ می ریزد و در انتها در قسمت فیوزینگ، تونر پخته می شود و به کاغذ می چسبد و کاغذ پس از آن توسط غلطک های خروجی از دستگاه خارج می شود و تصویر چاپ می شود.

تعمیر تخصصی درام پرینتر شارپ

در صورت بروز مشکل در درام، بازگرداندان درام به حالت اولیه و تعمیر درام پرینتر شارپ نیاز مند تخصص و مهارت است. مسئله ای که متخصصین تعمیرات پرینتر در نمایندگی شارپ همواره آن را مدنظر قرار داده اند. اگر کیفیت پرینت دستگاه شارپ افت کرده باشد، مثلا خطوط یا نقاطی غیرعادی روی کاغذ پرینت شده دیده شود، شاید لازم باشد درام را تعویض کنید. معمولا درام در هر سه بار شارژ کارتریج پرینترهای لیزری تک کاره تک رنگ تعویض و یک درام نو جایگزین درام قبلی می شود.

در شارژ کارتریج پرینترهای لیزری چهار کاره یا پرینترهای لیزری رنگی بهتر است در هر بار شارژ کارتریج یا حداقل در هر دو بار شارژ کارتریج درام تعویض شود. پس از هر ٣ بار شارژ کارتریج، درام به تعویض نیاز دارد. گاهی درام و تونر کارتریج از هم جدا هستند که به صورت جداگانه هم  تعویض می شوند و در تعدادی از تونرها کارتریج ها به همراه درام هستند که همزمان تعویض می شوند.

تعمیر و تمیز کردن درام پرینتر شارپ

از آنجا که درام نقش اساسی و محوری در تصویرسازی و کیفیت تصویر دارد، لذا باید همواره تمیز و سالم باشد. برای تمیز کردن درام از یک دستمال پارچه ای خشک و بدون پرز استفاده کنید. به هیچ وجه از موادی همچون الکل صنعتی، تینر، بنزین و سایر مواد استفاده نکنید. همان طور که در بالا اشاره شد، سطح درام در برابر نور حساس است پس از قرار دادن آن در مجاورت نور به شدت بپرهیزید.

درام در برابر ضربه نیز حساسیت بالایی دارد. در هنگام تمیز کردن و جا به جا کردن آن احتیاط کنید. در درام نو رنگ تصاویر چاپ شده زنده و دلنشین هستند در حالی که در درام های قدیمی رنگ تصاویر تیره و غیر واضح است. به یاد داشته باشید اگر تونر روی فوم رولر کارتریج باشد، باعث سیاهی تصویر می شود که باید با دستمال خشک آن را تمیز کنید.

واحد تعمیر پرینتر شارپ

تعمیر پرینتر شارپ در واحدی مجزا و با ابزارآلات تخصصی انجام می شود. تشخیص عیوب ایجاد شده و رفع آن ها به صورت تخصصی به عهده ی متخصصین و کارشناسان حاضر در این واحد می باشد. تعمیر درام پرینتر شارپ که در این مقاله به آن پرداختیم یکی از خدماتی است که در واحد تعمیرات پرینتر شارپ به کاربران گرامی ارائه می گردد. در بخش ذیل به معرفی برخی از پرینتر های شارپ می پردازیم.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ، مفتخر است با جذب متخصصان و کارشناسان عالی رتبه و مجرب در شاخه های تعمیر، فروش و آموزش تعمیرات شارپ، راهنمای شما عزیزان باشد. این مرکز انجام تمامی مشاوره های علمی جهت عیب یابی و در نهایت تعمیر قطعه مورد نظر را در دستگاه پرینتر شارپ و دیگر دستگاه های این کمپانی را با کیفیت بی نظیری بر عهده دارد.

واحدهای تعمیرات شارپ

شما کاربر گرامی می توانید در یک تماس و با بهره مندی از خدمات مشاوره ای این مرکز، ایرادات و اشکالات موجود در دستگاه خود را کشف و در نهایت برای تعمیرات شارپ به کادر مسئول و متعهد ما اعتماد کنید. این مرکز نمایندگی مجاز کمپانی شارپ را در اختیار دارد و قادر است تمام قطعات لازم برای تعمیر یا تعویض کالای شما را فراهم سازد.

در صورت تمایل می توانید اخبار و خواندنی های شارپ را در بخش ذیل پیگیری نمایید.

لینک های مفید

مرکز تعمیرات کپی / تعمیرگاه اصلی کپی پاناسونیک / تعمیرگاه اصلی کپی سامسونگ / تعمیرگاه اصلی کپی اچ پی / تعمیرگاه اصلی کپی ریکو / تعمیرگاه اصلی کپی کیوسرا / تعمیرگاه اصلی کپی زیراکس / تعمیرگاه اصلی کپی کانن / تعمیرگاه اصلی کپی کونیکا مینولتا / تعمیرگاه اصلی کپی توشیبا / تعمیرگاه اصلی کپی شارپ /

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩