یکی از مسائل متداولی که تقریبا اغلب کاربران با آن روبرو شده اند، مشکل پرینت نگرفتن دستگاه پرینتر است. به عبارت دیگر با وجود اینکه دستور پرینت از سوی سیستم صادر شده است، اما اقدامی از جانب دستگاه پرینت صورت نمی گیرد. مشکل پرینت نگرفتن پرینتر مختص به یک برند خاص از دستگاه های پرینتر نیست و امکان دارد برای هر نوع پرینتری اعم از پرینتر های قدیمی و جدید رخ دهد. در این مواقع کاربر دچار گیجی و حتی ناچار به رها کردن دستگاه پرینتر می شود.
حال با توجه به این مسئله باید چه کار کنیم. نیازی نیست نگران شوید با چند بررسی کوچک به راحتی می توانید مشکل دستگاه را حل کرده و به کار خود ادامه دهید. در این مقاله به صورت کامل و قدم به قدم به شما کاربر گرامی راه حل این مشکل را بازگو خواهیم کرد. در این بخش ابتدا به بررسی نکات ساده تری در باب مشکل گشایی از این دستگاه پر کاربرد میپردازیم.
دلایل پرینت نگرفتن پرینتر
پرینت نگرفتن پرینتر میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله دلایلی که به راحتی میتوانید اقدام به حل آنها کنید، مشکلات زیر است.
مشکلات سخت افزاری پرینتر توشیبا
ابتدا باید توجه داشته باشید که پیش از هر اقدامی شرایط موجود را در نظر بگیرید و از سالم بودن دستگاه پرینتر اطمینان حاصل کنید. برای این منظور پیغام های روی نمایشگر پرینتر را جدی بگیرید و مطمئن شوید چراغ LED دستگاه پرینتر سبز رنگ باشد. در واقع در این بخش می بایست نه تنها از سالم بودن پرینتر مطمئن شوید، بلکه کابل های اتصال به سیستم را هم بررسی کنید. شاید این مشکل تنها با یک بار قطع و وصل کردن مجدد کابل اتصال قابل حل باشد.
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، بررسی جوهر کارتریج است. این مسئله از این رو مهم است که در صورتی که مدت ها از کار نکردن با دستگاه پرینتر گذشته باشد، جوهر کارتریج خشک شده و پرینتر شما را دچار مشکل می کند. در این مواقع میبایستی کارتریج جدید را نصب و یا کارتریج قبلی را شارژ کنید. اگر همچنان مسئله برای شما حل نشده باقی مانده است، صبور باشید و ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.
چرا پرینتر پرینت نمی گیرد؟ نگاهی به مخزن کاغذ دستگاه انداخته اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است و دستگاه برای پرینت گرفتن، موجودی کاغذ دارد، پس یک بار کاغذها را بیرون آورده و مجددا در جای خود قرار دهید. سپس مجددا دستور پرینت را اجرا کنید.
اگر میخوای بدونی چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم؟ اینجا کلیک کن
مشکلات نرم افزاری پرینتر توشیبا
اگر همچنان درگیر مشکل پرینت نگرفتن پرینتر هستید، باید توجه کنید که ممکن است ایراد از عدم شناسایی پرینتر در سیستم باشد. در این مواقع نیاز است از مسیر start وارد پنجره control panel شوید و سپس مسیر Devices and Printers را طی کنید. در این بخش نام اتصال های ورودی به سیستم مشخص شده است. اگر پرینتر مورد نظر شما در لیست وجود دارد، با یک راست کلیک و انتخاب گزینه set as the default عملیات شناسایی پرینتر را به اتمام برسانید. حال اگر نام پرینتر موجود در میان دستگاه های نمایش داده شده نیست، میتوان دو فرض را پیش رو قرار داد.اولا اینکه مشکل از کابل اتصال است. دوما شاید درایور پرینتر به درستی بر روی سیستم نصب نشده است.
در صورت بدون ایراد بودن کابل اتصال یا اتصال بی سیم، باید مجددا درایور پرینتر را بر روی سیستم نصب کنید و مجددا با مراجعه به بخش Device Manager دستگاه پرینتر را انتخاب کنید. در نهایت باید توجه داشته باشید که معمولا پس از چندین بار دستور پرینت تمامی دستورات شما در حافظه پرینتر ذخیره میشود و به محض راه اندازی مجدد پرینتر این دستورات پشت سر هم اجرا میشوند. بنابراین پیش از شروع به کار مجدد دستگاه و برای جلوگیری از هدر رفت کاغذ، میتوانید از طریق مسیر System->Administration->Printing اقدام به پاک کردن فرمان های از پیش صادر شده کنید.
نمایندگی پرینتر توشیبا
رضایت کاربران و مشتریان از محصولات توشیبا هدف اولیه این مجموعه است. در راستای رسیدن به این مهم، کارشناسان و متخصصان فنی مجرب و ماهر به مدد نمایندگی توشیبا شتافته اند. پیروی از اصول مدون و اساسی و مهم تا به امروز سبب شده است این مجموعه در رقابت با سایر رقبا پیشتاز میدان باشد. نمایندگی توشیبا در امور خرید، فروش و آموزش تعمیرات محصولات الکترونیکی پیشرو و پیشگام است.
با وجود اعتماد و اطمینانی که محصولات توشیبا در طول دوره های مختلف به مشتریان خود بخشیده اند، باید این حقیقت را پذیرا باشیم که بهترین محصولات نیز به مرور زمان نیاز به تعمیر و بازرسی دارند تا بتوانند نفسی از نو بگیرند. حال دستان توانای مجریان واحد تعمیرات توشیبا با در اختیار داشتن تجهیزات ویژه و مدرن، این اطمینان را به شما خواهند بخشید که محصول شما عمری دوباره خواهد گرفت.