اشتراک گذاری

شارژ تونر پرینتر کانن

شارژ تونر پرینتر کانن در واحد تعمیر پرینتر کانن در محیطی مناسب توسط کارشناسان این حرفه انجام می گیرد. استفاده روزافزون از پرینترها حتی در مصارف خانگی ، ما را بر این داشت که به صورت مختصر به این موضوع بپردازیم. مهم نیست از چه نوع پرینتری استفاده می کنید، در هر صورت پس از گذشت مدتی از شارژ کردن آن مجددا نیاز به تمدید آن دارید. بنابراین از آنجا که شارژ تونر پرینتر کار دشواری است بهتر است با مطالعه ی مطالب این مقاله آگاهی خود را نسبت به این مسئله افزایش دهید.

کارتریج چیست ؟

محفظه ای که تونر و جوهر در آن قرار می گیرد کارتریج نام دارد. کارتریج جوهر در پرینترهای جوهر افشان و کارتریج تونر در پرینترهای لیزری کاربرد دارد. در کارتریج های جوهری، جوهر در حالت مایع وجود دارد، از طرف دیگر در کارتریج های تونری، جوهر بیشتر شبیه ذرات بسیار ریز رنگی شبیه به شن وجود دارد.

تونر چیست؟

تونر نوعی پودر فشرده می باشد که از غلظت بالایی برخوردار است. تونر در فرایند شارژ کارتریج پرینترهای لیزری کاربرد دارد. این پودر که با فرایندی پیچیده تهیه می شود با عملکرد لیزر داغ شده و روی درام ریخته می شود تا بر روی کاغذ نقش ببندد. تونرها در پرینترهای لیزری سیاه و سفید مغناطیسی به کار می روند. رنگ های استفاده شده در تونرها، شامل رنگ آبی، زرد و قرمز و مشکی می باشد. در هنگام شارژ تونر پرینتر کانن ، باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که تونر شارژ مشکی مورد استفاده در پرینترهای سیاه و سفید با تونرهای مشکی مورد استفاده در پرینترهای رنگی متفاوت است. شارژ کارتریج پرینتر و تمامی دستگاه های لیزری حتی دستگاه های کپی توسط تونر انجام می شود.

نکات ایمنی در زمان شارژ تونر پرینتر کانن

اگر شما  کارشناس مربوط با پرینتر می باشید بهتر است نکات زیر را هنگام شارژ تونر پرینتر کانن مد نظر قراردهید. متخصصین تعمیرات پرینتر کانن در هنگام شارژ کارتریج، برای به حداقل رسانیدن آسیب های احتمالی تمامی اصول استاندارد را مد نظر قرار می دهند.

  • اگر هنگام شارژ تونر پرینتر کانن لباس شما در معرض تونر قرار گرفت برای پاک سازی آن هرگز از آب گرم استفاده نکنید. چرا که این کار سبب جذب بیشتر مواد بروی لباس خواهد شد.
  • تونر یک ماده‌ ی سمی و خطرناک است. حدود ۳۰ ماده‌ی شیمیایی در آن یافت شده است که این موضوع یک مسئله خطرناک را به ما گوش زد می کند که هنگام کار با آن باید بسیار محتاط بود.
  • امروزه برای بالابردن سطح کیفیت چاپگرهای لیزری ذرات تونر را به ابعاد کوچکتری تبدیل کرده اند. این ذرات کوچک بسیار خطرناک می توانند تا ۶ ساعت در هوا معلق بمانند. بهتر است بدانید که حتی قوی ترین جاروبرقی های خانگی قادر به مکیدن این ذرات نیستند. بنابراین باید برای کار با تونر حتما از مکنده های صنعتی استفاده شود.
  • در صورت برخورد تونر با بدن سریعا آن را با مواد حلال و آب سرد بشویید. در هنگام کار با کارتریج لیزری برای شارژ تونر حتما از دستکش های لیزری استفاده کرده و استانداردهای ایمنی را رعایت فرمایید.

تونر کانن و مواد تشکیل دهنده ی آن

در گذشته پودر تونر از ترکیب خشک مواد پلاستیکی، کربن، اکسید آھن، مواد پلی استر و مواد سیاه یا سایر رنگ دھنده ھایی که سبب ایجاد تصویر واقعی روی کاغذ می شوند، تشکیل می شد. ولی اکنون برای بهبود کیفیت جاپ از مخلوط کربن و پلیمر استفاده می‌شود. یکی از عوامل خطرزای تونر استفاده پودر کربن است . این ماده یک عنصر حیاطی در ساخت تونر می باشد. یکی از دلایل استفاده از مکنده ها دقیقا بخاطر اکسید آهن و کربن مورد استفاده در تونرها می باشند که سبب آسیب جدی به ریه فرد می گردند.

نمایندگی کانن و واحد تعمیرات کانن

نمایندگی کانن یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده ی خدمات تعمیر در کشور می باشد. این مرکز با وجود کارشناسان فنی و متخصص در بخش نیروی انسانی خود توانسته به یکی از برترین مراکز تعمیر در سراسر کشور بدل شود. در این مرکز خدماتی همچون تعمیرات پرینتر و شارژ تونر انواع پرینترها به کاربران گرامی ارائه می نماید.

از طرفی کاربرانی که علاقه مند به حوزه ی آموزش هستند می توانند  با مراجعه به این مرکز از خدمات آموزش تعمیرات کانن بهره مند شوند. سرویس در محل کانن یکی از برترین خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد که کاربر می تواند تنها با یک تماس تلفنی، یکی از برترین متخصصان فنی کشور را در محل کار یا منزل خود داشته باشد. در این روش بعد از تماس شما یکی از متخصصان حرفه ای مرکز به آدرس دریافتی مراجعه می نماید و اقدام به رفع مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری دستگاه معیوب شما می کند. هزینه ی ارائه خدمات در واحد تعمیرات کانن مناسب بوده  و شما می توانید با کمترین هزینه مشکلات دستگاه های خود را برطرف نمایید.

اخبار و دانستی های کانن در دیگر صفحات سایت پیگیری نمایید

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩