اشتراک گذاری

تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی

تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی از جمله خدماتی است که کاربران پیوسته به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه می باشند. از آنجا که این دستگاه متشکل از یونیت های مختلف و متعدد است، لذا برای تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی باید با قسمت های مختلف آن کاملا آشنایی داشت. دستگاه کپی شامل اجزای مختلفی است که یونیت ها بخشی از آن هستند.

تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی

اطلاعات ضروری برای تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی

به منظور تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی باید اطلاعاتی از نحوه عملکرد هر یک از یونیت ها در اختیار داشت و این قسمت دستگاه را به خوبی شناخت. در زیر به بخشی از وظایف یونیت ها اشاره می کنیم تا عملیات تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی به کیفیت بهتری انجام شود.

  • یونیت فیوزینگ: تونر را به کاغذ می چسباند. این یونیت در تصویر سازی نقشش حیاتی دارد.
  • یونیت Developer (یونیت ظهور): متشکل از پودر سنگی و تونر، همزن ها، سیلندر دولوپر، داکتر بلید، کولار، اتصالات مگنت و چرخ دنده ها؛ این یونیت نیز از اهمیت ویژه ای در دستگاه کپی برخوردار است.
  • یونیت کاغذکش: متشکل از کاغذکش داخلی، کاغذکش میانی و کاغذکش خارجی. این یونیت از بخش های فیزیکی دستگاه است.
  • یونیت درام: مسئول انتقال پودر تونر بر روی کاغذ است و به کمک قطعه درام عملیات ذوب تونر را برای چاپ کاغذ به کمک فشار و حرارت انجام می دهد
  • یونیت لیزر: متشکل از برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی. در واقع پس از برخورد نور به عدسی نور و آینه ی آخر ، تصویر از طریق یونیت لیزر خارج می شود.
  • یونیت شارژ: این یونیت در بالای درام قرار دارد و با باز کردن درب جلو قابل مشاهده است.
  • یونیت ترانسفر: مسئول انتقال تونر از روی سطح درام به کاغذ است.
  • یونیت تغذیه کاغذ: محل تغذیه کاغذ و کاغذ کش ها از قسمت های اصلی این یونیت هستند که وظیفه انتقال کاغذ به به داخلی دستگاه و خروج  آن را بر عهده دارند.

چگونگی تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی

  • یونیت فیوزینگ: برای تعمیر یونیت فیوزینگ، قطعات مختلف این یونیت از جمله هیت رولر، پرس، ترمیستور، ترما فیوز، لامپ و چرخ دنده ها ، مورد بررسی دقیق قرار می گیرند.
  • یونیت Developer= یونیت ظهور: عملکرد و تعمیر این یونیت در میان تعمیرات سایر یونیت های دستگاه کپی بسیار مهم است. دولوپر در دستگاه کپی به شکل فیزیکی مصرف نمی‌شود، بلکه فقط در مدت زمان مشخصی کیفیت خود را از دست می‌دهد که با بروز چنین وضعیتی لازم است تعویض شود.
  • یونیت کاغذکش: یکی از موارد تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی تعمیر یونیت کاغذکش می باشد. یونیت کاغذکش در صورت خرابی این قطعه، ورود و خروج برگه ها در دستگاه کپی با مشکل مواجه خواهد شد.
  • یونیت درام: یونیت درام متشکل از قطعاتی همچون درام، مارپیچ ضایعات، بلید، شیت زیر بلید و چرخ دنده ها است. برای تعمیر این یونیت لازم است تمامی این قطعات بررسی شود.
  • یونیت لیزر: این یونیت تاثیر مستقیم بر کیفیت کپی گرفته شده دارد.تعمیر این یونیت باید کاملا تخصصی انجام شود.
  • یونیت شارژ: یونیت شارژ از جمله موارد تعمیر انواع یونیت های دستگاه کپی است. این یونیت برای باردار کردن یا فعال کردن درام است که با خرابی آن درام کارکرد خود را از دست خواهد داد.
  • یونیت ترانسفر: باخرابی این یونیت عمل انتقال تونر از روی سطح درام به کاغذ با اختلال روبه رو می شود و دستگاه از فعالیت می افتد.
  • یونیت تغذیه کاغذ: برای تعمیر این یونیت دو قسمت کاغذ کش ها و محل های تغذیه کاغذ به دقت بررسی شود.

تعمیرات دستگاه کپی

امروزه وجود یک دستگاه کپی در هر اداره ای لازم و ضروری است. این دستگاه با ویژگی هایی که دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطابق هر وسیله دیگری این دستگاه نیز در طی زمان و پس از بارها مورد استفاده قرار گرفتن، ممکن است به تعمیر نیاز داشته باشد. ما در مرکز تعمیرات دستگاه کپی، با استفاده از قطعات اوریجینال و اصل هر یک از برندها، عملیات تعمیر و ترمیم را با موفقیت هرچه تمام تر انجام می دهیم. این مرکز با کمک مهندسان متخصص حوزه کپی، هر گونه عیب احتمالی را شناسایی کرده و با به کارگیری بهترین قطعات جانبی آنها را بازسازی و تعمیر خواهند کرد.

نمایندگی کپی

برای تهیه یک دستگاه کپی خوب و با کیفیت نمی توان به هر نهاد یا مرکزی اطمینان کرد. در اختیار داشتن یک نمایندگی مجاز بهترین گزینه برای آن دسته از عزیزانی است که در پی خرید این دستگاه هستند. ما در مرکز مجاز نمایندگی کپی، پس از مشاوره های متعدد و دقیق شما را برای یک خرید خوب و با صرفه آماده خواهیم کرد، به طوری که خاطره این خرید منحصر به فرد برای همیشه در گوشه ذهن شما باقی خواه ماند و نا خودگاه نمایندگی مجاز ما را به همه دوستانتان معرفی خواهید کرد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩