اشتراک گذاری

تاریخچه ماشین های اداری اچ پی

امروزه ماشین های اداری، نقش اساسی را در مراودات و انجام امور اداری در سرتاسر جهان ایفا می کنند. در طول سال های اخیر، شرکت های بسیاری اقدام به تولید و عرضه ی انواع ماشین های اداری کرده اند. یکی از بزرگترین این شرکت ها را می توان شرکت اچ پی دانست. کمپانی اچ پی، دارای سالها سابقه ی تولید ماشین های اداری را دارا می باشد. در ادامه، به مواردی در مورد تاریخچه ماشین های اداری اچ پی خواهیم پرداخت.

تاریخچه ماشین های اداری اچ پی

تاریخچه انواع ماشین های اداری اچ پی

یکی از اصلی ترین ماشین های اداری اچ پی، پرینتر می باشد. در تاریخچه ماشین های اداری اچ پی ، تاریخچه ی ساخت این دستگاه را تقریباً همزمان با اختراع دستگاه فتوکپی یا همان زیراکس عنوان کرده اند. در سال ۱۹۳۸ چستر کارلسون اولین دستگاه کپی را تولید کرد. او کارمندی بود که به سبب درد آرتروز، به دنبال راه حلی برای بالا رفتن سرعت کپی بود تا بتواند در زمان کوتاه، تعداد بیشتری کپی را در اختیار داشته باشد.

آنچه که ذهن کارلسون را به خود مشغول کرده بود، این بود: «چه می‌شود جعبه‌ای جادویی اختراع شود که با فشار یک دکمه، از روی اسناد، چند رونوشت برابر با اصل بگیرد!». این کارمند ساده ی اداری، در پی این نیاز، آشپزخانه‌ی منزل خود را به کارگاهی برای انجام آزمایش‌های الکتروفتوگرافی تبدیل کرد؛ جهت بررسی تاریخچه ماشین های اداری اچ پی به ذکر تاریخچه تولید اولین دستگاه های فتوکپی و پرینتر می پردازیم.

اولین دستگاه فتوکپی

سرانجام رویای کارلسون در سال۱۹۳۸ تحقق یافت. در این سال، اولین دستگاه فتوکپی، با استفاده از صفحه «روی» پوشیده شده با سولفور، توسط این کارمند طراحی شد و پس از مدتی، به تولید رسید. البته ذکر این نکته ضروری است که مطالعات تئوریک و نظری این ابداع را مدت‌ها قبل، فیزیکدانی مجاری تبار به نام پال سلنی، به انجام رسانده بود و کارلسون با بررسی و مطالعه نوشته‌های وی بود که درصدد ساخت دستگاهی با آن ویژگی‌های نظری برآمد. مدتی پس از این اختراع، مهندس گری استارت، ویژگی های جدیدی من جمله پرتو لیزر را به دستگاه کپی اضافه کرد و عملا اولین دستگاه چاپگر لیزری را در سال ۱۹۷۷، اختراع نمود.

پرینتر چند کاره ی اچ پی

همانطور که می دانید، معمولا فضای محیط های اداری محدود است. در چنین اماکنی، وجود یک چاپگر چند منظوره می تواند بسیار مفید و به صرفه باشد. با توجه به این نکته، شرکت اچ پی در چند سال گذشته، اقدام به تولید و عرضه ی پرینترهای چندکاره نمود. لازم به ذکر است که این نوع پرینتر، برای مصارف عمومی و یا اداری کوچک کاربرد بسیاری دارد.

برای تعمیرات پرینتر اچ پی خود کلیک کنید

اولین پرینترها

پرینتر‌ها جایگاهی ویژه در تاریخچه ماشین های اداری اچ پی دارند. پرینتر در ابتدا، فقط دستگاهی جهت استفاده در اداره‌ها  و سازمان‌های عمومی بود. اما همچون بسیاری دیگر از این اختراعات، با گذشت زمان، کاربردهای دیگری نیز یافتند. به عنوان نمونه‌ای از پرینترهای پیشرفته در حال حاضر، میتوان پرینترهای سه بعدی اچ پی را نام برد. پرینترهای سه بعدی، هر گونه پرینت سه بعدی را در اختیار کاربران قرار می دهند. جالب است بدانید که اولین چاپگر سه بعدی، در سال ۱۹۸۷ توسط چاک هال، بنیانگذار سیستم‌های سه بعدی توسعه داده شد.

 این پرینترها اولین بار به صورت عمده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً به طور مستقیم برای چاپ قطعات محصولات و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت اچ پی نیز سالهاست که به جمع تولیدکنندگان این مدل از ماشین های اداری در سطوح پیشرفته تر پیوسته است. سازندگان شرکت، همواره در تلاش بوده اند که جدیدترین فناوری ها را در دستگاه های اچ پی، به کار ببرند. کیفت و دوام بالای این محصولات موجب شده تا طرفداران بسیاری در سراسر دنیا داشته باشند.

دستگاه دورنگار hp

دستگاه دورنگار hp ، یکی دیگر از دستگاه هایی است که لازم می دانیم در تاریخچه ماشین های اداری اچ پی به آن بپردازیم. دورنگار، نمابر ،پست تصویری یا فکس، یکی از ماشین های اداری است که تصویری از یک یا چند صفحه را به دستگاه فکسی در محلی دیگر ارسال می کند. این دستگاه، همچنین تصویر مدارک فرستاده شده توسط دستگاه های فکس دیگر را نیز چاپ می کند. دستگاه دورنگار فرستنده ی تصویر، الگوی نقاط روشن و تاریک مدرک را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و با استفاده از شبکه ی تلفن، به دستگاه گیرنده ارسال می نماید.

بعضی از دورنگارهای اچ پی، مجهز به یکی گوشی تلفن هم هستند که امکان مکالمه با فردی که با دورنگار دیگر کار میکند را فراهم می سازد. جالب است بدانید که فکس، در ۱۹۰۲ در آلمان اختراع شد. تا مدت ها از این فناوری، برای دریافت سریع تصویر از نقاط مختلف، در روزنامه ها استفاده می شد. نکته ی جالب تر اینکه فکس های اداری، از اوایل ۱۹۸۰ در ادارات و سازمان های مختلف رواج یافت .

 

نگاه کلی به تاریخچه ماشین های اداری اچ پی

به طور کلی می توان گفت که تولید و استفاده از ماشین های اداری، تاریخچه ای نسبتا طولانی دارد و با توجه به مطالب گفته شده، می توان آن را همزمان با اختراع اولین دستگاه کپی دانست. شرکت اچ پی، یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان ماشین های اداری در جهان محسوب می شود که با گذشت زمان، بر ویژگی ها و طراحی های نوین این دستگاه ها افزود . امروزه ماشین های اداری اچ پی، در شمار پرطرفدارترین ماشین های اداری در نقاط مختلف جهان به شمار می آیند. انواع مدل های پرینتر، فکس، چاپگر، اسکنر و … را تقریبا در همه ی مراکز اداری و بسیاری از منازل افراد مختلف می توان مشاهده نمود.

نمایندگی اچ پی و واحدهای تعمیرات اچ پی

نمایندگی اچ پی به منظور ارائه ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات اچ پی به کاربران گرامی راه اندازی شده است. این مرکز با دارا بودن سابقه ای درخشان در ارائه ی خدمات با کیفیت به مشتریان خود، توانسته در طول سالیان اخیر به اولین انتخاب کاربران تبدیل شود. واحدهای تخصصی موجود در نمایندگی اچ پی به کلیه ابزار و تجهیزات حوزه ی تعمیرات مجهز بوده و امکان انجام تعمیرات تخصصی را برای تکنسین های این مجموعه فراهم آورده است.

مدیریت نمایندگی اچ پی همواره در جهت کسب رضایت مشتریان تلاش کرده است؛ در همین راستا خدمات انجام شده در این مرکز دارای گارانتی می باشد. شما کاربران عزیز می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات اچ پی خود، به این نمایندگی مراجعه نمایید؛ در صورت بروز هرگونه مشکل در محصولات اچ پی به واحد تعمیرات اچ پی مراجعه نمایید.

لینک های مفید

مرکز تعمیرات کپی / تعمیرگاه اصلی کپی پاناسونیک / تعمیرگاه اصلی کپی سامسونگ / تعمیرگاه اصلی کپی اچ پی / تعمیرگاه اصلی کپی ریکو / تعمیرگاه اصلی کپی کیوسرا / تعمیرگاه اصلی کپی زیراکس / تعمیرگاه اصلی کپی کانن / تعمیرگاه اصلی کپی کونیکا مینولتا / تعمیرگاه اصلی کپی توشیبا / تعمیرگاه اصلی کپی شارپ /

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩