اشتراک گذاری

تاریخچه دستگاه کپی

تاریخچه دستگاه کپی را به زمانی بازمی گردد که کارلسون، کارمند اداره و مخترع دستگاه فتوکپی  کارلسون کارمند اداره ، ناچار بود تا هرروز تعداکثیری رونوشت از اسناد و مدارکی که به وی تحویل داده می‌شد تهیه کند. با گذشت زمان و تهیه‌ی رونوشت‌های بسیار، کارلسون به درد آرتروز گرفتار شد.  در فرهنگ معین از واژگان «روگرفت» و «رونوشت» به عنوان معادل‌های فارسی کلمه‌ی فتوکپی یاد شده است. با این اوصاف می‌توان فتوکپی را تصویری دانست که از روی مدرک یا سند اصلی توسط دستگاه ویژه‌ای گرفته می‌شود.

کارلسون به سبب درد آرتروز، در پی خلق راهکاری بود که از طریق آن بتواند هرچه سریع‌تر به تعداد زیادی کپی دست یابد. آنچه که ذهن وی را به خود مشغول کرده بود آن بود که: «چه می‌شود جعبه‌ای جادویی اختراع شود که با فشار یک دکمه، از روی اسناد، چند رونوشت برابر با اصل بگیرد!». جهت مطالعه ی پیشینه ی دستگاه کپی با ما همراه شوید.

تاریخچه ی دستگاه کپی و تحقق رویای کارلسون

کارلسون در پی تحقق این رویا، یا بهتر بگوییم «احتیاج» آشپزخانه‌ی خود را به شکل کارگاهی برای انجام آزمایش‌های الکتروفتوگرافی درآورد تا سرانجام رویای او در سال ۱۹۳۸ تحقق یافت. لذا می توان تاریخچه دستگاه کپی را به این زمان نسبت داد.

وی در این سال با بهره‌مندی از حق امتیازش برای ساخت دستگاه فتوکپی موفق شد اولین دستگاه فتوکپی را با استفاده از صفحه «روی» پوشیده شده با سولفور طراحی کند و به مرحله‌ی ساخت و تولید برساند؛ شایان ذکر است، مطالعات تئوریک و نظری این ابداع را مدت‌ها قبل، فیزیکدانی مجاری تبار به نام پال سلنی، به انجام رسانده بود و کارلسون با بررسی و مطالعه نوشته‌های وی بود که درصدد ساخت دستگاهی با آن ویژگی‌های نظری برآمد.

مدل های اولیه ی دستگاه کپی

روند کاری مدل‌های اولیه دستگاه کپی، بسیار کُند بود، تا آن‌جا که برای گرفتن یک کپی، نیاز به صرف زمان یک دقیقه داشتند، اما به‌تدریج در سال‌های بعد و با ارائه ی مدل‌های جدید، این روند، سرعت بیشتری به خود گرفت و پیشرفته‌تر شد. عملکرد یک دستگاه کپی به اختصار چنین است که پس از آغاز به کار این دستگاه، تصویر نوشته و مدرک قرار داده شده در دستگاه روی یک صفحه‌ی باردار با بار منفی یا نگاتیو، بازتاب داده می‌شود، در همین حین ذرات پودری با بار مثبت به بخش‌های تیره این نگاتیو می‌چسبند، ولی به قسمت‌های روشن اتصال پیدا نمی‌کنند.

نخستین فتوکپی

شکل زیر، تصویر نخستین برگ ‌نوشته‌ای است که از آن کپی تهیه شد.

تاریخچه دستگاه کپی و کمپانی زیراکس

از دیگر نکات مهم در تاریخچه دستگاه کپی باید گفت : پس از اتمام این اختراع شگفت به دست کارلسون، در کمال تعجب شرکت‌های بزرگ آن‌زمان مثل IBM از اختراع وی استقبالی نکردند؛ چنین برخوردی اوضاع را برای کارلسون پیچیده و دشوار ساخت و زندگی وی را با بحران‌های جدی روبه‌رو کرد، تا اینکه شرکتی به نام هالوید، با خرید پروانه‌ی این طرح نخستین دستگاه کپی این شرکت را در سال ۱۹۵۸میلادی تولید کرد.

این شرکت همان شرکتی است  که امروزه ما آن را با نام «زیراکس» می‌شناسیم و با محصولات آن آشنایی داریم. نام زیراکس ترکیبی مختصر از دو واژه یونانی زیروس به معنی خشک و گرافوس به معنی نوشتن است. امروزه کمپانی‌های بزرگی در عرصه‌ی طراحی، ساخت و تولید دستگاه‌های فتوکپیِ پیشرفته و دیجیتال در حال فعالیت هستند و همه‌روزه محصولات پیشرفته‌ی خود را روانه بازارهای جهانی می‌کنند؛ برخی از این شرکت‌ها عبارتند از: شارپ ، کونیکا مینولتا، توشیبا، ریکو، کانن ، زیراکس، اچ پی  و …. .

معرفی محصولات و ماشین های اداری توشیبا

تازه ترین خبر های نمایندگی توشیبا

لینک های مفید 

 تعمیرات کپی کیوسرا / نمایندگی کپی ریکو / تعمیرات دستگاه فتوکپی ریکو / مرکز تعمیرات کپی  /تعمیر دستگاه کپی سامسونگ / تعمیرات کپی زیراکس / تعمیرات کونیکا مینولتاتعمیر کپی کونیکا مینولتا/تعمیرات کپی کیوسراتعمیر کپی شارپ/مرکز تعمیرات کپی کانن /تعمیرات کپی توشیبا /

  تعمیرات کپی ریکو / تعمیرات پرینتر اچ پی /  تعمیرات پرینتر سامسونگ  /  تعمیرات کپی کونیکا مینولتا /  تعمیرات کپی شارپ / مرکز تعمیرات کپی کانن  /  نمایندگی رسمی کپی کانن/ تعمیر فتوکپی ریکو / تعمیر فتوکپی  توشیبا / تعمیر کپی شارپ  / تعمیر فتوکپی کانن / تعمیر فتوکپی زیراکس / تعمیر فتوکپی کونیکا مینولتا /

  تعمیرات پرینتر فوجیتسوتعمیرات پرینتر ریکوتعمیرات پرینتر سامسونگ /تعمیرات پرینتر کاننتعمیرات پرینتر زیراکس / تعمیرات پرینتر ریکو / تعمیرات پرینتر کانن / تعمیر پرینتر اچ پی / مرکز تعمیرات پرینتر پاناسونیک / تعمیرات پرینتر سامسونگ / تعمیرات پرینتر زیراکس / تعمیرات پرینتر اچ پیتعمیرات پرینتر کیوسرا  / تعمیرات پرینتر کانن / تعمیرات پرینتر سامسونگ / نمایندگی تعمیرات کپی / تعمیرات کپی زیراکس / تعمیرات پرینتر زیراکس / تعمیرات کپی توشیبا / تعمیر فتوکپی شارپ / تعمیرات پرینتر اچ پی / تعمیرات کپی کونیکا مینولتا / تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا / تعمیرات کپی ریکو / تعمیرات پرینتر ریکو / تعمیرات پرینتر فوجیتسو /

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩