اشتراک گذاری

آموزش نحوه وصل کردن گوشی به پرینتر

با توجه به فناوری های به کار رفته در اکثر پرینتر های موجود در بازار، این امکان برای کاربران تلفن های همراه وجود دارد تا با وصل کردن گوشی به پرینتر ، اسناد و مدارک مختلف خود را مستقیما پرینت بگیرد. این رویه مزیت های زیادی دارد و موجب تسهیل کار پرینت و صرفه جویی در زمان خواهد شد. اما شاید در خصوص نحوه اتصال تلفن همراه به پرینتر سوالاتی برای کاربران گوشی های هوشمند وجود داشته باشد که در ادامه می خواهیم به آن ها با بررسی نحوه وصل کردن گوشی به پرینتر توضیح دهیم.

آموزش نحوه وصل کردن گوشی به پرینتر

راه های وصل کردن گوشی به پرینتر

برای این که بتوان یک گوشی را به یک پرینتر متصل کرد، ابتدا باید هر دو دستگاه یعنی هم گوشی مورد نظر و هم پرینتر مورد استفاده از این قابلیت پشتیبانی کرده و این امکان را به کاربران بدهند. در قدم بعدی، راه های مختلف وصل کردن گوشی به پرینتر شامل دو مسیر عمده می شود. این فرایند را هم می توان به صورت اتصال با کابل صورت داد که به آن اتصال فیزیکی گفته می شود و هم می توان از روش های بی سیم یا اصطلاحا وایرلس برای اتصال تلفن همراه به پرینتر استفاده کرد. هر یک از این روش ها به نوبه خود مزیت ها و معایبی دارند که بنا به موقعیت کاربران یکی از آن ها را ترجیح خواهند داد. در ادامه به بررسی روش های اتصال گوشی به پرینتر می پردازیم.

نحوه وصل کردن گوشی به پرینتر با کابل

ابتدا بهتر است روش ساده تر اتصال تلفن همراه به پرینتر از طریق کابل را بررسی کنیم. این روش ساده، به راحتی امکان ارتباط برقرار کردن بین پرینتر و گوشی را فراهم خواهد کرد. کابل هایی که برای این نوع اتصال می توان از آن ها استفاده کرد، شامل کابل های USB و کابل OTG می شوند. در نتیجه برای وصل کردن گوشی به پرینتر از طریق کابل باید یکی از این کابل ها را تهیه کرد. از طرفی نیز برای بهره بردن از این روش، به نصب یک نرم افزار روی گوشی همراه نیاز است.

این نرم افزار Print Share است و با نصب آن روی دستگاه می توان نام پرینتر را در قسمت تنظیمات جست و جو کرد و کار وصل کردن گوشی به پرینتر را انجام داد. با اتصال کابل از یک طرف به گوشی و از طرفی نیز به پرینتر مورد نظر، می توان مستقیم و بدون واسطه ( بدون نیاز به انتقال فایل ها به یک سیستم واسطه نظیر لپ تاپ )، فایل های مختلف اعم از اسناد و عکس های موجود در گوشی را پرینت گرفت.

برای اطلاعات بیشتر مقاله «تبدیل پورت پارالل به USB» را از دست ندهید.

اتصال موبایل به چاپگر از طریق خود برنامه ها

در اکثر گوشی هایی که سیستم عامل آن ها اندروید است، برنامه های متعدد به خودی خود از قابلیت پرینت پشتیبانی می کنند. برای نمونه تصاویری که در قسمت گالری ذخیره می شوند، خود دارای گزینه ای برای پرینت هستند. دیگر برنامه ها نیز به نوبه خود این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند. در نتیجه می توان برای وصل کردن گوشی به پرینتر، مستقیما فایل ها را در این برنامه ها آماده پرینت گرفتن کرد.

وصل کردن گوشی به پرینتر از طریق گوگل کلود

اگر به دنبال یک راه کاربردی دیگر به منظور وصل کردن گوشی به پرینتر هستید، برقراری اتصال از طریق گوگل کلود راه پیشنهادی دیگری است که استفاده از آن توصیه می شود. فضای ذخیره سازی کلود به نوبه خود، یک فضای بسیار ایده آل برای ذخیره کردن داده های مختلف است. این گزینه به عنوان یک برنامه رسمی از طریق گوگل برای کاربران دستگاه های اندرویدی معرفی شده است و کارایی بسیار زیادی دارد.

ابتدا باید نرم افزار Google Cloud Print در گوشی اندرویدی مورد نظر نصب شود. البته در بسیاری از دستگاه ها این برنامه از پیش نصب است. سپس باید پرینتر در این نرم افزار شناسایی شود. سپس باید هم پرینتر و هم گوشی به یک شبکه وای فای مشترک وصل شوند. حال باید وارد مرور گر کروم شد و حساب کاربری گوگل را در آن باز کنید. با روشن کردن پرینتر و رفتن به بخش تنظیمات، گزینه add printer را انتخاب کرده و پرینتر مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه برای تکمیل فرایند اتصال تلفن همراه به پرینتر، باید وارد نرم افزار Google Cloud Print شد و از قسمت آیکون سه نقطه آن، گزینه پرینت را انتخاب کرد.

اتصال تلفن همراه به پرینتر از طریق نرم افزار Print Share

پیش از این برنامه print share را یک گزینه مورد نیاز برای اتصال با کابل معرفی کردیم. اما خود این برنامه به تنهایی نیز می تواند یک راه قابل اتکا به منظور وصل کردن گوشی به پرینتر باشد. البته برای این منظور به یک سیستم واسطه ای نیاز است. ابتدا باید گوشی را به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کرد و سپس برنامه print share را در آن باز کرد. در این مرحله برای اتصال گوشی به پرینتر، باید نام پرینتر را در برنامه انتخاب کرد تا به این ترتیب فرایند اتصال بین گوشی و پرینتر صورت بگیرد و بتوان فایل ها را پرینت گرفت.

البته یک راه دیگر استفاده از این برنامه در خصوص آن دسته از پرینتر هایی است که از قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث پشتیبانی می کنند. اگر پرینتر مورد نظر از این دست پرینتر ها باشد، با اتکا به این نرم افزار می توان به راحتی و بدون دردسر، مستقیما به پرینتر مورد نظر وصل شد و کار چاپ و پرینت را انجام داد.

اتصال موبایل به پرینتر از طریق وای فای دایرکت

یکی دیگر از راه های وصل کردن گوشی به پرینتر، استفاده از قابلیت وای فای دایرکت است. وای فای دایرکت می تواند به کاربران گوشی های هوشمند این امکان را بدهد که با اتصال گوشی خود به پرینت های جدید تر که امکان اتصال به وای فای را دارند، هر فایل و سندی که می خواهند را پرینت بگیرند. این روش نیز از جمله راه های ساده اتصال تلفن همراه به پرینتر محسوب می شود.

فیلم آموزش وصل کردن گوشی به پرینتر اچ پی

باتوجه به توضیحاتی که تا اینجا ارائه کردیم، روش های سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی برای وصل کردن گوشی به پرینتر وجود دارد که می توانید بسته به امکانات خود از یکی از آن ها استفاده کنید. با استفاده از این روش ها می توانید به راحتی در هر مکانی اسناد خود را به پرینتر ارسال کرده و نسخه چاپ شده آن ها را دریافت کنید. قطعاً صرفه جویی در زمان یکی از مزایایی است که اتصال گوشی به پرینتر به دنبال دارد. چنانچه برای انجام این کار در پرینترهای اچ پی خود با مشکلی برخورد کرده اید، توصیه می کنیم فیلم زیر را تماشا کرده و مراحل را همگام با آن طی کنید. به این ترتیب احتمال خطا کمتر خواهد شد.

اتصال گوشی آیفون به پرینتر

تا این جا روش های اتصال گوشی های اندرویدی به پرینتر را بررسی کردیم. اگر گوشی مورد نظر آیفون باشد، برای وصل کردن گوشی به پرینتر باید از نرم افزار Air Print استفاده کرد. البته برای این منظور ابتدا باید پرینتر مورد نظر با این برنامه سازگار باشد و از آن پشتیبانی کند. از طرفی هم گوشی همراه و هم پرینتر باید به یک شبکه وای فای فعال متصل باشند. از طریق این نرم افزار می توان نام پرینتر را انتخاب کرد و سپس فایل های مورد نیاز را انتخاب کرد و پرینت گرفت.

اتصال گوشی به پرینتر بر اساس مدل دستگاه

نکته مهم دیگری که باید در خصوص وصل کردن گوشی به پرینتر به آن اشاره کرد این است که بر اساس مدل پرینتر مورد نظر، می توان راه کار مناسب را برای اتصال گوشی به دستگاه انتخاب کرد. در اکثر مواقع، شرکت تولید کننده پرینتر مورد نظر خود برنامه ای به خصوص را برای اتصال گوشی به پرینتر ارائه می دهد. برای نمونه برند اچ پی برنامه HP Print Service را مخصوص پرینتر های HP معرفی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهد و برند کانن نیز برنامه مخصوص پرینتر کانن را ارائه می دهد. این نرم افزار ها نیز امکان اتصال بی واسطه و بسیار راحت گوشی به پرینتر را فراهم می کنند. در نتیجه بهتر است در زمان خرید و انتخاب پرینتر به مدل و قابلیت هایی که ارائه می دهد، توجه داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله راهنمای انتخاب پرینتر مراجعه کنید. در نهایت اگر برای وصل کردن گوشی به پرینتر هر گونه مشکلی وجود داشته باشد، می توان با مراجعه به یک مرکز تخصصی از کارشناسان با تجربه تعمیر پرینتر در این خصوص کمک گرفت. مرکز سخت افزار ایران، یک مرکز حرفه ای در خصوص ارائه طیف وسیعی از خدمات در زمینه انواع دستگاه های پرینتر است.

2.2/5 (4 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

5 × سه =