اشتراک گذاری

پرینتر FDM با سرعتی خارق العاده

پرینترها ابزاری هستند که به صورت روزانه کاربردهای فراوانی برای اقشار مختلف جامعه دارند. این پرینترها کاربردهای مختلف دارند . در سطوح کوچک برای عکاسی می توان از آن ها بهره برد و در سطوح پیشرفته برای کمک به معلولین قابل استفاده هستند. در اینجا تصمیم داریم به معرفی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های پرینتر یعنی پرینتر FDM بپردازیم.

FDM مخفف مدل سازی رسوب ذوب شده (  Fused Deposition Modeling ) است. در FDM، مواد اولیه ی این دستگاه قدرتمند و سریع که اغلب ترموپلاستیک ها هستند قطعه ی مورد نظر را از روی هم نشاندن لایه های پی در پی ماده ی مذاب تشکیل میدهند. در حین چاپ، الیاف پلاستیک از درون اکسترودر گرم بیرون می آید و در آنجا به اندازه ای نرم می شود که نازل پرینتر سه بعدی میتواند با دقت تمام آن را جاگذاری کند. سپس، الیاف ذوب شده، به منظور ساخت شیء مورد نظر، لایه به لایه در بخش چاپ رسوب میشود. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه با ما همراه باشید.

آشنایی با پرینتر سه بعدی

بر اساس عقیده ی برخی از دانشمندان پرینترهای سه بعدی می توانند به عنوان یکی از تکنولوژی های برجسته ی دنیا معرفی گردند. هم چنان که می بینیم در بسیاری از منابع خبری با این مبحث رو به رو می شویم که پرینترهای سه بعدی جایگزینی مناسب برای روش های سنتی تولیدی می باشند. به عنوان مثال ، پرینتر سه بعدی می تواند جایگزین مناسبی برای سیستم های سنتی و ساخت ماشینکاری، ریخته گری، شکل دادن و قالب ریزی و… باشد.

علاوه بر موارد کاربردی که بیان نمودیم، از این پرینترها می توان به عنوان یک روش بسیار کم هزینه در صنعت استفاده نمود. در حال حاضر پرینتر سه بعدی FDM به عنوان پر فروش ترین، کم هزینه ترین، پرکاربرد ترین و سریع ترین تکنولوژی پرینتر سه بعدی در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. این پرینتر میتواند در بسیاری از صنایع به صورت مستقیم موجب کاهش هزینه های طراحی و تولید شود. پرینتر سه بعدی به عنوان یک دستگاه کارآمد و بهینه شناخته شده است که می تواند با استفاده از چند نوع تکنولوژی هر آنچه که در پیرامون ما وجود دارد را پرینت کرده و به وجود بیاورد.

این مقاله برای شما مفید است : تاثیر رطوبت روی پرینتر 

پرینتر سه بعدی FDM با قابلیت هایی ویژه

روش مدلسازی با پرینتر سه بعدی  Fused Deposition Modeling “FDM” و یا  Fabrication Fused Filaments “FFF”  یک فرآیند تولید افزایشی است که متعلق به خانواده پرینترهایی است که از طریق اکستروژن، پاشیدن مواد اولیه را انجام می دهد. در پرینتر FDM ، یک شیء از طریق رسوب مواد اولیه ذوب شده در یک مسیر از پیش تعیین شده، لایه به لایه ساخته می شود. مواد اولیه ی  مورد استفاده در پرینتر سه بعدی FDM از پلیمرهای گرما نرم و در شکل فیلامنت یا رشته ای می باشند.

پرینتر سه بعدی FDM یک فرایند از تکنولوژی تولید افزایشی می باشد که به طور گسترده ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری سریع ترین و پایه ای ترین فناوری پرینتر سه بعدی می باشد و همچنین اولین نوع پرینتر سه بعدی است. طراح های مدلسازی سه بعدی باید در هنگام طراحی یک محصول با پرینتر سه بعدی FDM، قابلیت ها و محدودیت های این تکنولوژی را در نظر بگیرند، تا بتوانند بهترین نتیجه مدل سه بعدی خود را از پرینتر FDM بگیرند.

مزیت های استفاده از پرینتر FDM

آزادی عمل در طراحی

یکی از آرزوهای دیرینه طراحان آزاد بودن در طراحی می باشد که هر چه می خواهند طراحی کنند و آن را بدون کم و کاست بتوانند بسازند. می توان گفت با استفاده از پرینتر FDM و پرینت سه بعدی این آرزوی دست نیافتنی محقق شده است. از زمانی که این تکنولوژی ساخت روی کار آمده است، نمونه های پیچیده با جزئیات جانبی و نمونه هایی با ویژگی های درونی برای ساخت و تولید قطعات و نمونه های اولیه بسیار آسان شده و برای تولیدات طراحی شده سه بعدی بسیار کارآمد است.

ایجاد قطعات

پرینتر FDM این امکان را برای طراحان ایجاد می کند که با استفاده از مواد ترموپلاستیک قطعات و مدل های دلخواه خود را به راحتی و به سرعت تولید کنند. مزیت این تکنولوژی در توانایی تولید قطعات سفارشی با عملکرد و مقاومت بالا و به سرعت است . این قطعات تولید شده با دوام و محکم بوده، در مقابل حرارت و مواد شیمیایی مقاوم هستند و در طیف گسترده از برنامه های کاربردی می توان از آنها استفاده کرد.

مهندسی پلاستیک

از پلاستیک هایی که برای استفاده در این تکنولوژی به کار می روند می توانیم به ABS پلی کربناتPLA و… اشاره کنیم. نمونه هایی که با این متریال ها ساخته می شوند، برای تولیدات با حجم کم و تست عملکرد آنها در محیط های سخت بسیار مناسب بوده و لایه سازی آنها در تولید افزایشی بسیار دقیق می باشد.

اختراع مجازی

با بهره گیری از پرینتر سه بعدی FDM اختراعات مجازی کاربران ، دیگر خارج از تصور نبوده و می توان ایده ها را به طور واقعی ایجاد نمود و آنها را لمس کرد. تنها چیزی که نیاز دارید طراحی سه بعدی می باشد. پس از آن می توانید تغییراتی را در طراحی خود بدون نیاز به قالب سازی دوباره ایجاد کنید و دیگر زمان های طولانی و هزینه های بالایی را برای تولید محصولات خود صرف نخواهید کرد.

نمایندگی کپی

نمایندگی کپی با  سال ها تجربه در زمینه ی ماشین های اداری و با به کارگیری متخصصین با تجربه در حال فعالیت می باشد. استفاده کنندگان از ماشین های اداری  می توانند در صورت بروز مشکل در ارتباط با دستگاه خود با کارشناسان ما تماس حاصل نمایند. این کارشناسان با تکیه بر دانش روز خود و با شکیبایی تمام پاسخگوی تمامی نیازهای شما دوستان گرامی می باشند. خدمات نمایندگی کپی منحصر به تعمیرات نبوده و واحدهای فروش و آموزش تعمیرات کپی نیز در این مرکز مشغول به فعالیت می باشند.

واحدهای تعمیرات کپی

واحدهای تعمیرات کپی با توجه به استفاده ی روزافزون جوامع از دستگاه های کپی و ایجاد آسیب های احتمالی در آن، فراهم گردیده است. چنانچه در دستگاه خود با مشکلی مواجه شده باشید می توانید با مراجعه به نمایندگی معتبر کپی از خدمات واحدهای تعمیرات این سازمان بهره مند گردید. از خدمات این واحد می توان به تعمیر در محل اشاره کرد چرا که در اغلب موارد به علت وزن زیاد این دستگاه ها نمی توان به راحتی آن را جابجا نمود.

مرکز تعمیر دستگاه کپی  با استفاده از پارتیشن بندی بخش های مختلف واحدهای خود توانسته است به بهبود خدمت رسانی به کاربران اقدامی ویژه انجام دهد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات ارائه شده در این واحد دارای ضمانت بوده و کاربران ماشین های اداری می توانند از خدماتی مطئن در در این واحد استفاده نمایند. برای آشنایی با سایر واحدها می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

لینک های مفید

مرکز تعمیرات کپی / تعمیرگاه اصلی کپی پاناسونیک / تعمیرگاه اصلی کپی سامسونگ / تعمیرگاه اصلی کپی اچ پی / تعمیرگاه اصلی کپی ریکو / تعمیرگاه اصلی کپی کیوسرا / تعمیرگاه اصلی کپی زیراکس / تعمیرگاه اصلی کپی کانن / تعمیرگاه اصلی کپی کونیکا مینولتا / تعمیرگاه اصلی کپی توشیبا / تعمیرگاه اصلی کپی شارپ /

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩