اشتراک گذاری

نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی

نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد گردند. در فرآیند چاپ دستگاه های کپی قطعات مختلفی نقش دارند. کارتریج، درام، بلید، غلطک ها برخی از این قطعات هستند. بروز مشکل در هریک از این اجزای ذکر شده، می تواند باعث خط افتادن کاغذهای چاپی دستگاه کپی شود. در این میان، اختلال در کارتریج از بروز خرابی در باقی موارد رایج تر می باشد.

کارتریج تونر، عضو بسیار حساس دستگاه کپی بوده وامکان دارد نصب نادرست آن مشکلات زیادی در پی داشته باشد که ظاهر شدن خطوط اضافی روی صفحه یکی از آن ها است. متخصصین تعمیر دستگاه کپی در این حالت به نصب مجدد کارتریج اقدام می نمایند. اما در صورت آسیب جدی، تعویض کارتریج پرینتر راه گشا می باشد. توصیه می کنیم در صورت بروز مشکل در دستگاه کپی با نمایندگی مجاز کپی تماس گرفته و از تعمیرات تخصصی این مرکز بهره مند شوید.

نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی

دلایل پیدایش نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی

همان طور که گفته شد، پیدایش نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی دارای دلایل متعددی است. اگر از طریق اسکنر اقدام به کپی گرفتن کرده اید، احتمال دارد وجود خطی در شیشه اسکنر مورد نظر، باعث شکل گیری نوارهای افقی سیاه رنگ شده باشد. اما اگر مشکل از این بخش نشأت نگرفته باشد، باید ریشه مشکل را در درام، کارتریج یا غلطک جستجو کرد. پس از بررسی سلامت کارتریج، نحوه ی فعالیت درام سیستم حائز اهمیت است.

درام نقش مهمی در کیفیت چاپ دارد. وجود هر گونه خط و خش کوچک بر روی درام یا غلطک مربوطه ی آن می تواند به کاغذ منتقل شود و از کیفیت چاپ اسناد بکاهد. به طور کلی خرابی کارتریج و درام دستگاه های کپی، عوامل اصلی شکل گیری چاپ های بی کیفیت می باشند. البته همواره مشکل از سخت افزار دستگاه نیست. گاهی اوقات سندی که برای کپی آماده شده است، دارای مورد اضافی خاصی چون سنجاق و منگنه است که باعث ظهور خطوط نامرتب در چاپ می شود.

مقابله با مشکل ظهور نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی

جهت رفع مشکل نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی ، به ترتیب زیر عمل کنید. در صورتی که مشکل همچنان ادامه دارد با متخصصین تعمیرات دستگاه کپی تماس بگیرید.

اگر نوارهای افقی سیاه رنگ یا لکه هایی در کاغذهای کپی شده  مشاهده می کنید به ترتیب زیر عمل نمایید:

نصب دوباره ی کارتریج تونر

ممکن است کارتریج تونر به درستی نصب نشده باشد؛ کارتریج را بیرون آورده و دوباره جا بزنید.

پاکسازی شیشه اسکنر

تمیز بودن شیشه اسکنر یکی از مهم ترین عوامل پدیدآورنده ی چاپ با کیفیت است. وجود آلودگی بر روی شیشه ی اسکنر در فرآیند چاپ با نوارهای سیاه رنگی نمایان می گردد. بنابراین بهتر است برای ثبت یک فتوکپی واضح و باکیفیت، همواره شیشه ی اسکنر را تمیز نگه دارید.

تمیز کردن لکه های تونر از درون دستگاه کپی

ریزش تونر به بخش های داخلی دستگاه کپی موضوع مهمی در میزان کیفیت چاپ دستگاه کپی می باشد. برای رفع این مشکل لکه های تونر را از سطح شیشه با استفاده از پارچه نرم بدون پرز تمیز کنید.

تمیز کردن اسلاید شو

اسلاید شو از قطعاتی است که اجزای داخلی دستگاه کپی را تمیز می کند. اگر خود این قطعه آلوده شود نه تنها نمی تواند به پاکیزگی سطح داخلی سیستم کمکی کند، بلکه باعث پیدایش نوارهای افقی سیاه در دستگاه کپی نیز می شود. از این رو آن را به دقت تمیز کنید. در صورتی که با فرآیند پاکسازی هر یک از موارد ذکر شده در این بخش آشنا نیستید، جدا از دستکاری دستگاه خودداری کرده و سرویس دهی سیستم چاپگر را به دست تکنسین های مجرب بسپارید.

تعمیر و تعویض قطعات معیوب دستگاه کپی

آخرین راهکار برای رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی، تعمیر و تعویض قطعات مختلف از جمله درام، کارتریج و بلید دستگاه می باشد. این امر نیازمند اعمال مراحل عیب یابی ریزبینانه است. خاطرنشان می نماییم که کارشناسان ما در نمایندگی دستگاه کپی هر یک از مشکلات مرتبط با کیفیت نامناسب چاپ دستگاه های کپی را در سطح کیفی بی نظیری برطرف می نمایند.

نمایندگی تعمیرات کپی

نمایندگی کپی تعمیر تخصصی انواع ماشین های اداری از جمله دستگاه های کپی را به عهده دارد.  با توجه به افزایش رو افزون کاربران ماشین های اداری ، نیاز به تعمیرات این دستگاه ها بیش از پیش احساس می شود. هدف نمایندگی کپی، تعمیرو فروش و آموزش تعمیرات  تمامی این محصولات  در محیطی مطمئن وآرام است. مدیریت نمایندگی کپی، جهت نیل به این مقصود کادر فنی و کادرفروش خود را از بین برترین متخصصین این حوزه انتخاب نموده است.

 نمایندگی کپی سال هاست در صدر انتخاب کاربران قرار دارد. احترام به حقوق مشتریان و حرکت در جهت خواسته های آنان، پاسخگویی به سوالات ارباب رجوع ، ارائه ی راهنمایی های لازم به مشتریان، بهره گیری از کادری مجرب و متعهد، عیب یابی صحیح و سرعت و دقت در تعمیرات برخی از مشخصه های اصلی نمایندگی تعمیرات کپی می باشد که این مرکز را به عنوان یک مرجع محبوب در تعمیر و فروش و آموزش تعمیرات  ماتشین های اداری مطرح نموده است.  خدمات تعمیرات کپی در واحدهای مجزا به کاربران ارائه می گردد. که در این قسمت به ذکر نام این واحدها بسنده می کنیم . کاربران در صورت تمایل می توانند خدمات ما را در واحد مورد نظر مطالعه نمایند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩