اشتراک گذاری

مواد مصرفی دستگاه فتوکپی

دستگاه کپی نیز چون سایر دستگاه ها جهت انجام عملیات کپی نیاز مند مواد اولیه می باشد. مواد مصرفی در دستگاه نقش به سزایی دارد و بدون آنها امکان فعالیت دستگاه وجود ندارد. مواد مصرفی دستگاه فتوکپی عبارتند از: کاغذ ، تونر، دولوپر  این سه مورد تاثیر مستقیم در عملکرد دستگاه کپی دارند. البته درام نیز جزء مواد مصرفی محسوب می گردد؛ زیرا بر حسب کارکرد دستگاه، بعد از مدت زمان معینی نیاز به تعویض دارد.در این بخش به معرفی هریک از این مواد مصرفی می پردازیم و تاثیر آن را در عملکرد دستگاه کپی مورد بررسی قرار می دهیم.

مواد مصرفی دستگاه فتوکپی

مواد مصرفی دستگاه فتوکپی ، کاغذ

کاغذ باید دارای استاندارد و شرایط مناسبی باشد. در غیر اینصورت ممکن است در حین کپی در دستگاه گیر کند. به طور کلی کاغذ مورد استفاده در دستگاه بر پایه دو سایز کاغذ A4 و B5 است.

  • کاغذ A4 : به کاغذی گفته می شود که ابعاد آن ۷/۲۹× ۳/۲۱ سانتیمتر باشد .
  • کاغذ B4 : به کاغذی گفته می شود که دارای ابعاد آن ۲۵×۳۵ سانتیمتر باشد .

سایز سایر کاغذهای مورد استفاده در دستگاه فتوکپی به قرار زیر است:

  • A3 : ابعاد این کاغذ، دو برابر کاغذ A4 است.
  • A5: ابعاد این کاغذ، نصف کاغذ A4 است.

اگر کاغذ به صورت افقی در دستگاه کپی قرار بگیرد، حرف R به آخر نام کاغذ اضافه می شود؛ به عنوان مثال اگر کاغذ A4 به صورت افقی در دستگاه قرار گیرد، A4R نامیده می شود.اگر کاغذ به صورت عمودی در دستگاه کپی قرار بگیرد، به همان نام است. به عنوان مثال اگر کاغذ A4 به صورت عمودی در دستگاه قرار گیرد، همان A4 نامیده می شود.

کاغذ باید سفید باشد و چروک نداشته باشد.

دارای کمترین تار و پود کاغذ باشد و کاهی نباشد.

یک متر مربع آن ۸۰ گرم وزن داشته باشد؛ اصطلاحاً ۸۰ گرمی باشد.

لبه های کاغذ خوب برش داده شده باشد و ناصاف نباشد.

از سایزهای کاغذ استاندارد در دستگاه استفاده شود.

رطوبت نداشته باشد. کاغذهای موجود در بازار که بسته­بندی هستند، دارای یک لفافه رطوبت­گیر می باشند که در صورت لزوم رطوبت آنها را جذب نماید .

کاغذهای داخل بسته را قبل از استفاده بیرون نیاورید. زیرا ممکن است چروکیده یا مرطوب شوند و در دستگاه گیر کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید :پخش تونر در صفحات دستگاه کپی

مواد مصرفی دستگاه فتوکپی ، تونر و دولوپر

  • تونر : تونر یا جوهر، ماده ی رنگی تصویر کپی است و جنس آن از مشتقات کربن است. تونر از ذرات سیاه رنگ پلاستیکی تشکیل شده است. تاریخ مصرف تونر دو سال است و در قوطی های پلاستیکی در بازار عرضه می شود. در بعضی از دستگاه­های فتوکپی ممکن است قوطی تونر به عنوان تانک تونر نیز مورد استفاده قرار گیرد .
  • دولوپر : دولوپر یا پودر سنگین در هنگام کپی برداری با تونر مخلوط می شود. دولوپر از مشتقات آهن می باشد و شکل ظاهری آن مانند براده آهن است. دولوپر در قوطی های آلومینومی در بازار عرضه می شود و تاریخ مصرف آن دو سال است.برای کسب بهترین نتیجه از دستگاه کپی باید از مواد مصرفی استاندارد استفاده نمود تا کیفیت و طول عمر دستگاه افزایش یابد.

شرایط نگهداری مواد مصرفی دستگاه فتوکپی

  • در محل خشک و تمیز نگهداری شود .
  • قبل از زمان استفاده بسته آن باز نشود.
  • محیط نگهداری باید دارای دمای ثابت و مناسب باشد .
  • مواد مصرفی به دور از تابش مستقیم نور خورشید باشند.
  • رعایت موارد فوق کیفیت عملرکد دستگاه کپی را افزایش خواهد داد.

نمایندگی توشیبا واحدهای تخصصی تعمیرات توشیبا

خدمات تخصصی نمایندگی توشیبا در کارگاه های مجزا به کاربران گرامی ارائه می گردد. به گونه ای که جهت تعمیر هر محصول واحدی مجزا به همراه امکانات و ملزومات مورد نیاز آن در نظر گرفته شده است. نمایندگی توشیبا خدمات تخصصی تعمیرات ماشین های اداری توشیبا را دو کارگاه تعمیرات دستگاه کپی توشیبا و تعمیرات پرینتر توشیبا به هم وطنان گرامی ارائه می نماید. متخصصین تعمیر دستگاه کپی در کارگاه تعمیر دستگاه کپی و مهندسین و متخصصین تعمیرات پرینتر در کارگاه تعمیرات پرینتر توشیبا مشغول فعالیت هستند.

لذا با به کارگیری مهندسین و متخصصین مختص محصول مورد نظر امکان ارائه ی خدمات به بهترین شکل در نمایندگی توشیبا فراهم گشته است. در این صفحه با خدمات نمایندگی توشیبا در خصوص سرویس در محل توشیبا آشنا خواهید شد. جهت آشنایی با خدمات ما در سایر واحدها وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظرشوید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩