اشتراک گذاری

علت سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس چیست؟

سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس مشکل سخت و پیچیده و غیر قابل حلی نیست. فقط کافی است کمی حوصله به خرج دهید و درست از دستگاه استفاده کنید. عواملی زیادی در ایجاد این اختلال دخیل هستند. مشکل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس گاهی آن قدر شدید است که کاغذ کاملا ناخوانا می شود. معمولا این مشکلات از کارتریج دستگاه کپی نشات می گیرد؛ اما در ادامه همه دلایل مربوط به سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس را بررسی می کنیم.

علت سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس چیست؟

اصلی ترین دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس

علت سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس می تواند مربوط به عملکرد نا کافی پاک کن درام، خرابی تونر کارتریج یا پر شدن کارتریج از تونر باشد. برای حل این مشکل می توانید دستگاه را باز کنید و وضعیت کارتریج را چک کنید. با مشاهده تونر ریخته، دستگاه را با دقت تمیز کنید؛ در نهایت تونر کارتریج را تعویض کنید. اگر کارتریج سالم بود و هیچ مشکلی نداشت، باید درام را چک کنید. وضعیت درام و عملکرد به هنگام و درست پاک کن درام در کیفیت سند چاپی بسیار تاثیر گذار است.

دیگر دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس

کثیف شدن هد دستگاه کپی

این اختلال نیز به عنوان دلیلی برای سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس مطرح است. باید هد را با روش های خاص تمیز کنید. می توانید برای این کار از نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی زیراکس کمک بگیرید.

پر شدن سطل زباله دستگاه کپی

حتی ممکن است سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس ناشی از پر شدن سطل زباله دستگاه کپی باشد. پر شدن سطل زباله دستگاه کپی باعث ایجاد لایه های سیاهی بر روی کاغذ های چاپ می شود که از بالا به پایین کاملا مشهود هستند.

آموزش تنظیم رنگ دستگاه کپی در این مقاله

اختلال در نقاط اتصال چاپگر

گاهی سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس می تواند در نتیجه اختلال در نقاط اتصال چاپگر باشد. در نتیجه بعد از پرینت گرفتن کاغذ سیاه می شود و ظاهر زشتی پیدا می کند. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال در واشرهای سر سیلندر دستگاه کپی باشد. برای رفع چنین اختلالی حتما باید از یک مرکز معتبر تعمیراتی کمک بگیرید.

تنظیمات اشتباه

صرف نظر از دلایلی که در قسمت قبل اشاره کردیم، همواره به یاد داشته باشید که تنظیمات اشتباه نیز می تواند در سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی زیراکس موثر باشند. منظور ما از تنظیمات اشتباه، اشتباه در تنظیم تراکم رنگ است. یعنی زمانی که تراکم رنگ بر روی بسیار تیره تنظیم شده باشد. می توانید این تراکم را به روش دستی تنظیم کنید و یا اینکه از حالت تراکم خودکار استفاده کنید. حتی می توانید تنظیمات را ریست کنید. اگر با ریست کردن تنظیمات مشکل حل نشد، ممکن است عمر درام دستگاه شما یا تونر به پایان رسیده باشد و باید آنها را تعویض کنید، زیرا این قطعات روی مسائل مربوط به نور تاثیر گذار هستند.

اصلی ترین نمایندگی دستگاه کپی زیراکس

اگر قصد تهیه یکی از دستگاه های کپی زیراکس را دارید یا می خواهید یکی از دستگاه های این کمپانی را تعمیر کنید، می توانید از  نمایندگی دستگاه کپی زیراکس کمک بگیرید. در این نمایندگی انبوهی از خدمات در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیر دستگاه کپی زیراکس فراهم است. هر کاربر می تواند بر اساس نیاز خود از این خدمات استفاده کند. در نمایندگی زیراکس امکانات و تسهیلات بسیار متنوعی فراهم است.

این تسهیلات تنها با هدف تامین رفاه و آسایش کاربران و جلب رضایت آنها فراهم شده است. در اصلی ترین نمایندگی دستگاه کپی زیراکس رعایت اصل مشتری مداری و توجه به حقوق مسلم کاربران از مهمترین قوانین است. تمام پرسنل در نمایندگی دستگاه کپی زیراکس تلاش می کنند تا با تامین صفر تا صد نیاز های کاربران، رضایت آنها را جلب کنند. همه خدمات نمایندگی دستگاه کپی زیراکس تضمین شده و همراه با ضمانت نامه های معتبر است.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩