اشتراک گذاری

تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو

خیلی از کاربران دستگاه های کپی با قطعات دستگاه به طور کامل آشنا هستند. ولی برخی از کاربران نیز در این بین دیده می شوند که وقتی نام یک قطعه از دستگاه کپی به گوششان می خورد، نه تنها آشنا نیستند بلکه اطلاعاتی هم ندارند. در این مطلب برای این دسته از کاربران توضیحاتی درباره دولوپر دستگاه کپی خواهیم داد. علاوه بر این برای دسته اول نیز روش ساده تعمیر و تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو شرح داده می شود.

تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو

دولوپر دستگاه کپی چیست؟

قبل از آموزش تعمیر و تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو باید اطلاعات مختصری درباره این قطعه داشته باشید. دولوپر (Developer) در لغت به معنی توسعه دهنده می ‌باشد. از این ماده در شیمی و عکاسی استفاده می شود. این ماده در دستگا‌ه های کپی عمل انتقال تونر به روی درام را انجام می دهد.

دولوپر با چرخش، پودر تونر را بر سطح درام سابیده و درام آن را روی کاغذ چاپ می کند. نام دیگر دولوپر پودر سنگین است و دارای نیروی مغناطیسی می باشد. دستگاه های کپی ریکو نیز مانند دیگر هم رده های خود دولوپر را دارند.

البته در صورتی که در حین انتقال، هر شیء خارجی کوچکی با دولوپر مخلوط شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد. در مواقعی حتی ممکن است رگه ‌های سفیدی بر روی کاغذ به چشم بخورد.

دلایل تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو

در اوایل متن توضیح داده شد که ایراد و اختلال در دولوپر باعث افت کیفیت چاپ می شود. برخی از شرکت‌ های سازنده دستگاه کپی، سیستمی را روی دستگاه قرار می دهند که افت کیفیت و زمان تعویض دولوپر را اعلام می‌کند. بی توجهی نسبت به تعمیر و تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو نیز نه تنها هزینه چاپ را بالا می ‌برد بلکه افت کیفیت چاپ را شامل می شود.

در برخی مواقع بعد از تعویض دولوپر ممکن است با خطای روشن ماندن چراغ مربوط به آن روبرو ‌شوید. در این حالت نسبت به مدل دستگاه ریکو باید کنتور دولوپر ریست شود. دولوپر و عملکرد آن سبب می شود کاربر استفاده درستی از این قطعه داشته باشد و در زمان مورد نیاز آن دست به تعمیر و تعویض قطعه بزند. از آنجایی که در ابتدای چاپ، تونر و دولوپر مخلوط می شود؛ کیفیت بالای دولوپر اهمیت بالایی دارد.

برای آشنایی با کدهای خطا دستگاه کپی ریکو کلیک کنید

نکاتی درباره دولوپر دستگاه کپی

قبل از اقدام به تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو باید بدانیم که دولوپر در دستگاه مصرف فیزیکی ندارد بلکه در مدت زمان مشخصی کیفیت خود را از دست می‌ دهد. این جمله بدین معنا است که دولوپر قابلیت تعمیر نداشته و فقط تعویض می شود. از آنجایی که شاید برخی از افراد این نکته را ندانند ما از معنای تعمیر و تعویض استفاده کرده ایم.

نقش دولوپر در کیفیت چاپ، از اهمیت زیادی برخوردار است. هر گونه ایرادی در کیفیت دولوپر مصرف تونر دستگاه را نیز بالا می برد و ریزش پودر تونر را در بر خواهد داشت.

از دیگر نکات مهم نحوه نگهداری دولوپر است که باید در شرایط خشک و کم حرارت قرار گیرد. چرا که گرمای زیاد و رطوبت در کاهش کیفیت دولوپر تاثیر دارد. در این حالت ذرات تونر به هم چسبیده و دولوپر را تحت تاثیر قرار می دهد.

نحوه تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو

تاثیر مستقیم دولوپر در کیفیت چاپ باعث می شود تا برای تعمیر و تعویض دولوپر دستگاه کپی ریکو در زمان مناسب خود اقدام کنید. در تمام دستگاه های کپی و چاپ، زمان تعویض دولوپر معمولا اعلام می شود. در مرحله اول حتما باید از بهترین محصولات موجود در بازار استفاده کنید.

دوم در زمان مشاهده پیغام مربوط به زمان تعویض دولوپر، سریعاً نسبت به تعویض دولوپر اقدام کنید. دولوپر معمولا برای صد هزار نسخه طراحی شده است. در نتیجه قبل از اینکه توانایی خود را برای نگهداری ذرات تونر در محل خود از دست بدهد، باید تعویض شود. پنل جلوی دستگاه کپی ریکو را باز کنید.

دولوپر در پشت یا بالای تونر قرار می گیرد. این ماده در یک لوله درپوش دار ذخیره می شود. پوشش را بردارید و دولوپر مورد استفاده را خالی کنید. چون دولوپر مورد استفاده کثیف است، به راحتی تخلیه می گردد.

لوله را با توسعه دهنده جدید پر کنید و درپوش را در جای خود بگذارید. پنل جلو را ببندید و دستگاه کپی ریکو را دوباره راه اندازی کنید. راه اندازی مجدد کپی به دولوپر اجازه می دهد تا تونر بیشتری را به لوله وارد کند. چند نسخه اجرا کنید تا کپی از کیفیت قابل قبول برخوردار باشد.

تعمیرات دستگاه کپی  ریکو

در مرکز تعمیر دستگاه کپی ریکو خدمات مرتبط با تعمیر، بازسازی و تعویض قطعات انواع دستگاه کپی و ماشین های اداری در انواع برندها از جمله ریکو، شارپ، توشیبا و… انجام می گیرد. شما مراجعین محترم می توانید همه این خدمات را در مرکز تعمیرات و در محل خود دریافت نمایید. تلاش ما کسب رضایت شماست.

مرکز تعمیرات ریکو

این مرکز با مجموعه ای از کارشناسان و مهندسین متخصص برای ارائه هرگونه خدمات در خصوص انواع محصولات ریکو آماده است. این تیم سعی دارد در مرکز تعمیرات ریکو بهترین و با کیفیت ترین فعالیت های خدماتی ریکو را عرضه دارد. تمامی خدمات این مرکز در محل و در مرکز صورت می پذیرد.

مرکز تعمیرات ریکو از واحدهای مجزا تشکیل شده است که در این بخش به ذکر واحدهای تعمیرات ریکو می پردازیم.

نمایندگی ریکو

نمایندگی ریکو با فروش و خدمات پس از فروش انواع محصولات این برند قدرتمند در خدمت شما مشتریان گرامی است. در این مرکز مشاوره خرید از محصولات ریکو در سطح کیفی بالایی ارائه می گردد. نمایندگی ریکو برای جلب رضایت شما از هیچ فعالیتی دریغ نمی کند.

اخبار، اطلاعات و مقاله های جذاب کمپانی ریکو را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

مرکز تعمیرات کپی / تعمیرگاه اصلی کپی پاناسونیک / تعمیرگاه اصلی کپی سامسونگ / تعمیرگاه اصلی کپی اچ پی / تعمیرگاه اصلی کپی کیوسرا / تعمیرگاه اصلی کپی زیراکس / تعمیرگاه اصلی کپی کانن / تعمیرگاه اصلی کپی کونیکا مینولتا / تعمیرگاه اصلی کپی توشیبا / تعمیرگاه اصلی کپی شارپ /

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩