اشتراک گذاری

تاریخچه دستگاه کپی

در مورد تاریخچه دستگاه کپی باید گفت: دستگاه فتوکپی ، ماشینی پر سرعت است که کار نسخه برداری از متون , اسناد و عکس ها را به سهولت انجام می دهد . زیراکس ، فناوری ای نامیده می شود که اغلب فتوکپی ها از آنها استفاده می کنند . البته برخی از دستگاههای کپی از کارتریج جوهر افشان بهره برده ولی در بیشتر مواقع خصوصا دستگاه کپی اداری از زیراکس استفاده می کنند که استاندارد تر هم هست .

این دستگاهها که کپی برداری زیراکسی دارند در سال ۱۹۵۹ معرفی شدند . البته که نخستین دستگاه  فتوکپی اداری در سال ۱۷۷۹ عرضه شد که مخترع آن جیمز وات بود . نحوه کارکرد دستگاه این بود که بر انتقال فیزیکی میزانی جوهر به صورت فرمول بندی شده متکی بود . این سیستم تا نزدیک به یک قرن مورد استفاده قرار گرفت .

در سال ۱۹۳۷، جورجی نادجاکوف فیزیکدان بلغاری فهمید که وقتی در میدان الکتریکی قرار داشته باشد و در معرض نور باشند برخی دی الکتریک ها که قطبیت الکتریکی دائمی دارند و در سطوحی که در معرض قرار دارند به دست می آمد. قطبیت در تاریکی بود و از نور آسیب می دید.

تاریخچه دستگاه کپی

چستر کارلسون

چستر کارلسون مخترع فتوکپی حق امتیاز این وسیله را داشت که محقق و مخترعی نیمه وقت بود. کارلسون از آشپزخانه خود برای آزمایش های الکتروفتوگرافی بهره برد. و در سال ۱۹۳۸ از حق امتیازش برای این فرآیند استفاده کرد.

شاید ساده ترین تعریف مردمی از دستگاه فتوکپی این باشد که از نوشته ها و اسناد رونوشت می گیرد و نکته جالب اینجاست که این دستگاه به علت سطح نیاز به آن بسیار فراگیر بوده و اغلب در همه جا از آن استفاده می شود چه در ادراجات چه در جاهای دیگر.

انواع دستگاه کپی

ضمن مطالعه ی تاریخچه دستگاه کپی بهتر است در این بخش اشاره ای کنیم به انواع دستگاه ها ی کپی که امروزه با آن سرو کار داریم . دستگاههای فتوکپی در اندازه های مختلف وجود دارند . برخی از آن ها بسیار بزرگترند از دیگر دستگاهها . این نوع بیشتر در ادارجات بزرگتر جهت انجام کلیه ی امکانات دستگاه کپی مورد استفاده قرار می گیرد و به نسبت امکانات داشته و سایز موجود قیمت بالاتری نیز دارند و از موارد دیگر نیز فتوکپی های کوچکتر که بیشتر مختصر مفید بودند و قیمت پایین تری دارند و البته این دستگاهها دیگر چند کاره نیستند . و در منازل و اداره های کوچکتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه کپی مانند سایر اجناس کاربردی ازاین قبیل نیاز به مراقبت و نگهداری دارد زیرا که در صورت استفاده ی نادرست و بیش از حد معمول دستگاه خراب شده و باید مورد تعمیر قرار گیرد یا حتی برخی از قطعات آن تعویض شود . البته خود تعمیرات نیز موارد قابل اشاره ی خود را دارد اینکه مرکز تعمیرات کپی قابل اطمینان هستند؟ یا اینکه کدام مرکز تعمیرات کپی بهتر است؟ یا اینکه نمایندگی اصلی تعمیر دستگاه کپی کجاست؟

یا اصلا مرکز معتبر تعمیر فتوکپی وجود دارد یا خیر؟ و از این قبیل سوالالت که پیش می آیند . البته بایستی توجه داشت که تعمیر دستگاه کپی ظرافت خاصی می طلبد و باید تیمی متخصص و کاردان که همواره این کار را انجام داده اند این وظیفه ی سنگین را انجام دهند که هم از قبل آزمون و خطا ی خود را گذرانده باشند و هم اینکه به کلیه ی دستگاهها از قبیل انواع برند تخصص باید را دارا باشند.

فرایند گرفتن فتوکپی

روش فرایند فتوکپی به این شکل است که نخست بر روی غلتک نواری یا استوانه درام یکبار الکتریسیته یکنواخت ساکن ۶۰۰ تا ۷۰۰ ولتی توزیع می گردد. سطح غلتک با هادی های نوری آلی با بار منفی پوشیده شده اند. در این دستگاه از نور بهره برده می شود و به همین علت است که به آن دستگاه فتوکپی هم گفته می شود.

باریکه نور شدیدی از کاغذی که بر سطح شیشه دستگاه کپی قرار داده شده عبور کرده، قسمت های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که به نور منعکس شده به سطح درام برخورد کرده آن سطح باردار درام خنثی می شود و سطوح تیره یا همان متن و تصاویر نور را جذب می کنند و نواحی با بار منفی روی ذرام باقی می ماند.

پودر سیاه رنگ بسیار ظریفی به نام تونر در درستگاه وجود دارد که بار مثبت شارژ شده اند به بارهای منفی که روی درام باقی مانده اند می چسبند. جایی که کاغذ سیاه است بر روی درام الکتریسیته ایجاد می کند اما جایی که سفید است ایجاد نمی کند و یک تصویر بر روی آن شکل می گیرد. سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می شود.

برای غیر فعال کردن کپی رنگی خود کلیک کنید

تاریخچه چاپ در ایران

تاریخچه چاپ در ایران به پنج قرن پیش از میلاد یعنی به زمان پادشاهان هخامنشی و مهرهای سلطنتی می‌رسد که برای تأیید احکام و فرمان‌های حکومتی از آنها استفاده می‌کردند. ورود واژه چاپ به زبان فارسی را به اواخر قرن هفتم هجری و زمان سلطنت گیخاتوخان، پسر اباقاخان مغول (۶۹۰-۶۹۴ ق) نسبت می‌دهند و این به خاطر  پول‌های کاغذی موجود در آن زمان است که به آنها چاو یا کا او می‌گفتند؛ به همین خاطر می توان اولین دستگاه چاپ در ایران را مرتبط به این دوره دانست؛ این دستگاه بسیار ساده بود و بر اساس پِرِس و حکاکی روی چرم استوار بود.

عده‌ای نیز معتقدند واژه چاپ همان چهاب یا چهابه در زبان هندی است، با مفهوم مهری که با آن بر روی پارچه نقش می‌زدند. برخی نیز اعتقاد دارند که لغات «چاپ» و «چاپ خانه» از همین دوره وارد زبان فارسی شده و اصل آن از «چاو» و «چاوخانه» گرفته شده است؛ البته دهخدا لغت چاپ را از ریشه «چهاپ» یا «چهاپه» سانسکریت می‌داند.اولین چاپخانه در ایران به دوران صفویان بازمی‌گردد که کشیشان ارامنه در جلفای اصفهان با آن تعدادی دعا و ذکرهای مسیحی را چاپ کردند.

در دوره حکومت نادرشاه افشار به گزارش دو سیاح خارجی، جزوه‌هایی به زبانلاتین و عربی در ایران چاپ و پخش شد؛ اما این کار در دوران ولایت عهدی عباس میرزای نایب السلطنه انجام شد که صنعت چاپ در ایران به طور جدی آغاز شد و شکل گرفت.

تاریخچه چاپ دیجیتال

تاریخچه چاپ دیجیتال بسیار کوتاه است. اولین دستگاه فتوکپی در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط  Benny Landa ساخته شد و اولین دستگاه چاپ دیجیتال در آوریل ۱۹۹۰ میلادی روانه ی بازار شد.چاپ دیجیتال یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است؛ این روش معمولاً شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که به وسیله چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام می‌شود.

چاپ دیجیتال در مقایسه با روش های سنتی مثل چاپ افست دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه است؛ ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شود، برای تیراژهای با تعداد کم جبران می‌شود. این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می‌آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد .

صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین های چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت و پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.

تاریخچه دستگاه کپی درباره شرکت ریکو

ضمن مطالعه ی تاریخچه دستگاه کپی در این بخش به مطالعه ی مختصری از تاریخچه ی شرکت ریکو می پردازیم. ریکو ، شرکت چندملیتی الکترونیکی و تصویربرداری ژاپنی است که توسط انیسیتوی ریکن در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۳۶ میلادی تأسیس شد. دفتر مرکزی شرکت ریکو، در ساختمان ریکو واقع در منطقه چوئو، توکیو مستقر می‌باشد.

شرکت ریکو، تولیدکننده انواع محصولات الکترونیکی است که در درجه اول، به تولید انواع دوربین‌ها و تجهیزات اداری؛ از قبیل پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی و دورنگارها می‌پردازد. خرید دستگاه کپی در مرحله اول و تعمیر و نگهداری کپی در مرحله دوم، یکی از مشکلات و معضلات کاربران می باشد. ریکو از جمله شرکت های پیشرو و ممتاز در زمینه تولید کپی در جهان است و فناوری پیشرفته محصولات آن سبب می گشود که کارایی دستگاه های فتوکپی بسیار مؤثرتر بوده و در نتیجه قابلیت اطمینان و اعتماد بیشتری را داشته باشند.

امروزه عصر کپی های بدون کیفیت، نامرغوب و ناخوانا به پایان رسیده است و با استفاده از دستگاه های فتوکپی ریکو  قادر خواهید بود تا کپی را با بهترین و بالاترین کیفیت دریافت کنید که دقیقا مشابه سند اصلی است. کیفیت دستگاه های کپی ریکو و همچنین قدرت و سرعت این دستگاه ها، در دنیا کاملاً ثابت شده است. مرکز تعمیرات کپی ریکو به عنوان نماینده رسمی ماشین های اداری ریکو ، اصولی چون سرعت، کیفیت و هزینه مناسب را سرلوحه واحد خدمات خود قرار داده و ارزیابی مستمر این امور را به منظور رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان، وظیفه خود می‌داند.

پایین آوردن هزینه های مصرفی دستگاه های کپی، یکی از مسائل مهم و قابل بحث در شرکت ها می باشد؛ بنابراین نمایندگی تعمیرات فتوکپی ریکو برای کاهش هزینه ها در بعضی از مدل ها، شارژ کارتریج و در بعضی از مدل ها بازتولید کارتریج را پیشنهاد می کند. شایان ذکر است که کلیه مدل ها از نظر کیفیت و کمیت  بررسی شده است.

تاریخچه دستگاه کپی درباره شرکت کانن

ضمن مطالعه ی تاریخچه دستگاه کپی در این بخش به مطالعه ی مختصری از تاریخچه ی شرکت کانن می پردازیم. کانن نام  یک شرکت ژاپنی است و دفتر اصلی آن در توکیو قرار دارد. این شرکت  با تاسیس لابراتواری برای تحقیق و پژوهش جهت تولید و توسعه دوربین های باکیفیت همراه با قیمت مناسب برای دسترسی مردم شروع به کار کرد . عبارت «کیوسیی» شعار مخصوص این شرکت است که به معنی «زندگی و کار برای فردایی بهتر» می باشد. این شعار زیبا وپر محتوا پیشرفت روز افزون این شرکت را به تصویر می کشد .

اولین جرقه های این شرکت بزرگ  زمانی زده شد که دوربین های با کیفیت در ژاپن در اختیار همگان نبود زیرا این دوربین ها اغلب اروپایی و گران قیممت بودند . در واقع نخستین دوربین باکیفیت ژاپنی با نام Kwanon  در یک اتاق کوچک ساخته شد و این آغاز ماجرای تولد یک شرکت بزرگ در سال ۱۹۳۳ بود .

دو سال بعد ، نخستین دوربین دارای شاتر ۳۵ میلی‌متری ساخته شد و شرکت صنایع اپتیکال Precision به ثبت رسید. چهار سال بعد همین شرکت موفق به ساخت نخستین دوربین X-Ray با تکنولوژی عکس‌برداری غیر مستقیم در ژاپن شد تا به تدریج شیرازه اصلی این شرکت  شکل بگیرد.

در سال ۱۹۴۷ اسم شرکت به نام Canon camera inc تغییر یافت. درسال ۱۹۵۰ رییس کمپانی به آمریکا سفر کرد و این سفر شروعی بود برای تجارت بین المللی این شرکت وپس از این سفر یک شعبه از Canon در آمریکا و دو سال بعد یک شعبه در اروپا  افتتاح شد و شرکت پله های جهانی شدن را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاشت .

در سال ۱۹۷۰ دستگاه NP-1100 نخستین دستگاه کپی بر روی کاغذ سفید در ژاپن بود. پس از گسترش تحقیقات  در این زمینه  نخستین دوربین مجهز به میکروکامپیوتر دنیا  توسط Canon به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۷۹ نخستین پرینتر لیزری دنیا که از یک لیزر نیمه هادی استفاده می‌نمود توسط Canon به بازارهای جهانی عرضه شد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت .

تاریخچه دستگاه کپی درباره شرکت شارپ

ضمن مطالعه ی تاریخچه دستگاه کپی در این بخش به مطالعه ی مختصری از تاریخچه ی شرکت شارپ می پردازیم. شرکت شارپ ژاپن یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان ژاپنی کالاهای مصرفی است. شرکت شارپ در سال ۱۹۱۲ میلادی به عنوان یک کارگاه فلزکاری توسط مخترعی به نام «توکوجی‌هایاکاوا» (Tokuji Hayakawa) در اوزاکا تأسیس شده و به زودی صد و چهارمین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت. ‌

هایاکاوا به نوآوری علاقه بسیار زیادی داشت و اولین اختراع او چفت قلاب بود؛ پس از سه سال، اختراع جدید او – که یک مداد مکانیکی بود- به پایان رسید. در سپتامبر ۱۹۲۳ میلادی، زلزله بزرگ کانتو باعث آتش‌سوزی و نابود شدن کارخانه شارپ گردید و ‌هایاکاوا و همسر و فرزندانش دچار افسردگی شدیدی شدند.  یک سال بعد، کارخانه بازسازی شد و تولید مداد شارپ از سرگرفته شد.‌

هایاکاوا همچنین علاقه‌مند شد که یک محصول جدید بسازد و مطالعات او برای تولید رادیو آغاز شد. فلسفه و باور مؤسس این کمپانی آن است که دیگران از این شرکت تقلید کنند.  شرکت شارپ ژاپن، ۴۵ درصد سهم بازار ژاپن را در اختیار دارد و در تعدد نوع گوشی‌های موبایل در ژاپن، رهبر بازار است.

کسب و کار این شرکت، یادآور مرام و منش تجارتخانه‌های باستانی ژاپن بوده و تا حد زیادی بر پایه اخلاص، خلاقیت و کارهای دشوار بنا نهاده شده است. شرکت شارپ در بسیاری از زمینه‌ها بیشتر به عنوان تولیدکننده سنتی الکترونیک شناخته می‌شده، ولی به دنبال بین‌المللی‌سازی شرکت خود بوده است و همچنین در بازارهای خارجی نیز هدف خود را جذب موفقیت‌های کلی قرار داده است.

تاریخچه دستگاه کپی درباره شرکت توشیبا

ضمن مطالعه ی تاریخچه دستگاه کپی در این بخش به مطالعه ی مختصری از تاریخچه ی شرکت توشیبا می پردازیم. در سال ۱۸۷۵ میلادی (۱۲۵۴ شمسی) اولین کارخانجات تجهیزات تلگراف در ژاپن با نام محلی تاناکا سیزو شو (Tanaka Seizo – Sho) و به معنی کارخانه مهندسی تاناکا به کار افتاد. مؤسس آن، Hisashige Tanaka  به خاطر اختراعاتش – که شامل عروسک های مکانیکی و یک ساعت بود که به وسیله رزونانس (تشدید) عمل می‌کرد- بسیار معروف بود.

شرکت او تحت عنوان شیبورا سیزاکو شو (Shibaura Seisaku – Sho) به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات و دستگاه های سنگین الکتریکی (نه الکترونیکی) تبدیل شد.در سال ۱۸۹۰ میلادی (۱۲۶۹شمسی) هاکونتسو، اولین کمپانی بزرگ ژاپن در زمینه تولید لامپ های چراغ برق تأسیس شد؛ گام بعدی در راه توسعه این شرکت و تنوع محصولات، اضافه شدن کالاهای مصرفی به محصولات آن بود. در ۱۸۹۹ میلادی (۱۲۷۸ شمسی) نام شرکت به Tokio Denki یا همان Tokio Electric Co تغییر پیدا کرد.

در سال ۱۹۳۹ میلادی، این دو کمپانیِ تقریباً معروف استراتژی های خود را نزدیک یافته و رهبران آنها تصمیم به ادغام گرفتند؛ بدین ترتیب آنها به یک کارخانجات مجتمع تجهیزات الکتریکی با نام محلی Tokio Shibaura Denki co یا همان توکیو شیبورا الکتریک تبدیل شدند؛ این شرکت بزرگ خیلی زود تحت عنوان Toshiba مشهور شد و تدر سال ۱۹۷۸ میلادی، توشیبا نام رسمی این شرکت شد.

تاریخچه دستگاه کپی درباره شرکت کونیکا مینولتا

ضمن مطالعه ی تاریخچه دستگاه کپی در این بخش به مطالعه ی مختصری از تاریخچه ی شرکت کونیکا مینولتا می پردازیم. کونیکا مینولتا ( コニカミノルタ)  نام یک شرکت ژاپنی است که از ادغام دو شرکت ژاپنی کونیلکا و مینولتا تاسیس شده است . دفتر مرکزی این شرکت در توکیو قرار دارد ،  این شرکت بزرگ در ۴١ کشور جهان شعبه دارد  . فعالیت کونیکا  در سال ١٨٧٣ با تولید چاپگر های لیزری ، دوربین و فیلم عکاسی آغاز شد .

مینولتا نیز کار خود را درسال ١٩٢٨ آغاز کرد و همچون کونیکا در زمینه تولید دوربین عکاسی و دستگاهای کپی، چاپگر و دور نگار فعالیت می کرده است . از سال  ۲۰۰۳این دو شرکت ادغام شدند  و با نام کونیکا مینولتا به فعالیت های خود به شرح ذیل ادامه دادند : تولیدا تجهیزات اداری مثل دستگاهای چاپگر، چاپگر نساجی و کپی ,  ابزار های هنر های تجسمی و تولید تجهیزات پزشکی مثلا تولید لنز .

اکنون  این دو کمپانی با تشکیل یک شرکت بزرگ جهانی کار خود را در آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه گسترش  داده اند ودر حال حاضر یکی از بزرگ ترین تولید کننگان ماشینهای اداری چند کاره و تک کاره می باشند . پرینتر های لیزری ودستگاهای کپی سیاه و سفید و به ویژه رنگی این شرکت بازار بزرگی را در سطح جهانی  در دو زمینه ی تولید و تجارت  به خود اختصاص داده است.  دفتر مرکزی این شرکت در منطقه ی مارونواوچی، چیودا، توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام شرکت  در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.

شرکت نیپون لایف با ۲٫۲۵٪ درصد و جی‌پی مورگان چیس با ۲٫۲۴٪ درصد از سهام کونیکا مینولتا، بزرگترین سهام‌داران آن، به ‌شمار می‌آیند. این شرکت از جمله شرکت های سهامی عام محسوب می گردد که سهام آن در بورس توکیو عرضه می گردد . از جمله بزرگترین سهام داران شرکت کونیکا مینولتا نیپون لایف و جی پی مورگان چیس می باشند .

واحدهای تعمیرات کپی

اخبار، مقالات و سوالات متداول نمایندگی تعمیرات کپی

جهت مطالعه ی رایجترین پرسش ها در ارتباط با ماشین های اداری در این بخش ما را همراهی نمایید، همچنین می توانید پرسش های خود را از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت مطرح نموده و از پاسخ های کارشناسان بهره مند گردید. در بخش های دیگر این سایت می توانید اخبار و مقالات نمایندگی کپی را مطالعه کنید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩