اشتراک گذاری

روش های افزایش طول عمر پرینتر

به جرات می توان گفت مهم ترین اصل استفاده از پرینتر، توجه به بعد نگهداری از آن است. پرینتر سیستم پر مصرفی است که در اثر بی احتیاطی کاربر به سرعت کارایی خود را از دست می دهد. برای تداوم استفاده از قابلیت های مختلف پرینتر باید به ساختار ظریف و آسیب پذیری آن دقت داشته باشید. در اینجا قصد داریم روش های ساده ای را برای افزایش طول عمر پرینتر شرح دهیم. اگر از کاربران همیشگی پرینترهای توشیبا هستید، مقاله ی پیشرو برای شماست.

روش های افزایش طول عمر پرینتر

5 راهکار کاربردی برای افزایش طول عمر پرینتر توشیبا

با 5 راه کار ساده و کاربردی میتوان عمر پرینتر توشیبا را افزایش داد و در هزینه های آن صرف جویی نمود؛ در ادامه این راهکار ها را باهم بررسی میکنیم: 

پرینتر را دور از پنجره و درب ورودی ساختمان نصب کنید

اولین موضوع برای افزایش طول عمر پرینتر، انتخاب محل نصب و راه اندازی آن است. بهتر است برای نگهداری از پرینتر میزکار خود را دور از پنجره و درب ورودی قرار دهید. چرا که ذرات گرد و غبار، تابش مستقیم نور خورشید، اصابت ضربه و رطوبت مهم ترین عواملی هستند که باعث خرابی قطعات مختلف پرینتر می شوند.

از یک پریز اختصاصی برای پرینتر استفاده کنید

استفاده از منبع تغذیه ی مطمئن مسئله ی دیگری است که در افزایش طول عمر پرینتر نقش دارد. از این رو بهتر است بهره گیری از رابط های چندتایی را فراموش کنید و از احتمال نفوذ ولتاژهای غیر استاندارد به درون پرینتر جلوگیری نمایید.

برای نگهداری از پرینتر توشیبا، سرویس های دوره ای را به خاطر بسپارید

نگهداری از پرینتر بدون اعمال سرویس های دوره ای غیر ممکن است. این سرویس ها باید مطابق با ساختار فنی هر بخش از پرینتر صورت پذیرد. برای مثال درام ، یونیت فیوزینگ و کارتریج حساسیت بسیار بالایی نسبت به ضربه و یا تابش مستقیم نور خورشید دارند. هنگام تمیز کردن هر یک از اجزای مذکور باید دقت کنید که بدنه ی قطعه آسیبی نبیند. اگر احساس می کنید از عهده ی انجام این سرویس های تمیزکاری پرینتر برنخواهید آمد، با نمایندگی تعمیرات پرینتر توشیبا تماس حاصل فرمایید.

درب پرینتر توشیبا را هنگام چاپ اسناد باز نکنید

زمانی که دستورات چاپ را به پرینتر ارسال کرده اید، نباید درب آن را باز کنید. بسیاری از کاربران مبتدی و عجول پس از بروز یک تاخیر بسیار جزیی در چاپ اسناد سریع درب اصلی پرینتر در حال فعالیت را باز می کنند. این کار می تواند باعث سوختگی قطعات ریز و درشت مختلفی از پرینتر شود.

از کاغذهای استاندارد استفاده کنید

استفاده از کاغذهای استاندارد، نقش مهمی در افزایش طول عمر پرینتر توشیبا دارد. کاغذهای رنگی، زبر، سبک و یا بیش از حد ضخیم باعث افت کیفیت ساختاری قطعاتی چون کاغذکش شده و دیر یا زود منجر به پیدایش مشکل گیر کردن کاغذ درون پرینتر می گردند.

تعمیر و سرویس کردن دوره ای پرینتر ها

یکی از بهترین و موثرترین ترفندها برای افزایش طول عمر پرینتر، تعمیر و سرویس کردن دوره ای پرینتر می باشد. سرویس دوره ای پرینتر از هر برند و مدلی باید جدی گرفته شود زیرا با این کار، بهترین نتیجه مطلوب را دریافت میکنید زیرا این کار باعث افزایش عمر آنها میشود.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

17 − سه =