اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن پرینتر لیزری

تمیز کردن پرینتر لیزری در دوره های زمانی مشخص و منظم، نقش قابل توجهی در سلامتی قطعات و بهبود کارایی دستگاه دارد. به عبارت دیگر، پرینترهای لیزری و حتی جوهرافشان، علاوه بر اینکه با انباشته شدن گرد و غبار مواجه هستند، همواره در فرآیند چاپ مقداری جوهر یا تونر بر روی سطوح داخلی دستگاه باقی می ماند. این موضوع به تدریج و با اضافه شدن مقدار آن تأثیر نامطلوبی بر کارکرد قطعات داشته و در نتیجه کیفیت چاپ به شدت افت خواهد کرد.

نحوه تمیز کردن پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان راحت تر بوده و با چند ابزار ساده می توان این کار را انجام داد. توجه داشته باشید در صورت غفلت از سرویس های دوره ای ، تمیز نکردن پرینتر، ممکن است با مشکلات عدیده ای در دستگاه خود مواجه شوید. همانطور که گفتیم ضایعات تونر و گرد و غبار تأثیر نامطلوب بر کارکرد پرینتر و قطعات آن دارد. بنابراین سعی کنید طی یک برنامه ریزی منظم و متناسب با کارکرد روزانه پرینتر، هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن دستگاه اقدام کنید. اما اگر با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید می توانید از طریق مراحل گفته شده در این آموزش، برای تمیز کردن چاپگر خود دست به کار شوید.

تجهیزات مورد نیاز برای تمیز کردن پرینتر لیزری

برای شروع کار و گردگیری پرینتر نیاز به برخی تجهیزات و ابزارآلات دارید. مهمترین این تجهیزات عبارتند از: پارچه بدون پرز، الکل ایزوپروپیل، اسپری گردگیری آئروسول، ماسک گرد و غبار، دستکش لاتکس و دستگاه دمنده هوا. تونر یک ماده شیمیایی است و می تواند بر سلامت انسان تأثیر مخرب داشته باشد. بنابراین در تمیز کردن پرینتر لیزری نکات بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک و دستکش استفاده نمایید. البته توصیه می شود اگر با ساختار پرینتر و قطعات آن آشنایی لازم را ندارید به هیچ عنوان برای تمیز کردن آن اقدام نکنید چراکه ممکن است باعث آسیب رساندن به قطعات مختلف آن شوید. برای این منظور بهتر است دستگاه را به یک متخصص تحویل دهید.

نحوه تمیز کردن پرینتر لیزری

پس از اینکه تمامی وسایل را آماده کردید، حالا می توانید برای تمیز کردن دستگاه اقدام کنید. توجه داشته باشید که تمیز کردن پرینتر اگرچه کار چندان دشواری نیست اما از حساسیت قابل توجهی برخوردار است؛ چراکه برای این کار باید دستگاه را باز کرده و قطعات را بررسی کنید. بنابراین باید در حین انجام کار نهایت دقت را به کار ببرید تا ناخواسته به دستگاه آسیبی وارد نشود. اما برای تمیز کردن پرینتر لیزری به شیوه زیر عمل کنید.

1- ابتدا پرینتر را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.

2- اگر بلافاصله پس از اینکه دستگاه عمل چاپ را انجام داده است می خواهید اقدام به تمیز کردن آن کنید، می‌بایست منتظر بمانید تا پرینتر شما خنک شود. برای تمیز کردن قطعات بهتر است خنک باشند.

3- حال می توانید با باز کردن پنل پشتی یا جلویی کارتریج تونر را از دستگاه خارج نمایید. با پارچه بدون پرز، سطح کارتریج پرینتر را از تونر پاک کنید.

4- در مرحله بعد شما باید سطح داخلی دستگاه را از تونر پاک کنید. با استفاده از یک تکه مربع شکل از پارچه تونر یا دستگاه مکنده به داخل دستگاه دسترسی یافته و هر گونه تونر اضافی را از روی سطوح داخلی پاک کنید. در اینجا با احتیاط عمل کنید و مراقب قطعات داخلی دستگاه باشید.

5- اکنون با الکل، کابل ها و سیم های داخل دستگاه را پاک سازی کنید. الکل ایزوپروپیل آلودگی‌های این قطعات را تا  99 درصد پاک می‌کند و هیچ‌گونه اثری هم از خود باقی نمی‌گذارد.

6- پس از طی کردن تمامی مراحل فوق و تمیز کردن پرینتر لیزری، اکنون باید مجدداً قطعات را سرجای خود بگذارید. برای این کار مراحل باز کردن کارتریج و پنل را از آخر به اول انجام دهید. با مراجعه به دفترچه راهنما نیز می توانید نحوه اسمبل کردن قطعات را مشاهده کنید.

[bsf-info-box icon=”Defaults-phone” icon_size=”32″ icon_style=”circle” title=”نمایندگی تعمیر پرینتر توشیبا” read_more=”more” link=”url:https%3A%2F%2Fcopymachine.ir%2F%25d8%25aa%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b3-%25d8%25a8%25d8%25a7-%25d9%2585%25d8%25b1%25da%25a9%25d8%25b2-%25d8%25b1%25d8%25b3%25d9%2585%25db%258c-%25d8%25aa%25d9%2588%25d8%25b4%25db%258c%25d8%25a8%25d8%25a7%2F|||” read_text=”تماس با نمایندگی توشیبا” pos=”square_box” box_border_style=”solid” box_border_width=”1″ box_border_color=”#000000″ heading_tag=”h2″ title_font_size=”desktop:20px;”]

کارشناسان نمایندگی تعمیر پرینتر توشیبا همواره آمادگی لازم جهت پاسخگویی به سوالات و ارائه مشاوره های تخصصی به شما کاربران گرامی را دارند. در صورت بروز هر گونه مشکل و ایراد در دستگاه خود می توانید با این کارشناسان تماس گرفته و توصیه های لازم را در خصوص رفع مشکل دستگاه دریافت کنید. نمایندگی تعمیر پرینتر توشیبا با دو دهه سابقه درخشان، تخصصی ترین و باکیفیت ترین خدمات را به هموطنان عزیز ارائه می کند. تعمیر مین برد پرینتر، تعمیر درام، تعمیر و تعویض کارتریج، شارژ تونر، تعمیر کاغذکش، رفع مشکل روشن نشدن پرینتر، تعمیر لیزر پرینتر، تعویض درام و تعمیر سوکت usb پرینتر، از مهمترین خدمات این مجموعه می باشد.

[/bsf-info-box]

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩