اشتراک گذاری

شارژ تونر پرینتر

شارژ تونر پرینتر با استفاده از مواد مرغوب و درجه یک در مرکز تعمیرات پرینتر برای کاربران انجام می شود. از آنجا که کیفیت تونر مصرفی پرینتر در کیفیت چاپ این دستگاه تاثیر بسیار زیادی دارد، همکاران ما در این مرکز اهمیت ویژه ای برای نوع ماده مصرفی قائل می شوند. ذکر این نکته لازم است که افرادی برای انجام این کار انتخاب شده اند که تجربه لازم در شارژ تونر پرینتر را داشته و فرآیند مورد بحث را با کمترین میزان خطا انجام می دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به نکات مهمی پیرامون شارژ تونر در پرینتر بپردازیم.

شارژ تونر پرینتر

تونر و نقش آن در پرینتر

همانطور که اطلاع دارید، تونر در پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده، روی درام ریخته شده و سپس با منتقل شدن به کاغذ و گرم شدن توسط لیزر، عمل چاپ را روی کاغذ انجام می دهد. تونر فشردگی و غلظت بالایی داشته و در پرینترهای سیاه و سفید، دارای خاصیت مغناطیسی می باشد. محل قرارگیری تونر درون کارتریج بوده و پس از پایان این ماده، نیاز به تعویض کارتریج و یا شارژ تونر پرینتر می باشد. جالب است بدانید که به دلیل هزینه بر بودن تعویض کارتریج، بیشتر کاربران شارژ تونر را برای بازگشت کیفیت چاپ دستگاهشان ترجیح می دهند.

یک نکته مهم در شارژ تونر پرینتر

یکی از مهم ترین نکات در شارژ تونر پرینتر که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از مواد با کیفیت برای این کار است. به عبارت واضح تر می توان چنین گفت که وجود تونر بی کیفیت در این دستگاه، موجب افت شدید کیفیت چاپ می شود. جدای از اینکه این مساله پیامد دیگری هم دارد که ایجاد مشکلات جدی در سایر بخش های پرینتر را شامل می شود. از این رو توصیه می کنیم اگر خودتان قصد شارژ تونر پرینتر را دارید، مواد مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کنید. و در صورت مراجعه به مراکز تعمیراتی برای شارژ تونر، از معتبر بودن مرکز مورد نظر و استفاده از مواد مرغوب در دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید.

شارژ تونر پرینتر یا تعویض کارتریج؟

لازم است اطلاع داشته باشید که با پایان یافتن تونر، هیچ کاری مثل تعویض کارتریج نمی تواند عملکرد چاپ اولیه دستگاه را به آن باز گرداند. این در حالی است که تعویض کارتریج، امری هزینه بر بوده و اکثریت قریب به اتفاق کاربران و البته مراکز تعمیراتی، تمایلی برای انجام این کار ندارند. شارژ تونر پرینتر اگرچه سطح کیفی حاصل از تعویض کارتریج را به همراه ندارد، اما هم از نظر هزینه به صرفه تر است و هم کیفیت مطلوبی را برای کاربران فراهم می سازد.

اگر بخواهیم بیشتر به این مساله بپردازیم باید بگوییم که انتخاب بین تعویض کارتریج و یا شارژ تونر، بستگی به کیفیت مورد انتظار کاربر از چاپ ارائه شده توسط دستگاه دارد. از آنجا که اغلب کاربران پرینتر، کاربران عادی بوده و کارهای حرفه ای با این دستگاه انجام نمی دهند، لذا شارژ تونر پرینتر می تواند کیفیت مورد انتظار آنها را برآورده سازد. در واقع تعویض کارتریج تنها برای آن دسته از کاربرانی توصیه می شود که نیاز به کیفیت بسیار بالای چاپ برای کارهای گرافیکی حرفه ای، چاپ بنرهای رنگی و … دارند. مرکز تعمیرات کپی، آماده ارائه خدمات در هر دو بخش شارژ تونر پرینتر و تعویض کارتریج در صورت نیاز به کاربران محترم می باشد.

انواع تونر مورد استفاده در شارژ تونر پرینتر

بد نیست به این نکته نیز اشاره ای داشته باشیم که تونر دارای انواع مختلفی است. افرادی که شارژ تونر پرینتر را انجام می دهند، از تونرهای یک کیلو گرمی به عنوان پر مصرف ترین نمونه های این محصول یاد می کنند. همچنین نوع دیگر تونر، مدل ۱۰۰ گرمی این محصول می باشد. این نوع، به دلیل وزن کمتر به تبع آن حمل و نقل راحت تر، بیشتر توسط تعمیرکارانی مورد استفاده قرار می گیرد که شارژ تونر پرینتر را در محل مورد نظر کاربران انجام می دهند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تنها افراد متخصص می تواند تشخیص دهند چه نوع تونری برای چه دستگاهی مناسب است. این کار از عهده کاربران عادی پرینتر خارج است.

مرکز تعمیرات کپی

مرکز تعمیرات کپی، یکی از مجهز ترین مراکز ارائه دهنده ی خدمات تعمیری به کاربران می باشد. این مرکز، با برخورداری از به روز ترین ابزار و دستگاه های موجود در دنیا، اقدام به عیب یابی و ترمیم تخصصی انواع دستگاه های کپی در سطحی وسیع می نمایند. کارشناسان فعال در مرکز تعمیرات کپی، مهندسین دوره دیده و مجرب حوزه تعمیرات بوده و با تکیه بر کارنامه کاری پربار خود، قادر به انجام تعمیرات به صورت تخصصی می باشند. لازم به ذکر است که در این مجموعه، کلیه برندهای موجود دستگاه کپی اعم از کانن، اچ پی، شارپ، توشیبا، کونیکا مینولتا، زیراکس، ریکو و … مورد بررسی و تعمیر قرار می گیرند.

در این بخش، می توانید اخبار و مقالات عمومی و تخصصی حوزه تعمیرات کپی را مطالعه نمایید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩