اشتراک گذاری

آموزش تعویض درام

در این مطلب قصد داریم نکاتی را در مورد آموزش تعویض درام به شما کاربران عزیز ارائه دهیم. درام یکی از قطعات دستگاه های کپی و پرینتر لیزری است که بسیاری از تکنسین های تعمیر کپی آن را به عنوان بخشی از کارتریج می شناسند. این قطعه تصویر را به کاغذ انتقال داده و به این ترتیب در فرایند چاپ همکاری می کند. خرابی این قطعه می تواند منجر به بروز مشکلات عدیده در عملکرد دستگاه کپی شده و هزینه هایی را به کاربران تحمیل نماید. نکته مهم این است که درام در اغلب موارد قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعویض دارد. در ادامه این مقاله، ضمن بررسی مشکلات درام، روش های ترمیم و تعویض درام دستگاه کپی را به شما عزیزان آموزش می دهیم. در ادامه می توانید کامل ترین راهنمای آموزش تعویض درام را مطالعه نمایید.

عملکرد درام

پیش از آموزش تعویض درام دستگاه کپی ، بهتر است در مورد عملکرد این قطعه با شما صحبت کنیم. همانطور که پیش تر اشاره شد، درام یکی از بخش های کاربردی دستگاه فتوکپی است که ضمن همکاری با کارتریج، فرایند چاپ را انجام می دهد. در واقع این درام است که بار الکتریکی لازم برای چاپ را به تونر منتقل می کند.

برخی افراد ممکن است ماهیت و نوع عملکرد درام و کارتریج را با هم اشتباه بگیرند. این در حالی است که درام در مقایسه با کارتریج از عمر بیشتری برخوردار بوده و حدودا در هر ۴ یا ۵ بار شارژ تونر، نیاز به تعویض دارد. در مورد نحوه کار این قطعه می توان گفت که این قطعه تونرهای مرتب شده برای چاپ را به کاغذ منتقل کرده و به این ترتیب باعث می شود که تونر با فشار و حرارت روی کاغذ ذوب شود. در ادامه به آموزش تعویض درام خواهیم پرداخت.

مراحل تعویض درام

در ادامه آموزش تعویض درام ، باید به مراحل انجام این کار اشاره کنیم. خاطر نشان می سازیم که در صورت بروز مشکل در هریک از مراحل، می توانید از متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی در مرکز سخت افزار ایران، راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. مراحل تعویض درام عبارتند از:

1 – باز کردن پیچ ها و جدا کردن سرپوش

2- جدا کردن درام

3- جدا کردن فوم رولر

4- تمیز کردن فوم رولر با یک دستمال نرم

5- باز کردن پیچ های بلید

6- بیرون آوردن بلید7- خالی کردن کارتریج درام از تونر

8- تمیز کردن وایپر بلید

9- جای گذاری مجدد وایپر بلید

10- تمیز کردن گریس از روی فوم رولر با استفاده از پنبه آغشته به الکل

11- نصب کردن فوم رولر

12- نصب کردن درام به همراه اهرم محرک

13- روغن کاری محور OPC

14- جای گذاری مجدد سرپوش

15- جایگزین کردن چیپ ها

فیلم آموزش تعویض درام

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩