اشتراک گذاری

از بلید و داکتر بلید پرینتر اچ پی چه میدانیم؟

پرینترهای اچ پی این روزها به ابزار بسیار کاربردی و پرطرفدار تبدیل شده اند که بسته به نوع فعالیت کاربران ممکن است ضروری نیز باشند، همانطور که میدانید چاپگر های اچ پی براساس کارکردشان به انواع مختلفی ، تقسیم میشوند. که هر کدام از آن ها از اجزای متفاوت و حساسی تشکیل میشوند ، یکی از این قطعات مهم، بلید پرینتر اچ پی میباشد که  اغلب در مدل های لیزری تعبیه شده است وهر گونه اختلال در آن ممکن است فرآیند چاپ را با مشکل روبرو کند. امروز قصد داریم به بررسی و شرح وظایف این قطعه ی مهم بپردازیم. بلید پرینتر اچ پی که در  برخی مدل ها وجود دارد و نقش تعیین کننده ای در کیفیت چاپ دارد ، جزء قطعات قابل تعویض این دستگاه به شمار میرود.

از بلید و داکتر بلید پرینتر اچ پی چه میدانیم؟

وظیفه بلید دقیقا چیست؟

این قطعه تنظیم کننده ی میزان تونر موجود بر روی مگنت رولر و یا پاک کننده ی این مایع  پرینتر میباشد. بلید به نوعی کامل کننده ی وظایف داکتر بلید است که البته به دلیل تشابه اسمی ممکن است توسط کاربران اشتباه گرفته شوند. بلید نوعی لاستیک الکتریکی خنثی و شفاف میباشد با طولی چندین برابر قطر که از داکتر بلید نازک تر میباشد. بلید پرینتر اچ پی  در زمان پایان عملیات چاپ، تونر اضافه را از سطح درام پاک میکند تا در چاپ بعدی تونر اضافه روی کاغذ نریزد. این تونر های اضافی پاک  شده وارد مخزنی خاص در کارتریج پرینتر میشوند و لازم هست بعد از مدتی این مخزن تخلیه شود.

اگر در فرآیند چاپ تونر بر روی مگنت رولر باقی مانده باشد ، داکتر بلید آن را پاک میکند .همچنین حرکت بلید باعث ایجاد اصطکاک در جهت مخالف مگنت میشود و از این طریق تونر هم شارژ میشود. پس میتوان این نتیجه را گرفت که بلید در پرینترهای اچ پی نقش بسیار مهمی را در کیفیت چاپ ایفا میکند. در صورت بروز مشکل در عملکرد آن میتوان اقدام به تعمیر بلید پرینتر اچ پی و یا حتی تعویض آن نمود.این قطعه در انواع مختلف و مخصوص پرینتر های رنگی و سیاه و سفید طراحی و تولید میشود که البته برخی مدل های آن قابلیت استفاده در هر دو مدل پرینتر را دارند .

برای شارژ کارتریج اچ پی خود کلیک کنید

چرا بلید پرینتر اچ پی قطعه ای حساس است؟

همانطور که گفته شد بلید پرینتر اچ پی قطعه ی حساسی میباشد چرا که این عضو، با استفاده از اعمال مقداری فشار ثابت ، تونر را به مگنت منتقل میکند، لازم است بدانید فرسودگی و استهلاک در بلید میتواند باعث ایجاد شیار ها و یا حفره هایی در سطح مگنت شود و این حفره ها خطوط افقی اضافی را بر کاغذ چاپ میکنند.

همچنین نصب نادرست بلید و داکتر بلید ممکن است فشار بیش از اندازه ای را به مگنت وارد کند و این کار باعث کاهش انتقال تونر به رولر شود و در نهایت با چاپ کمرنگی از دستگاه مواجه شویم. همچنین بلید ساییده شده باعث ایجاد انحراف میشود و از خود اثرات قابل توجهی به جا بگذارد. این نوع اشکال معمولا زمانی رخ میدهد که بلید در جای خودش سفت و محکم نباشد و فشار وارد شده بر رولر ، مقدار ثابت نداشته باشد و کاربر را به تعمیر بلید پرینتر اچ پی وا میدارد.

همه چیز در مورد نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

از آن جا که بلید در پرینتر اچ پی قطعه ایست با حساسیت بالا، بر آن شدیم تا در واحد مجزای تعمیر داکتر بلید پرینتر اچ پی و با بهره گیری از بالا ترین سطح تکنولوژی و ابزارآلات مخصوص، اقدامات لازم را جهت کمک رسانی به شما کاربران گرامی ارائه دهیم. یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در تعمیرات بلید و داکتر بلید تعویض قطعه با نمونه ای سالم و اصلی میباشد. چرا که استفاده از قطعات اورجینال اچ پی، تضمین کننده ی عمر مفید دستگاه شما میباشد و به کار گیری نمونه های تقلبی ممکن است به دیگر اجزای پرینتر گران قیمت شما آسیب های جدی وارد کند.

البته متخصصان ما به عنوان آخرین راه حل این گزینه ی تعویض قطعه را به شما پیشنهاد میدهند و تمام تلاش خود را برای تعمیر عضو معیوب انجام خواهند داد اما گاهی ممکن است هیچ یک از روش های تعمیر پاسخگو نباشد. شما کاربران گرامی میتوانید در صورت بروز هر گونه مشکل در پرینتر اچ پی خود ، از طریق راه های ارتباطی مذکور با مشاوران واحد تعمیر پرینتر اچ پی ما تماس حاصل کنید تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل پیش آمده تان اقدام به عمل آورند.

4.3/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩