اشتراک گذاری

آموزش چاپ کتاب با پرینتر

چاپ کتاب با پرینتر شامل چند مرحله می شود. اول باید متن کتاب را در نرم افزاری مثل ورد یا ایندیزاین طراحی و صفحه آرایی کنید. سپس باید تنظیمات چاپ را در پرینتر انتخاب کنید. مثلا می توانید اندازه کاغذ، جهت چاپ، تعداد رنگ ها و کیفیت چاپ را مشخص کنید. بعد از اینکه پرینتر آماده شد، می توانید فایل خود را برای چاپ ارسال کنید. در نهایت باید صفحات چاپ شده را برش داده و به هم چسبانید تا کتاب شما آماده شود.

  • اگر قرار باشد کتابی را با پرینتر به چاپ برسانیم باید چه کار کنیم؟
  • آیا می توان کتاب های کم حجم و کوچک را خودمان به چاپ برسانیم؟
  • برای پرینت صفحات به حالت کتاب باید چه مراحلی را طی کرد؟

پاسخ چنین سوالاتی می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد. پرینت کردن کتاب با پرینتر کار چندان ساده ای نیست. باید با دقت و مهارت بالایی این کار را انجام دهید. نکات اصلی موجود در مقاله ی پیشرو می تواند شما را در آسان سازی پروسه ی چاپ کتاب با پرینتر یاری کند.

آموزش چاپ کتاب با پرینتر

نکات کلیدی چاپ کتاب با پرینتر

حفظ ریتم صحیح چاپ کتاب

بهترین حالت برای چاپ کتاب با پرینتر استفاده از پرینترهای قدرتمند و حرفه ای است. اما اگر تعداد صفحات کتابی که قرار است به چاپ برسد، کم می باشد؛ دستینه ها را آماده کنید. دستینه ها یا signature برگه هایی هستند که دارای متن چاپ شده در دو طرف خود می باشند. یعنی در هر برگه، متن در دو طرف چاپ شده است. این برگه قبل از تهیه انبانه تا زده شده و یا برش داده می شود. تعداد صفحات یک انبانه معمولا مضرب ۴ است و عملا به صورت ۱۶ یا ۳۲ صفحه ای تهیه می شود. اگر بخواهید یک کتاب 32 صفحه ای را به چاپ برسانید، باید هشت دستینه در هر انبانه قرار دهید.

همچنین بخوانید 👈 آموزش تنظیم کاغد در پرینتر 👉

شماره گذاری صحیح صفحات کتاب

یکی از نکات اصلی چاپ کتاب با پرینتر، دقت به روند شماره گذاری پرینت های خروجی است. اگر شماره ها تکراری هستند، گزینه reset the page labels را در نوار ابزار انتخاب کرده تا ترتیب پرینت صفحات منظم گردد. می توانید روی صفحه اول کتاب نیز کلیک راست کرده و گزینه Page Numbering را انتخاب کنید. پس از این کار گزینه ی All را انتخاب کنید و دکمه OK را بزنید.

چاپ دو رو کاغذ

به هیچ عنوان نباید چاپ دو رو کاغذ در کتاب را نادیده بگیرید. دو راه کلی برای چاپ دو رو وجود دارد:

  1. چاپ پشت و روی خودکار اسناد
  2. چاپ دستی پشت و روی کاغذ

انتخاب کاغذ مناسب برای پرینت کردن کتاب با پرینتر

در پروسه ی چاپ کتاب با پرینتر چشم پوشی از کیفیت ساختاری کاغذ مسئله دردسرسازی خواهد شد. جنس اصلی کاغذهای استاندارد و مناسب را می توانید در دفترچه ی راهنما پرینتر بیابید. اما به طور کلی کاغذ بیش از حد سبک خیلی ساده درون پرینتر گیر خواهد کرد. چنین اتفاقی به خرابی کاغذکش پرینتر ختم می شود. کاغذهای ضخیم و زبر نیز روند تا زدن صفحات پرینت شده را دشوار می سازد. به طور کلی برای ثبت هر چاپی از کاغذهای استاندارد استفاده کنید.

حتما بخوانید

همه چیز درباره مشکل گیر کردن کاغذ درون پرینتر
5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

4 + هجده =