اشتراک گذاری

چاپ سه بعدی

جمعی از دانشمندان دانشگاه برمینگهام پرینتر سه بعدی فلزی ساخته اند این چاپگر در شرایط بدون گرانش نیز عمل می کند .  .فضانوردان با استفاده از  چاپگری که گرانش آن صفر است، قادر به استفاده از چاپ سه بعدی خواهند بود. برای فضانوردانی که در ایستگاه بین المللی فضایی هستند این امکان بسیار سودمند خواهد بود . 

همچنین ، دستگاه  چاپ سه بعدی برای نگهداری از تجهیزات در سفرهای فضایی نیز مثمر ثمر واقع می شود .  چاپگر سه بعدی مذکور اخیرا در آژانس فضایی اروپا (ESA) مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.همانطور که مستحضرهستید چاپ سه بعدی به عنوان جهشی بزرگ در زمینه ریکاوری و نگهداری به حساب می آید .

درواقع فضانوردان و کارشناسان اغلب اوقات نیاز به تعمیر تجهیزات در ایستگاه فضایی دارند. البته چاپ سه بعدی فلز کار راحتی نیست . اما جهت مفید واقع شدن ماموریت به دیگرسیارات ، ضروری به نظر می رسد.

مشخصات چاپ سه بعدی

یکی از کارشناسان دانشگاه بیرمینگهام معتقد است که چاپ سه بعدی در گرانش صفر بسیار پیچیده تر از چاپ سه بعدی با پلاستیک است. برخی از ویژگی های  چاپ سه بعدی ، شامل مهار انرژی و یا پخش شدن پودر فلز در فضا است.  مجله the times اعلام کرده است که این مشکلات با استفاده از آلومینوم در چاپگر سه بعدی به جای پودر فلز رفع شده است. این قابلیت سبب می گردد که مواد پیش از اینکه فرم بگیرند، به نقطه ای بالاتر از جوش برسند.

کاربرد چاپ سه بعدی در هوافضا

پرینتر سه بعدی فلزی در هوافضا، نوآوری سریع و پروازی با اعتماد به نفس را برای شما به ارمغان می آورد . این تکنولوژی به محققان کمک می کند ایده های خود را به راحتی تصویرسازی کنند . پژوهشگران با بکارگیری این دستگاه بهتر می توانند تحقیقات خود درباره فضای ماوراء جو زمین را کامل کنند. در گذشته طراحان در هوافضا باید زمان زیادی را صرف تصور و مدلسازی می کردند. اکنون تکنولوژی چاپ سه بعدی، به مهندسان این اجازه را می دهد که در ساخت تجهیزات، دستگاه ها و قطعات یدکی هواپیما بتوانند اختراعات خود را به راحتی نمونه سازی کنند . از این طریق طراحان و مهندسین می توانند قالب های مختلفی را چاپ نمایند. پرینتر سه بعدی فلزی در تعمیر قطعات هواپیما نیز کاربرد داشته و صاحبان این فن را در پیشبرد اهدافشان یاری خواهد نمود.

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

نمایندگی ریکو ، کادری از برترین و حرفه ای ترین متخصصین را جهت تعمیر و فروش محصولات  RICOH استخدام نموده است. امروزه شاهدعرضه‌ی گسترده‌ی محصولات  ریکو در بازار داخلی کشور و استقبال گسترده هموطنان از محصولات این کمپانی بزرگ هستیم. از همین رو، نمایندگی RICOH ، با تلاش های شبانه روزی خود درصدد ارائه ی بهترین خدمات در زمینه ی فروش و پس از فروش از جمله در زمینه تعمیر و اصلاح محصولات این شرکت به مشتریان خود می باشد. همچنین واحد آموزش تعمیرات ریکو خدمات آموزشی را به کاربران گرامی ارائه می نماید. در این قسمت به ذکر واحدهای تعمیرات ریکو می پردازیم.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩