اشتراک گذاری

پرینتر چاپ کارت چیست ؟

چندین سال پیش ، برای مشخص کردن هویت فرد کارت های شناسایی مقوایی مرسوم بوده است . با رشد فناوری و برای محدود کردن امکان سوء استفاده جایگزین جدیدی برای کارت های کاغذی ارائه شد. این کارت ها از جنس مقاوم pvc بودند. اما یک خلا وجود داشت و آن اینکه این کارت ها برای چاپ نیاز به چاپگر خاصی بود. از این رو دستگاه چاپ کارت یا کارت پرینتر برای کارت هایی از جنس pvc ساخته شد.کارت هایی که امروزه تمام کارهای مردم جامعه وابسته به آنست. کارت هایی مانند انواع کارت های بانکی ، کارت پرسنلی ، شناسایی ، کارت اتوبوس ، کارت مترو و … . پرینتر چاپ کارت معمولا در بانک ها قابل رویت است. به این دستگاه ها در اصطلاح عامیانه دستگاه چاپ کارت بانکی می گویند.

وقتی شما به بانک مراجعه می کنید و درخواست کارت بانکی می کنید این کارت پرینترها هستند که در کوتاه ترین زمان می توانند مشخصات بانکی و هویت فرد را درون یک کارت از نوع pvc به مشتری تحویل دهند. در ادامه به برخی از ویژگی های کارت پرینت ها می پردازیم.

پرینتر چاپ کارت چه ویژگی هایی دارد؟

پرینتر چاپ کارت دارای چند ویژگی اصلی هستند:

  • امکان چاپ روی یک طرف کارت
  •  امکان چاپ روی دو طرف کارت
  • توانایی رمز نگاری کارت های دارای نوار مغناطیسی
  • توانایی رمز نگاری کارت های دارای چیپ (هوشمند)
  • توانایی چاپ هولوگرام

تکنولوژی پرینترهای چاپ کارت

کارت پرینتر با فناوری چاپ مستقیم

همانگونه که از نام این مدل پرینتر چاپ کارت مشخص است ، پرینت بصورت مستقیم و به سبب گرما با قرارگرفتن هد چاپ روی کارت و از طریق انتقال اطلاعات بر روی ریبون همه داده ها انتقال پیدا می کند. در این مدل چاپ به دلیل محافظت از هد، با کمی فاصله از لبه های کارت، عملیات چاپ صورت می گیرد.

کارت پرینتر با فناوری غیرمستقیم

این مدل نیز به صورت غیر مستقیم و به کمک گرما، اطلاعات و داده ها را بر روی ریبون منتقل میکند. پس از آن  داده ها را به کارت منتقل می کند. در کارت پرینترها با فناوری غیرمستقیم ، هد هیچگونه تماسی با کارت ندارد. در این گونه چاپگرها، چاپ کاملا به صورت لبه به لبه با کارت صورت می گیرد. در اینصورت لبه خالی و سفید نمی ماند.

در ادامه این تکنولوژی ها در قالب 3 شیوه عملکرد به طور خاص تعریف شده است.

3 شیوه عملکرد پرینتر چاپ کارت

معمولا پرینتر چاپ کارت به یکی از سه روش زیر عمل می‌کنند:

  1.  نزدیک به انتها: این نوع کم هزینه‌ترین نوع چاپ است که در این نوع چاپ حدود 5 میلیمتر از انتهای کارت خالی میماند.
  2.  مستقیم به کارت: در این نوع دستگاه‌ ها انتهای چاپ‌ کننده دقیقا روی کارت قرار میگیرد. اغلب دستگاه هایی که برای صدور کارت شناسایی استفاده میشوند از این نوع هستند.
  3.  انتقال معکوس: از این نوع پرینتر، چاپ با کیفیت بسیار بالا یا چاپ از لبه گفته می‌شود. در این نوع چاپ به علت استفاده از فیلم، کمترین حاشیه‌ ای در اطراف کارت باقی نمی‌ماند.

برای آشنایی با انواع دیگر پرینترها بخوانید: پرینتر جوهر جامد چیست؟

تفاوت های پرینترهای چاپ کارت

یکی از ویژگی‌های پرینتر چاپ کارت pvc که باعث تفاوت میان انواع آن‌ ها میشود، روش رمزگذاری است. تعدادی از کارت‌ها به شیوه ای ساخته میشوند که می بایست روی دستگاه خاصی قرار گیرند تا تغییری در اطلاعات‌ شان انجام شود. در حالی که برخی دیگر به راحتی توسط امواج رادیویی قابل تغییر می باشند.

تفاوت دیگری که بین انواع این چاپگرها وجود دارد در نرم افزاری است که استفاده می‌کنند. برخی پرینترهای چاپ کارت وابسته به دسکتاپ هستند در حالی که بعضی دیگر وابسته به وب هستند. مثلا شرکت های بزرگ که تعداد زیادی نیروی انسانی دارند، پرینتر وابسته به دسکتاپ برای آنها مناسب‌ تر است.

تعمیرات پرینتر

در تعمیر پرینتر به ویژه پرینتر چاپ کارت نیاز است متخصصین این امر به آخرین روشهای علمی و جدیدترین روشهای روز دنیا در نمایندگی مجاز مجهز باشند. این خدمات از دو طریق به رفع ایراد دستگاه کاربران می پردازد : خدمات در مرکز و خدمات در محل .

بدیهی است که استفاده از خدمات در محل موجب صرفه جویی در وقت و هزینه کاربران میشود . علاوه بر اینکه امکان نظارت بر نحوه عملکرد تعمیرکار مربوطه وجود دارد. از طرف دیگر مدیریت نمایندگی مجاز شرایطی مهیا کرده است تا کاربران بتوانند راهنمایی های اولیه را از متخصصین دریافت کنند و نسبت به رفع مشکل دستگاه خود اقدام کنند.لازم به ذکر است مرکز تعمیرات دارای کلیه مجوزهای رسمی موردنیاز جهت خدمات موردنظر می باشد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩