اشتراک گذاری

رفع صدمات نخاعی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

یکی از تکنولوژی های مهمی که بشر به آن دست یافته ، فناوری چاپ سه بعدی میباشد.جالب است بدانید، اولین دستگاه پرینتر سه بعدی در دهه ی 80 میلادی ساخته شده و به مرور زمان این فناوری پیشرفته و ارزان تر در اختیار عموم مردم قرار گرفت ، به گونه ای که امروزه هر کسی میتواند به این دستگاه ها دسترسی داشته باشد. فناوری چاپ سه بعدی ، فرایند چاپ دو بعدی است که چاپگر به دفعات مکرر اقدام به چاپ آن میکند ، از این رو، به آن تولید افزایشی هم گفته میشود.

چاپگرهای سه بعدی برای انسان امکان تعامل با دنیای اتم ها را فراهم کرده اند. به گونه ای که امروزه هر کسی میتواند به این دستگاه ها دسترسی داشته باشد. همانطور که حدس میزنید این تکنولوژی تاثیرات بسیار مهم و البته جالبی بر زندگی انسان ها داشته است و کاربردهای وسیعی در دندانپزشکی ، هوا فضا ، خودرو سازی ، ساخت جواهرات و معماری و حتی صنعت غذا دارد و این اواخر زمزمه هایی مبنی بر درمان آسیب های نخاعی توسط چاپ سه بعدی به گوش میرسد.

فناوری چاپ سه بعدی

کاهش درد با فناوری چاپ سه بعدی

به دنبال تحقیقاتی که مجله ی علمی advanced Functional materials  به چاپ رسانده ،که نتیجه ی همکاری بین مهندسان و محققان پزشکی از دانشگاه مینه سوتا، میباشد.از امکان ساخت پرینتر سه بعدی ای صحبت شده است که ممکن است درد را کاهش بدهند و به بازگشت عملکرد عضلات ،روده و مثانه برای بیمارانی که از  صدمات نخاعی رنج میبرند،کمک بسیاری کنند .در ابتدا محققان یک ediug چاپ سه بعدی شده از سیلسکون تولید کردند که به عنوان یک پلتفرم که قابلیت وارد شدن به ناحیه ی آسیب نخاعی دیده را دارد.

قبل از جای گذاری این ediug سلول های منحصر به فرد چاپ شده اند و نتیجه ای به عنوان بریج بین سلول های عصبی زنده کار میکند.دکتر مایکل مکپین که یکی از نویسندگان این پژوهش و دانشیار مهندسی مکانیک در دانشکده علوم و مهندسی میباشد در این باره گفته است:” این نخستین بار است که بشر توانسته  سلول های بنیادی عصبی استخراج شده از سلول بنیادی را از سلول های انسان بالغ را بر روی یک ediug پرینت سه بعدی شده، به طور مستقیم چاپ کند و سلول ها را به سلول های عصبی فعال در آزمایشگاه تغییر دهد ” در دو سال گذشته محققان زیادی در این راستا تحقیق و فعالیت داشته اند.

فناوری چاپ سه بعدی

چگونگی رفع صدمات نخاعی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

به بیان ساده تر این فرایند با برداشتن یک سلول مانند یک پوست یا یکی از سلول های خونی از یک فرد بزرگسال شروع میشود.سپس با استفاده از تکنیک های جدید مهندسی زیست شناسی،مجدد برنامه های سلول را به سلول های بنیادی عصبی تبدیل میکنند. حالا این سلول های بنیادی هستند که بر روی پلتفرم سیلیکونی نام برده ، به صورت سه بعدی چاپ میشوند تا سلول های عصبی را زنده نگه دارند و سپس به همین وسیله اجازه ی تبدیل به نورون برای آن ها صادر میشود.

دکتر مک پین همچنین افزود: ” چاپ سه بعدی این سلول ظریف بسیار سخت و دشوار است ،این قسمت دشوار مربوط به زنده نگه داشتن سلول ها میباشد،ما چندین دستورالعمل مختلف را در فرایند چاپ آزمایش کرده ایم و توانستیم حدود 75 درصد از سلول ها را در طول فرآیند چاپ سه بعدی زنده نگه داریم و سپس آن ها را به نورون های سالم تبدیل کنیم” اما قبل از اینکه این روش برای کمک به بیماران نخاعی مورد استفاده قرا بگیرد ، لازم است بر روی حیوانات مورد آزمایش قرار بگیرد، هرچند این فرآیند ممکن است سال ها زمان ببرد ، اما به زودی زندگی بسیاری از بیماران را متحول خواهد کرد.

[bsf-info-box icon=”Defaults-phone” icon_size=”32″ icon_style=”circle” title=”نمایندگی تعمیر دستگاه کپی” read_more=”more” link=”url:https%3A%2F%2Fcopymachine.ir||target:%20_blank|” read_text=”تماس با نمایندگی تعمیر دستگاه کپی” pos=”square_box” box_border_style=”solid” box_border_width=”1″ box_border_color=”#000000″]

از آن جا که هر روزه به تعداد خرید دستگاه های مرتبط با تکنولوژی چاپ سه بعدی و دیگر محصولات و تجهیزات مرتبط با چاپ ، اضافه میشود به همین نسبت نیاز به تیم متخصص و مشاور در زمینه ی ارائه ی خدمات پس از فروش اصل و سرویس و نگهداری منظم بیشتر و بیشتر میشود. نمایندگی رسمی تعمیر دستگاه های فتوکپی ، مفتخر است طی سال ها خدمت به شما کاربران گرامی و کسب تجربیات گران،زیر نظر بهترین و مجرب ترین متخصصان کشور در اسرع زمان هر گونه مشکل و اختلال در عملکرد دستگاه کپی  شما را شناسایی کرده و در راستای تعمیر آن عمل کند.

شما از طریق مشاوران زبده ی نمایندگی تعمیر کپی ، میتوانید در جریان ریز به ریز هزینه ها و عملکرد مقرون به صرفه قرار بگیرید و از صفر تا صد خدمات این تیم بهرمنده شوید.هچنین شایان توجه است که این واحد تعمیراتی مدرن به ابزار و تجهیزات پیشرفته مجهز است و میتواند بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد.

[/bsf-info-box]
امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩