اشتراک گذاری

تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی

رنگ یکی از مولفه هایی هاست که ویژگی مهمی برای طرفداران و کاربران عکاسی وسایر رشته ها محسوب میشود. این شاخص یکی از عوامل مهم ارزش گذاری وسیله هایست که با ایجاد یا ثبت آن سر و کار دارند. یکی از این تجهیزات، دستگاه های کپی میباشد. این دستگاه ها با کیفیت های رنگ متفاوتی طراحی و تولید میشوند و با پیشرفت تکنولوژی این کیفیت ها دچار پیشرفت و دگرگونی قابل توجهی شده است. آن چه هر کاربری انتظارش را دارد کیفیت مناسب رنگ دستگاه کپی خود میباشد. البته این قابلیت تا حدود زیادی توسط خود دستگاه قابل تغیبر است. مراحل تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی شامل بهبود کیفیت رنگ اسناد، گرافیک و تصاویر چاپ شده میشوند.

تنظیمات پیش فرض در دستگاه کپی شامل تنظیمات چاپ برنامه کاربردی مورد استفاده برای پردازش، تنظیمات کاغذ در دستگاه، نوع کاغذ استفاده شده و کیفیت سند اصلی هستند که میتوانند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت چاپ نهایی داشته باشند. مراحل تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی به وسیله ترفند هایی قابل اجراست که در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

مراحل تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی

انجام تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی شامل مراحلی ست که در زیر به آن شاره شده است :

  • تنظیمات پیش فرض دستگاه کپی را تغییر دهید : دسترسی به تنظیمات پیش فرض دستگاه های کپی با برند های مختلف با هم متفاوت است، اما به طور معمول تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی از طریق پنل کنترل انجام میگیرد.در این قسمت کاربر باید کیفیت رنگ را از نرمال یا پایین، به بالا ارتقا دهد.
  • تنظیمات کیفیت رنگ دستگاه کپی در برنامه ریزی کاربردی مورد استفاده برای پردازش سند و گرافیک را تنظیم کنید : کاربر باید تنظیمات Advanced setting دستگاه کپی خود را پیدا کند و بعد از آن برای تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی موجود را در آن پیدا کند و آن را در صورت نیاز بالا تر ببرد.
  • چک کردن کارتریج یا تونر دستگاه کپی : برای تنظیم کیفیت رنگ فتوکپی لازم است قبل از انجام مراحل دیگر لازم است کاربر چک کند که تونر یا کارتریج نیاز به تعویض دارد یا نه؟ این مسئله بر کیفیت رنگ تاثیر قابل توجهی دارد. تعویض کارتریج یا تونر حتما باید طبق دستورالعمل دستگاه انجام شود.
  • تطابق نوع کاغذ مورد استفاده با دستگاه کپی : امر دیگری که در تنظیم کیفیت رنگ دستگاه کپی تاثیر زیادی دارد، ضخامت و بافت کاغذ مورد استفاده در دستگاه کپی میباشد. این تناسب و تطابق نیاز به تایید کاربر دارد که از طریق منوی Advanced setting  قابلیت دسترسی پیدا میکند.
  • استفاده از دستورالعمل سازنده دستگاه کپی جهت توصیه های تعمیر و نگهداری : انجام مراحل تعمیر و نگهداری مناسب دستگاه کپی میتواند تاثیر زیادی را در تنظیم کیفیت رنگ دستگاه کپی داشته باشد. پیشنهاد میشود کاربر در این رابطه به دفترچه ی راهنمای مربوط به دستگاه کپی خود مراجعه کند.
  • استفاده از گرافیک و تصاویر با کیفیت : رزولوشن تصویر اصلی یا فایل گرافیکی بر روی کیفیت محصول کپی شده تاثیر قابل توجهی دارد. پس لازم است برای کسب بهترین نتیجه به کیفیت فایل اصلی هم توجه داشت. در این قسمت میتوان با انجام کلیک راست به properties تصویر مراجعه کرد و از وضوح آن با خبر شد.
  • تماس با مرکز نمایندگی دستگاه کپی : اگر تمام مراحل تنظیم کیفیت رنگ دستگاه کپی در بهبود اوضاع کارساز نبود، میتوان از تکنسین مربوط و واجد شرایط در نمایندگی های معتبر، در این امر کمک گرفت. چرا که آن ها به خوبی با انجام چنین تنظیماتی آشنا هستند.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی مرکز سخت افزار ایران، خود را همگام و همسو با مشتری می داند. این یک شعار نیست و پس از اولین مراجعه به این مجموعه، نمود عینی آن را مشاهده خواهید کرد. نمایندگی تخصصی فتوکپی با به خدمت گرفتن جمعی از متخصصین فعال در حوزه تعمیرات ماشین های اداری، خدمات قابل توجهی را در این زمینه به کاربران ارائه می دهد.

انواع دستگاه های کپی ریکو، کانن، اچ پی، کونیکا مینولتا، زیراکس، فوجیتسو و … در این نمایندگی پذیرش شده و پس از طی عملیات عیب یابی، به صورت تخصصی تعمیر می شوند. نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی عهده دار وظیفه ترمیم کلیه دستگاه ها در تخصصی ترین سطح بوده و خود را متعهد به ارائه با کیفیت ترین خدمات به کاربران می داند. در همین راستا نیز وظیفه ترمیم دستگاه کپی بر عهده جمعی از مجرب ترین تکنسین های این حوزه گذاشته شده که قادر به تعمیر انواع فتوکپی، بدون نقص و ایراد می باشند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩