اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن پرینتر

پرینترها از هر نوعی که باشند، فارغ از برند سازنده، تعداد قابلیت ها و یا فناوری ساخت نسبت به ذرات گرد و غبار حساسیت بالایی دارند. تعمیرکاران نمایندگی رسمی زیراکس پیشنهاد می کنند پرینتر را دور از پنجره ها و درب ورودی ساختمان قرار دهید. اما به هرحال نفوذ ذرات گرد و غبار به ساختار درونی پرینتر امری طبیعی است. در نتیجه تمیز کردن پرینتر موضوع مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. در ادامه روند کلی سرویس پرینتر و پاکسازی قطعات تشکیل دهنده ی آن را شرح می دهیم.

آموزش تمیز کردن پرینتر

جلوگیری از خرابی پرینتر با سرویس آن

همان طور که اشاره شد، تمیز کردن پرینتر برای استفاده از قابلیت های آن حائز اهمیت است. به جز ذرات گرد و غبار مشکل جوهر ریزی همواره ساختار درونی پرینترهای زیراکس و یا سایر برندهای موجود در بازار را تهدید می کند. جوهر ریزی معضلی است که کم و بیش برای هر پرینتری اتفاق می افتد. البته استفاده از تونرهای مرغوب در پروسه ی شارژ کارتریج می تواند بر میزان مشکل جوهر ریزی دخیل باشد. اما در هر صورت راه اصلی جلوگیری از خرابی پرینتر، توجه به سرویس آن است. فراموش نکنید که تمیز کردن پرینتر زمانی کارساز بوده و باعث جلوگیری از خرابی چاپگر خواهد شد که به صورت دوره ای انجام شود.

تجهیزات لازم برای تمیز کردن پرینتر

برای تمیز کردن پرینتر به ابزارآلاتی نیاز دارید که قدرت خوبی در حذف اثرات منفی تونر و یا ذرات جوهر خشک شده بر روی قطعات مختلف دستگاه را داشته باشند. این دسته از تجهیزات عبارتند از: پارچه بدون پرز، الکل ایزوپروپیل، اسپری گردگیری آئروسل، دستکش و در صورت توان دستگاه دمنده ی هوا. فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید برای جداسازی ذرات جوهر خشک شده بر روی قطعات پرینتر از کارد و وسایل تیز و برنده استفاده کنید. این کار باعث خرابی کلی پرینتر شما خواهد شد که در نهایت شما مجبور به تعمیر پرینتر خواهید شد.

روند کلی تمیز کردن پرینتر

  • پرینتر را خاموش کنید.

در مرحله ی اول تمیز کردن پرینتر باید آن را خاموش کنید و آن را از برق بیرون بکشید. سپس کمی صبر کنید و به دستگاه فرصت خنک شدن و استراحت بدهید. هیچ گاه نباید نسبت به تمیزکاری پرینتری که به پریز وصل است و یا هنوز دارای گرمای ناشی از چاپ اسناد است، اقدام کرد.

  • پنل پشتی پرینتر را باز کنید.

پنل پشتی یا جلویی سیستم (بسته به نوع پرینتر) را باز کنید و سپس به آرامی کارتریج تونر بردارید. فراموش نکنید که کارتریج در اثر ضربه کارایی خود را از دست می دهد. پس این مرحله را با احتیاط فراوانی طی کنید.

  • کارتریج پرینتر را تمیز کنید.

با استفاده از پارچه ی خشک و بدون پرزی کارتریج را تمیز کنید تا تونرهای اضافی از سطح کارتریج گرفته شود.

  • هد پرینتر را تمیز کنید.

قبل از اینکه کارتریج پرینتر را جا بزنید، هد چاپگر را نیز بیرون بیاورید و تمامی لکه ها و آلودگی های سطح آن را پاک کنید.

  • اجزای درونی پرینتر را تمیز کنید.

با استفاده از پارچه ی بدون پرز و یا در صورت امکان دستگاه دمنده هوا داخل پرینتر را به آرامی از تونرهای اضافی پاک کنید.

  • کابل های پرینتر را از ذرات گرد و غبار تمیز کنید.

بهترین روش برای پاک کردن سیم ها و کابل های پرینتر، استفاده از الکل ایزوپروپیل است. یک تکه پنبه را به این نوع الکل آغشته کرده و کابل ها و سیم های پرینتر زیراکس را تمیز کنید. الکل ایزوپروپیل درجه ی خلوص بالایی دارد، آلودگی ها را به سرعت پاک می کند و خوشبختانه هیچ اثری از خود بر جای نمی گذارد.

  • پرینتر را راه اندازی کنید.

در نهایت کارتریج تونر را سر جای خود بگذارید و طبق دستورات موجود در دفترچه ی راهنما متناسب با مدل چاپگر، آن را ببندید. جهت کسب راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی مجاز زیراکس تماس حاصل فرمایید.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

4 + 14 =