اشتراک گذاری

تعمیر درام پرینتر کونیکا

میدانیم که در تعمیر درام پرینتر کونیکا یکی از  قطعات مهم و حساس دستگاه پرینتر، درام است. باید بدانیم که این قطعه هم قابل تعمیر است و هم قابل تعویض. بعضی از کمپانی های سازنده ی پرینتر، برای تشخیص اتوماتیک خرابی یونیت درام، سنسوری جا سازی کرده اند که در صورت بروز مشکل، به کاربر اخطار می دهد. تعویض و یا تعمیر درام پرینتر کونیکا به تشخیص متخصصین تعمیر پرینتر بستگی دارد.

یک کارشناس تعمیر، کاملا واقف است که در صورت تعویض، باید درام مخصوص دستگاه جایگزین شود. اگر این قطعه اورجینال نباشد، یا از قطعات ساخته شده ی شرکت سازنده ی پرینتر نباشد، موجب مصرف بیشتر تونر و فشار به دستگاه می شود. وظیفه ی این قطعه انتقال پودر تونر بر روی کاغذ است. درام عمری به مراتب بیشتر از کاتریج تونر دارد. حدودا بعد از هر ۴یا۵ بار شارژ تونر، درام چاپگر کونیکا یک بار نیاز به سرویس دارد.

تعمیر درام پرینتر کونیکا

اهمیت تعمیر درام پرینتر کونیکا مینولتا

آثار خرابی درام تنها در برگه ی چاپ شده مشاهده خواهد شد. نقش درام، در چاپ غیر قابل انکار است.  انتقال تونر و ایجاد عمل ذوب تونر با فشار و حرارات بر عهده ی درام است. بروز هر گونه خرابی در درام موجب مختل شدن عمل دستگاه می شود و باید در جهت رفع خرابی آن هر چه سریع تر اقدام کرد. درام پرینتر نقش اصلی در چاپ را بر عهده دارد. 

به گونه ای که اگر با کیفیت ترین نوع تونر در کارتریج استفاده شود، اما درام دستگاه در وضعیت جالبی نباشد، چاپگر، دیگر قابلیت خوبی از خود نشان نخواهد داد. برای تعمیر درام پرینتر کونیکا باید بدانیم که درام، با انتقال تونرهای مرتب شده برای چاپ بر کاغذ، عمل ذوب آن ها را روی کاغذ با فشار و حرارت ممکن می سازد. به همین جهت تعمیر درام پرینتر کونیکا بسیار حائز اهمیت است.

انواع یونیت درام

در تعمیر درام پرینتر کونیکا به نوع آن نیز باید توجه داشت. چاپگرها در دو نوع کلی رنگی و سیاه و سفید ساخته شده اند. به همین دلیل یونیت درام پرینتر کونیکا در دو مدل رنگی و سیاه و سفید عرضه می شود.

علائم و راهکار حل مشکل درام پرینتر کونیکا مینولتا

همانطور که گفته شد برخی از شرکت ها، سنسور تشخص اتوماتیک خرابی یونیت درام کارتریج، روی دستگاه قرار داده اند. در صورت بروز مشکل، این سنسور به کاربر اطلاع می دهد. به طور کلی وجود خطوط و نقاط غیر عادی روی کاغذ پرینتر، نشان از تعویض و یا تعمیر درام پرینتر کونیکا را نشان می دهد. در متن زیر راه های شناسایی و رفع تعمیر درام پرینتر کونیکا را به صورت مختصر بیان کرده ایم.

  • اگر اسناد چاپ شده ی پرینتر کمرنگ باشد: عمر کاری دولوپر پایان یافته یا درام ضعیف شده است.
  • اگر بر روی برگ های پرینت شده خط افتاد: یا تعویض دولوپر و یا تعویض سیم شارژهای TCوMC.
  • اگر پرینتر کونیکا دارای علامت های ناخواسته و خطوط سیاه باشد: خط افتادن روی درام.
  • اگر از دستگاه صدای ناهنجار شنیده شود: درام و بلید دستگاه بی کیفیت است.
  • اگر تصویر در برگه ی کپی تکرار شود: خرابی تفلون هیتر یا نقص در درام و بلید.
  • اگر کاغذ در دستگاه گیر کند: مشکل در ناخنک های درام و عملکرد ناقص آن ها.
  • اگر دستگاه، کپی سفید تحویل دهد: درام به دستگاه متصل نیست.

نمایندگی کونیکا مینولتا

هدف اصلی نمایندگی کونیکا مینولتا خدمت رسانی با کیفیت به  مشتریان و کاربران عزیز و گرامی است. مشاوره، فروش و تعمیر انواع ماشین های اداری کونیکا زیر نظر کارشناسان مجرب این نمایندگی ارائه می شود. مدیریت این مجموعه بر اساس استاندارهای روز دنیا در جهت ارائه ی باکیفیت تر خدمات، برترین و مجرب ترین متخصصان کشوری را در کنار پیشرفته ترین تجهیزات گرد آورده است تا به خوبی پاسخگوی نیاز های مشتریان باشند. هر گونه ماشین های اداری کونیکا و قطعات اورجینال را از ما بخواهید.

تعمیرات ماشین های اداری کونیکا مینولتا

مرکز تعمیرات ماشین های اداری کونیکا مینولتا با تجهیزات پیشرفته ی فنی، امکان تعمیر و بازسازی دستگاه های شما را فراهم کرده است. زبده ترین کارشناس در کنار پیشرته ترین دستگاه ها، عجیب ترین و سخت ترین مشکلات دستگاه های شمارا به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن به وسیله ی دستگاه های عیب یابی پیشرفته می یابند و بر طرف می کنند. خدمات مربوط به بهسازی تعمیر و بهبود ماشین های اداری خود را نظیر فکس پرینتر دستگاه کپی و … را به ما بسپارید تا شاهد بازگشت با کیفیت دستگاه خود باشید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩