اشتراک گذاری

دلایل بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی

بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی یکی از رایج ترین مشکلات این تجهیزات چاپ است. اگر از کاربران همیشگی دستگاه های کپی هستید، مسلما حداقل یک بار با این مشکل رو به رو شده اید. خرابی رنگ زمینه ی چاپ دستگاه کپی اصولا با استفاده ی طولانی مدت از چاپگر نمایان می شود. البته در این بین دلایل متعددی دیگری هم وجود دارند که بر وضوح رنگ پس زمینه ی برگه های چاپ شده از دستگاه کپی تاثیرگذار هستند. در این مقاله به شما می گوییم که دقیقا چرا دستگاه های کپی با مشکل بهم ریختگی رنگ رو به رو می شوند و چه کار باید کرد تا این مشکل از بین برود.

بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

همان طور که گفته شد مشکل بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی دلایل متعددی دارد. در این میان اصلی ترین اتفاقی که به خرابی رنگ زمینه ی چاپ دستگاه کپی ختم می شود، آلودگی است. دقیقا همین مسئله ی آلودگی های اجزای دستگاه کپی است که براساس عقیده ی کارشناسان در صورت تجمع و استفاده ی زیاد و طولانی از دستگاه کپی باعث بروز مشکل بهم ریختگی رنگ می شود.

ذرات اضافی جوهر همواره می توانند قطعات یک سیستم چاپ را درگیر خرابی کنند. حضور این جوهرهای اضافی که در تداوم استفاده از دستگاه کپی و عدم سرویس به موقع آن نمایان می شوند؛ بر روی سلامت درام، بلید، بدنه ی کارتریج و دیگر اجزای ماشین کپی تاثیر منفی داشته و کیفیت چاپ را کاملا تغییر می دهند. قرار گرفتن نادرست جهت کاغذ و رطوبت فراوان آن نیز می تواند در به وجود آمدن مشکل به هم ریختن رنگ پس زمینه ی چاپ دستگاه کپی نقش داشته باشند.

برای رفع مشکل بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی چه کار کنیم؟

خوشبختانه برطرف سازی مشکل بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی چندان کار سختی نیست. با انجام راهکارهای این بخش به احتمال قوی شاهد نابودی این مشکل خواهید بود، اما اگر بنابر هر دلیلی خرابی رنگ زمینه ی چاپ دستگاه کپی ادامه دار شد به نمایندگی رسمی توشیبا مراجعه کنید. کارشناسان ما با اعمال مراحل ریزبینانه ی عیب یابی کلیه ی ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه های کپی توشیبا را مرتفع می سازند.

وضعیت قرار گرفتن کاغذ در دستگاه کپی را چک کنید.

به عنوان اولین گام برای رفع بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی وضعیت قرار گرفتن کاغذهای مصرفی را چک کنید. سعی کنید یک جابه جایی انجام دهید و چیدمان کاغذها را تغییر دهید. از طرفی نباید فراموش کنید که استفاده از کاغذهای درز دار یا آلوده خود باعث و بانی کاهش افت کیفیت چاپ هستند. بنابراین در انتخاب نوع کاغذ دقت داشته باشید.

از کاغذها استاندارد استفاده کنید.

برطرف سازی مشکل بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی می تواند در گرو جنس و ساختار کاغذی باشد که شما از آن استفاده می کنید. کاغذ هر سیستم چاپ باید از رطوبت متعادلی برخوردار باشد. کاغذهای بسیار مرطوب کیفیت خوبی ارائه نمی دهند. از طرفی کاغذهای به شدت خشک و شکننده نیز می توانند باعث و بانی بروز مشکلاتی چون گیر کردن برگه های چاپ شده در دستگاه کپی باشند. برای آشنایی با استانداردهای هر دستگاه کپی بهتر است به مطالعه ی دفترچه ی راهنمای آن سیستم بپردازید.

تنظیمات نرم افزاری فرآیند چاپ دستگاه کپی را بررسی کنید.

گاهی امکان دارد هیچ ایراد سخت افزاری خاصی در دستگاه کپی وجود نداشته باشد و بهم ریختگی رنگ در دستگاه کپی با یک تنظیم نرم افزاری در سیستم رایانه ای متصل به دستگاه برطرف شود. اگر خرابی رنگ کل صفحه ی چاپ را در برگرفته است؛ به راحتی آن را با تنظیمات دوباره ی کیفیت وضوح چاپ در رایانه از بین ببرید.

وضعیت کارتریج دستگاه کپی را بررسی کنید.

یکی دیگر از خرابی هایی که به بهم ریختگی رنگ دستگاه کپی منجر می شود، مرتبط با ساختار کارتریج است. کارتریج را به آرامی بیرون بکشید، آن را تمیز کنید و پس از جاسازی دوباره بار دیگر سعی کنید برگه ای را با دستگاه کپی به چاپ برسانید. اگر مشکل همچنان تداوم پیدا کرد، ممکن است نیاز باشد کارتریج تعویض شود یا تونر موجود در آن شارژ گردد. با استفاده از سرویس های نمایندگی توشیبا این دو پروسه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

نمایندگی فتوکپی توشیبا

نمایندگی فتوکپی توشیبا مرکز فوق تخصصی و سیستماتیکی است که اختصاصا در حوزه ی دستگاه های کپی برند توشیبا و فرآیند چاپ آن ها فعالیت دارد. خدمات و سرویس های این مجموعه جهت عرضه و بازیابی انواع دستگاه های کپی تک کاره و یا چند منظوره ی توشیبا گسترش یافته اند. خاطرنشان می نماییم که کلیه ی اقدامات تعمیراتی کارشناسان نمایندگی فتوکپی توشیبا براساس پارامترهای استاندارد شکل گرفته و به همراه گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی ارائه می شوند.

2.7/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩