اشتراک گذاری

تعویض درام فتوکپی توشیبا

قطعه ی درام  نقش بسیار مهمی را در فرآیند چاپ ایفا میکند و هرگونه اختلال در عملکرد آن ممکن است کاربر را با مشکلات عدیده ای روبرو کند. امروز در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی و شرح وظایف این قطعه و نحوه ی تعویض درام دستگاه فتوکپی توشیبا بپردازیم. درام در هر دستگاهی بعد از معیوب شدن نیازمند تعویض میشود و این امر خاص دستگاه های کپی توشیبا نمیباشد. 

درام در دستگاه فتوکپی توشیبا اگر چه صدای گوش نوازی در هنگام ضربه ایجاد نمیکند اما بخش بسیار مهمی در فرایند چاپ دستگاه های لیزری به حساب می آید چرا که درام در یک دستگاه فتوکپی لیزری تونر را روی کاغذ منتقل میکند و همانطور که میچرخد، لیزر، روی پوشش خارجی درام مطابق با الگوریتم چاپ میتابد.

در مرحله ی بعد این ذرات ساخته شده تونر را جذب میکنند و بعد از آن غلطک درست قبل از خنثی شدن بار الکتریکی از لیزر برای قلم زنی جدید آماده میشود. به طور کلی درام های لیزری مزایای بیشتری نسبت به مدل های جوهرافشان دارند. لازم است بدانید درام ها از قطعات کوچک و پلاستیکی مثل تونر استفاده میکنند و آن را روی سطح کاغذ ذوب میکنند و در برابر اشعه نیز مقاوم هستند و در مجموع فرایند چاپ مجهز به درام بسیار مقرون به صرفه تر از نسخه های جوهری مشابه خود میباشد.

البته این قطعه ی حساس نیز مانند بسیاری از قطعات تشکیل دهنده ی دستگاه های فتوکپی توشیبا ممکن است دچار خرابی شود و کاربر را به حل یا تعویض آن وا دارد که در ادامه ضمن نمایش کلیپی آموزشی در این زمینه به آموزش تعویض درام دستگاه فتوکپی توشیبا خواهیم پرداخت.

تعویض درام فتوکپی توشیبا

آموزش مراحل تعویض درام دستگاه فتوکپی توشیبا

در قدم اول لازم است پیچ های سرپوش دستگاه فتوکپی توشیبا را باز کنید

  • بعد از آن باید درام را از دستگاه خود جدا کنید.
  • جدا کردن فوم رولر نیز بعد از آن لازم است.
  • حال باید با دستمال نخی و نرم اقدام به تمیز کزدن فوم رولر کنید.
  • باز کردن پیچ های بلید اقدام لازم بعدی میباشد.
  • بلید را از دستگاه خارج کنید.
  • کارتریج درام را از تونر خالی کنید.
  • وایپربلید نیز در این مرحله نیاز به تمیز شدن دارد.
  • بعد از تمیز کردن وایپربلید آن را مجدد سر جای خود قرار دهید.
  • تمیز کردن گریس از روی فوم رولر را با استفاده از پنبه ی آغشته به الکل در دستور کار خود قرار دهید.
  • بعد از آن فوم رولر را نصب کنید.
  • محور او پی سی دستگاه را روغن کاری کنید.
  • سرپوش را مجدد در جای خود قرار دهید.
  • در آخر تمام چیپ ها را جایگزین کنید.

این مقاله به کارت میاد : شارژ کارتریج توشیبا

تعمیر فتوکپی توشیبا در محل

استفاده از سرویس تعمیر دستگاه کپی توشیبا در محل زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که شما از محل خرابی قطعه، اطمینان ندارید و نمیدانید مشکل دقیقا، در کدام قسمت دستگاه فتوکپی توشیبا ی شما روی داده است. همچنین دستگاه های کپی توشیبا به دلیل حجم و وزن سنگینشان به سختی جا به جا میشوند. در این مواقع حتما لازم است کارشناس تعمیر به محل مراجعه کند تا در قدم اول ، عیب یابی قطعه ی معیوب را انجام دهد. 

اما در مواقعی که قادر به تشخیص قطعه ی خراب میباشید ، میتوانید آن قطعه را از دستگاه کپی خود جدا کنید و به نمایندگی توشیبا مراجعه کنید و حل مشکل را به کارشناس مربوطه ارجاع دهید. مواقع دیگری هم هست که ما تعمیرات در محل را به شما کاربر عزیز پیشنهاد میکنیم و آن وقتی ست که قطعه ای در دستگاه فتوکپی شما نیاز به تعویض پیدا کرده است مثل نیاز به تعویض درام دستگاه فتوکپی توشیبا ، اگر  شما در این زمینه تخصص لازم را نداشته باشید ،در چنین وضعیتی بهتر است که کارشناسان ما درمحل حضور داشته باشند و خود اقدام به تعویض قطعه ی مورد نظر کنند. 

همچنین در سرویس های دوره ای مورد نیاز دستگاه فتوکپی توشیبا و یا زمانی که قطعات بزرگ و سنگین دستگاه کپی شما دچار خرابی میشوند که امکان جدا سازی آن ها وجود ندارد ، توصیه میشود از خدمات سرویس در محل توشیبا،استفاده کنید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩