اشتراک گذاری

چرا پرینتر چاپ نمی کند؟

پرینتر (Printer) که در زبان فارسی از آن با نام چاپگر یاد می‌شود یکی از تجهیزات جانبی رایانه است. این محصول به ویژه برای کسانی که با اداره‌ها و سازمان‌ها سرو کار دارند و یا مشغول تحصیل و تحقیق هستند، بسیار کاربرد دارد. برخی از ما نیز به صورت تخصصی کار با این دستگاه را تجربه می‌کنیم و کاربر حرفه‌ای این حوزه هستیم.

در هر حال ،پرینتر، در جایگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتراست که به کاربر کمک می‌کند تا متن یا تصویر ایجادشده در کامپیوتر را بر روی کاغذ دلخواه چاپ نماید. ممکنست پرینتر با گذشت زمان دچار مشکلاتی شود که یکی از آنها چاپ نکردن پرینتر است. این اشکال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد بنابراین منطقی تر است با سنجش مسائل پایه ای و حل آن توسط خود کاربران آغاز کنیم و در صورت نیاز به تعمیر آن اقدام کنیم.

مشکلات مربوط به چاپ نکردن پرینتر از دو جنبه باید بررسی شود : 1) سخت افزاری   2) نرم افزاری

چاپ نکردن پرینتر

بررسی دلایل چاپ نکردن پرینتر و رفع مشکلات سخت افزاری :

  • برای شروع بهتر است ببینیم چراغ Error بر روی دستگاه پرینتر روشن است یا خیر؟
  • بعد باید مطمئن شویم که کاغذ در محل خود قرار دارد.
  • محفظه قرارگیری کارتریج خالی نباشد. این یکی از دلایل رایج چاپ نکردن پرینتر است.
  • کابل USB به دستگاه‌ای که می‌خواهیم پرینت بگیریم متصل شده یا اینکه از طریق بی‌سیم ارتباط برقرار باشد. (ترجیحاً در این زمان که پرینتر اقدام به پرینت برگه نمی‌کند از سیم USB به جای اتصال بی‌سیم استفاده کنید.)

بررسی و رفع مشکلات نرم افزاری چاپ نکردن پرینتر :

  • در این میان ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که گاه برای حصول نتیجه، می بایست برای پرینتر‌های قدیمی حالت چاپ کننده پیش‌فرض (default printer) را انتخاب کنیم. برای این کار Control Panel ویندوز را باز کنید و به بخش Devices and Printers بروید، سپس بر روی پرینتری که می‌خواهید از طریق آن پرینت انجام شود کلیک راست کنید و با انتخاب set as default آن را به حالت پیش‌فرض چاپ ببرید. (از انتخاب دستگاه صحیح اطمینان حاصل نمایید).
  • مایکروسافت برای شناسایی مشکلات پرینتر، بخش راهنمایی با نام printing troubleshooter دارد که می تواند جهت حل برخی از مشکلات به کاربر کمک کند. برای استفاده از این برنامه بر روی دکمه Fix کلیک کند و با دانلود و اجرای برنامه‌، راهنمای مایکروسافت را به کار بگیرید. همچنین می‌توانید با رفتن به بخش Control Panel، انتخاب Devices and Printers و کلیک راست بر روی آیکون پرینتر خود گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. شرکتهای دیگر نظیر اچ پی و کانن نیز راهنمایی هایی را برای کاربران خویش در نظر گرفته اند. برای مثال شرکت HP بخشی با نام Print and Scan Doctor دارد که کاربر را در پیدا کردن مشکل اصلی پرینتر کمک میکند. شرکت Canon ویدئوهایی را برای راهنمایی کاربران تدوین کرده و در اختیار آنها قرار داده است.
  • کامپیوتر کار چاپ را توسط یکی از سرویس های ویندوز به نام پرینت اسپولر (print Spooler) انجام می دهد. از صحت انجام آن مطمئن شوید.
  • میزان فضایی از کامپیوتر که ویندوز و درایو پرینتر در آن نصب شده است. فایلهای قابل چاپ که در لیست چاپ قرار میگیرند و توسط درایور پرینتر ترجمه میشوند به مراتب حجم بیشتری اشغال می کنند، خصوصا اگر فایل شما از نوع پی دی اف باشد یا دستور چاپ تعداد تصاویر زیادی را به یکباره صادر کنید. لازمست میزان فضای خالی درایو مربوطه را که معمولا درایو c است را چک کنید و از این بابت مطمئن شوید.
  • یکی دیگر از دلایل چاپ نکردن پرینتر ممکنست در کابل usb باشد که میتوانید از قسمت device Manager آنرا چک کنید.
  • گاهی درایور پرینتر به درستی نصب نشده است. برای چک کردن این موضوع می توانید وارد منوی استارت شده و گزینه device and printer انتخاب کنید. این گزینه از قسمت کنترل پنل هم قابل دسترسی است. در این قسمت میتوانید درایورهای نصب شده را ببینید. حال کابل usb را جدا کنید و چند دقیقه تامل کنید. حال اگر شکل پرینتر به حالت فریز یا کمرنگ درآمد یعنی پرینتر شما به درستی نصب نشده است. با وصل کردن مجدد کابل پرینتر می توانید شکل آنرا از حالت فریز خارج کنید. ضمنا درایور پرینتر موقع نصب بایستی پورت مربوط به پرینتر را شناسایی کرده و شماره ای را به آن اختصاص دهید. ممکن است اینکار هم به درستی انجام نشده باشد . آنرا حتما چک کنید.
  • معمولا اکثر پرینترها چراغی با عنوان Ready یا حالت آماده دارند که هنگام دریافت دستور چاپ بصورت چشمک زن در می آیند. در ابتدا از این که پرینتر شما در حالت Ready یا آماده قرار دارد مطمئن شوید. ممکن است کاست کاغذ پرینتر شما خالی باشد. در صورتی که پس از دستور چاپ پرینتر از حالت Ready خارج شد ، یعنی چراغ آن چشمک زن شد و چاپ نکرد به احتمال زیاد مشکل از پرینتر شماست.در مورد پرینترهای دارای صفحه نمایش معمولا اصطلاح Ready روی آن نمایان است و با دریافت دستور چاپ به حالت Printing در می آید.
  • از وجود داشتن کاغذ در سینی پرینتر مطمئن شوید، می توانید کارتریج آن را یک بار خارج کرده و مجددا جا بزنید و همینطور مسیر حرکت کاغذ را بررسی نمایید تا تکه کاغذی در محل آن وجود نداشته باشد.

تعمیر پرینتر hp

تعمیرات اچ‌ پی ، نیازمند حضور متخصصان حوزه‌ی صنعت چاپ و الکترونیک است. تمامی محصولاتِ ساخته شده درکمپانی اچ‌پی، نظیر ماشین‌حساب، مانیتور، دوربین دیجیتال، کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ، پرینتر، اسکنر و تلویزیون، در صورت نیاز به تعمیر، می‌بایست به دست متخصصان این حوزه سپرده شوند؛ متخصصانی که ضمن آشنایی با تمامی قطعات دستگاه‌های مذکور، آگاهی و اطلاعات کاملی درباره‌ی عملکرد هر کدام از آن‌ها داشته باشند. آشنایی با عملکرد محصولات اچ‌پی، موجب می‌شود تا در صورت بروز هرگونه نقص در دستگاه، قطعات معیوبِ آن به سرعت شناسایی شده و تعمیر گردند. تشخیص درست علت افت عملکرد دستگاه مثل چاپ نکردن پرینتر ، ضمن آن‌که از آسیب‌رسانی به دیگر بخش‌های دستگاه جلوگیری می‌کند، از تحمیل هرینه‌های دوچندان به کاربر پیشگیری می‌کند.

بخش تعمیرات نمایندگی اچ پی در این مرکز از واحدهای مجزا تشکیل شده است. به عنوان مثال واحد تعمیرات پرینتر اچ پی  ، که متخصصین تعمیر این محصول در آن مشغول به فعالیت هستند. در هریک از واحدهای تعمیراتی، تجهیزات و قطعات مربوط به همان محصول تهیه و گردآوری شده است. همچنین از متخصصین و کارشناسان تعمیرات مخصوص همان محصول بهره گرفته ایم.  تمامی خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات اچ پی ، دارای گارانتی بوده و با توجه به مورد تعمیراتی و نوع دستگاه، مدت زمان گارانتی متفاوت خواهدبود.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

یک + دو =