اشتراک گذاری

تعمیر درام پرینتر ریکو

تعمیر درام پرینتر ریکو مبحثی است که می خواهیم طی این مقاله به آن بپردازیم. لازم به ذکر است که این کار به صورت کاملا تخصصی در نمایندگی معتبر ریکو انجام می پذیرد. انجام گرفتن کارها توسط کارشناسانی ماهر و آموزش دیده در این مرکز، سبب ارتقای کمی و کیفی خدمات نمایندگی ریکو گشته است. بعلاوه با به کارگیری بهترین تجهیزات با پیشرفته ترین خدمات روز دنیا، تعمیرات درام را به سطح استاندارد رسانده است. در ادامه، شما را با قطعه ی مذکور و نیز تعمیر درام پرینتر ریکو آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

تعمیر درام پرینتر ریکو

نحوه ی کارکرد درام پرینتر ریکو

قبل از بررسی روش تعمیر درام پرینتر ریکو بهتر است به نحوه کارکرد آن بپردازیم. شالوده و پایه ی کار درام بر حساست نوری و خاصیت رسانایی الکتریکی استوار است. در واقع می توان بیان داشت که روند کارکرد درام ، بر پایه این موارد استوار می باشد. بدون در نظر گرفتن این موارد، درام به یک وسیله ناکارآمد تبدیل خواهد شد. نحوه کار درام پرینتر لیزری به این گونه است که پس از خوانده شدن تصویر مورد نظر توسط کامپیوتر یا لپ تاپ، اطلاعات تصویر به سطح درام که به صورت استوانه ای غلتکی شکل است منتقل می شود. در صورتی که این عملیات آنگونه که باید صورت نگیرد، به احتمال قوی درام آسیب دیده و باید اقدام به تعمیر درام پرینتر ریکو نمود.

درام که دارای بار اکتریکی مثبت است، بار الکتریکی قسمت های مشخص شده تصویر توسط لیزر را تغییر داده و بدین گونه، تونر شارژ پرینتر را در آن قسمت ها جذب می نماید. پس از گرم شدن سطح کاغذ، تونر شارژ که به صورت پودر از کارتریج بر روی درام قرار گرفته است، روی سطح کاغذ ذوب شده و به سطح کاغذ می چسبد . نتیجه ی آن ایجاد یک تصویر زیبا می باشد. پس از آن، تونر چسبیده به سطح درام توسط فوم رول تمیز می شود.

نشانه های خرابی درام و تعمیر درام پرینتر ریکو

در این قسمت، به ذکر چند مورد از نشانه های معیوب بودن درام پرینتر ریکو و تعمیرات آن می پردازیم:

ایجاد خطوط مشکی بر روی تصویر

وجود خط مشکی در تصویر پرینتر می تواند علت های مختلفی داشته باشد. یکی از مهم ترین این دلایل، خط افتادن روی درام می باشد. تعمیر درام پرینتر ریکو در این حالت می تواند خطوط مشکی روی تصویر را برطرف نماید.

ایجاد خطوط سفید بر روی تصویر

در صورت ایجاد خطوط سفید بر روی پرینت خارج شده از دستگاه، باید ابتدا سیم شارژهای MC و TC عوض شوند. همچنین لازم است که دولوپر مورد بررسی قرار گیرد و حجم آن چک شود.

مشاهده کردن چاپ سفید هنگام پرینت

وقتی پرینتر در تصویر ارائه شده اش، رنگ سفید ایجاد می کند، محتمل ترین دلیل عدم اتصال درام به دستگاه می باشد. در این صورت، اقدامات تخصصی برای تعمیر درام پرینتر ریکو لازم است.

برای تعمیر برد پاور پرینتر ریکو خود کلیک کنید

تکراری بودن تصاویر

به طور کلی می توان تکرار تصویر در پرینتر را ناشی از دو دلیل عمده دانست. دلیل اول خرابی تفلون هیتر است و دومین علت، ایجاد نقص در درام و بلید. در این صورت، با تعویض این قطعات، تعمیر درام پرینتر ریکو انجام شده و مشکل برطرف می گردد.

چسبیدن کاغذ به درام

در مواقعی مشاهده می شود که کاغذ برروی درام کپی می چسبد و جدا نمی شود. جالب است بدانید که اصلی ترین دلیل این اتفاق، خرابی ناخنک های درام و مشکل در عملکرد آن است. تعمیر درام پرینتر ریکو در این صورت، به تعمیر و یا تعویض ناخنک ها بستگی خواهد داشت.

ایجاد شدن لکه های سیاه پودری

در مواقعی که تصویر کپی دارای لکه های پودری شکل و برجسته ای روی کاغذ است، نیاز به چک کردن سیم شارژهای MC و TC چک و همچنین اتصالات درام می باشد. لکه های ایجاد شده معمولا بر اثر جرقه ی این اتصالات به وجود می آیند.

کم رنگ چاپ شدن تصویر

در این شرایط ، چند احتمال وجود دارد: یا پودر دولوپر کارکرد زیادی داشته و عمرش تمام شده است و یا درام پرینتر ضعیف شده است. در این حالت برای تعمیر درام پرینتر ریکو، نیاز به تعویض دولوپر و درام می باشد.

چراغ درام روشن شده و Error Drum می دهد

زمانی  که چراغ هشدار درام روشن شده باشد ممکن است کارکرد کپی از ۳۰ هزار برگ عبور کرده باشد. در این حالت تنها راه تعمیر درام پرینتر ریکو تعویض آن می باشد.

بیرون زدن پودر دولوپر

چنانچه پرینتر شما پودر دولوپر را بیرون می ریزد، احتمالا یا سیم شارژ MC و یا TC کپی خراب و یا پاره شده است و یا اتصالات شارژرهای درام جرقه می زنند. در هر صورت برای تعمیر درام پرینتر ریکو در این شرایط، دستگاه باید توسط یک متخصص بررسی شود. توجه داشته باشید که بررسی و تعمیر اتصالات درام در پرینتر کار پیچیده ای است و نباید توسط افراد کم تجربه انجام گردد.

پرینتر صدای جیرجیر می دهد

گاهی در اثر استفاده از درام و بلید غیر اورجینال در پرینتر، دستگاه صدای جیر جیر تولید می کند. در این وضعیت، باید درام و بلید پاک کننده ی آن تعویض گردد.

واحد تعمیرات پرینتر ریکو

چنانچه در کارکرد درام دستگاه پرینتر خود کارایی مورد نظر را مشاهده نکردید می توانید به واحد تعمیرات پرینتر ریکو مراجعه نمایید. همکاران ما در واحد مزبور با دقت تمام وبا استفاده از جدیدترین متد روز به بررسی تخصصی دستگاه می پردازند. پس از مشخص شدن مشکل پیش آمده، دستگاه به واحد تعمیر ارسال شده و اقدامات لازم به روی آن صورت می گیرد. تعمیر دارم پرینتر ریکو در این واحد، توسط تکنسین های مجرب و دارای تخصص انجام می گردد. به واسطه ی این ویژگی ها، می توانید پرینتر ریکوی خود را مثل روز اول از همکاران ما تحویل بگیرید.

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

نمایندگی ریکو، با ارائه ی خدمات فروش و پس از فروش هم چنین تعمیرات محصولات برند ریکو در خدمت هم وطنان گرامی می باشد. انواع تولیدات کمپانی ریکو از جمله انواع دوربین، لوازم صوتی و تصویری، گوشی ها و تبلت های هوشمند، انواع ماشین های اداری و … در مراکز فروش نمایندگی ریکو به صورت اورجینال به مشتریان گرامی عرضه می شوند.

در صورت بروز هرگونه مشکل در کالای خود، می توانید از خدمات نمایندگی ما با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان بهره مند گردید. این واحد با به کارگیری آموزش روش های نوین تعمیرات به متخصصان خود، سعی دارد جایگاهی مناسب در میان رقبای مطرح کسب نماید. هدف ما استفاده از بهترین روش های تعمیراتی در جهت مشتری مداری سازمان می باشد. شما می توانید با تماس با نمایندگی تعمیرات ریکو مشکلات خود را در کوتاه ترین زمان و به بهترین وجه رفع نمایید.

جهت اطلاع از آخرین اخبار و مقالات پیرامون محصولات ریکو به بخش ذیل  مراجعه نمایید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩