اشتراک گذاری

شارژ کارتریج پرینتر ریکو

شارژ کارتریج پرینتر ریکو، همچون سایر سرویس های مرتبط با این دستگاه، قانون و قاعده خاص خود را دارد. منظور از قاعده و قانون در این کار، توجه به نکاتی است که در شارژ کارتریج پرینتر ریکو می بایست مدنظر قرار بگیرد. اینکه چه زمان لازم است جهت شارژ کارتریج پرینتر اقدام کرد و یا میزان این شارژ چه اندازه باشد، از جمله این نکات است.

برای مثال بسیاری از کاربران، به اشتباه، تصور می کنند که اگر ماهی یک یا دو برگ چاپ رنگی از پرینترهایشان بگیرند، حداقل تا دو سال نیازی به تعویض و یا شارژ کارتریج پرینتر ریکو نخواهند داشت. این در حالی است که شارژ و تعویض کارتریج ارتباطی به این موضوع نداشته و اگر از چاپگرهای رنگی حداقل دوبار در هفته استفاده نشود جوهر آنها خشک شده و شارژ آنها بی نتیجه است. بنابراین بهتر است هم در مورد میزان استفاده از این دستگاه و هم در مورد زمان تعویض و شارژ کارتریج چاپگر ریکو دقت و احتیاط لازم را داشته باشید.

شارژ کارتریج پرینتر ریکو

شارژ کارتریج پرینترهای جوهرافشان و لیزری ریکو

شارژ کارتریج پرینتر جوهرافشان ریکو

بهترین کاغذ برای استفاده پرینترهای جوهری، کاغذی است که جذب و نفوذپذیری کمتری دارد. نفوذ ناپذیری کاغذ سبب می شود که پرینتر، جوهر کمتری مصرف کند و این ماده مصرفی (جوهر) عمر طولانی تری داشته باشد. برای مثال کاغذهای گلاسه به سبب ماهیت نفوذناپذیرشان برای استفاده در پرینترهای جوهرافشان مناسب هستند. این کاغذها جذب کمتری دارند و جوهر کمتری مصرف می کنند.

نکته دیگری که رعایت آن افزایش بهره وری جوهر را به دنبال خواهد داشت نگهداشتن دستگاه در حالت استند بای است. تجربه کارشناسان ما در شارژ کارتریج پرینتر ریکو نشان داده است که چاپگرهای جوهر افشان در هر بار روشن شدن یکبار عمل Ink system preparation را انجام می دهند. این امر بخشی از جوهر را توسط قسمت Service Station که مسئول پک سازی و تمیز نگهداشتن هدها است، جذب می نماید. بنابراین در شرایطی که با فواصل معین نیاز به چاپ دارید مثلا یک ساعت به یک ساعت، دستگاه را خاموش ننمایید و اجازه دهید دستگاه به حالت stand by برود.

نکته آخر در باب استفاده بهینه از جوهر که منتهی به کاهش دفعات شارژ کارتریج پرینتر ریکو می گردد، آن است که حتما به هنگام تعویض هد (در چاپگرهایی که هد و کارتریجشان به صورت مجزا طراحی شده است) و به هنگام تعویض کارتریج (در چاپگرهایی که هد و کارتریجشان به صورت مجتمع طراحی شده است) دستور Print head alignment را اجرا نمایید و از موفقیت آمیز بودن این چاپ با مشاهده عبارت Alignment successful بر روی نمایشگر چاپگر اطمینان حاصل نمایید.

پرینترهای جوهرافشان نسبتاً ارزان هستند و قیمت آنها پایین است ضمن آن که چندکاره نیز هستند (هم پرینتر رنگی هستند، هم اسکنر و هم دستگاه کپی). نکته منفی این دستگاه ها، جوهر مصرفی شان است که نسبتاً گران است لذا اکثر توجهات بجای حفظ و نگهداری از پرینترها، به کارتریج‌ آنها معطوف شده است.

شارژ کارتریج پرینتر لیزری ریکو

در اغلب چاپگرهای لیزری در قسمت print properties گزینه ای وجود دارد که می توان با استفاده از آن سطح کیفیت اسناد را تنظیم کرد. این بخش در چاپگرهای گوناگون یا به صورت گزینه های Fast و Normal و Best تقسیم بندی می شود و یا به صورت Normal و economode. شما می توانید بسته به سندی که می خواهید چاپ کنید و اینکه کیفیت چاپ این سند تا چه اندازه برایتان مهم است یکی از گزینه ها را برگزینید. کارشناسان شارژ کارتریج پرینتر ریکو توصیه می کنند در صورتی که اسنادی که قصد چاپ آنها را دارید چندان مهم نیستند بهتر است سطح کیفی پایین را انتخاب کنید تا تونر شما عمر مفید بیشتری داشته باشد.

همانگونه که می دانید میان میزان بازدهی کاتریجها با سطح پوشش چاپ، رابطه مستقیمی وجود دارد. بنابراین بهتر است در استاندارهای نامه نگاری سازمان ها و ادارات فونتهای ظریفتری بکار برید. (مثلا در متون تایپی خود، فونت های کوچک تر نظیر تهران را جایگزین فونتهایی نظیر تیتر، نازنین و رویا نمایید.) این کار –با صرفه جویی در تعداد صفحات چاپ شده- کمک می کند تا تعداد صفحات قابل چاپ توسط کارتریج افزیش دهید.

زمان شارژ کارتریج پرینتر ریکو

 معمولاً عموم پرینترها پیش از اتمام کارتریج پیامی مبنی بر این وضعیت –یعنی فرارسیدن زمان شارژ کارتریج پرینتر ریکو و یا تونر پرینتر – را برای کاربر به نمایش میگذارند. در سازمان ها و ادارات که استفاده از این دستگاه زیاد است عموماً خشک شدن کارتریج پس از چند ساعت اتفاق می افتاد. لیکن خشک شدن کارتریج در مصارف خانگی حدود چند هفته (بسته به میزان استفاده از دستگاه) طول خواهد کشید. آنچه که کاربر در این میان می بایست به آن توجه کند تعویض و شارژ کارتریج پرینتر ریکو بلافاصله پس از دریافت پیام است. کاربران گرامی توجه داشته باشند که تا زمان کم رنگ‌ شدن یا متوقف شدن چاپ، کارتریج جدید را نصب ننمایند.

بعلاوه اگر کلمات در زمان چاپ جا می‌افتند و یا کم رنگ هستند می توان با توزیع درست جوهر، به کیفیت چاپ کمک کرد. (برای باز بخش جوهر درون کارتریج باید آن را درآورده و به آرامی تکان دهید تا جوهر به طور یکنواخت پخش شود.) در صورت نیاز به خدمات مرتبط با شارژ کارتریج و تونر پرینتر می توانید از سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیرات پرینتر ریکو استفاده نمایید. خدمات مذکور به دو صورت تعمیر در محل و سرویس دستگاه در تعمیرگاه انجام می پذیرد. در هر حال بهتر است با قرار گرفتن دستگاه در شرایط زیر نسبت به تعویض و یا شارژ کارتریج پرینتر ریکو و تونر اقدام نمایید:

  • در هنگامی که جوهر دستگاه چاپ شما تمام شده است.
  • زمانی که شاخص جوهر به پایین‌ترین مقدار خود رسیده است.
  • زمانی که شش ماه از طول عمر کارتریج شما گذشته است.

 مراحل شارژ کارتریج ریکو

مراحل شارژ کارتریج برای انواع دستگاه ها یکسان و به شرح زیر است:

  • قطع جریان برق دستگاه و کشیدن دوشاخه از برق
  • برداشتن درپوش دستگاه و خارج نمودن کارتریج
  • تمیز کردن هد کارتریج با استفاده از یک پارچه ی نرم مرطوب
  • تهیه ی جوهر یا تونر، مطابق مدل دستگاه
  • تزریق مواد به درون کارتریج با استفاده از سرنگ
  • هواگیری با استفاده از یک سرنگ خالی
  • تمیز کردن منافذ ورودی جوهر و اطراف کارتریج
  • جای گذاری مجدد کارتریج درون دستگاه
  • بستن محفظه کارتریج

تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر ریکو

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران دستگاه های چاپ با آن مواجه شوند خشک شدن کارتریج است. خشک شدن کارتریج عموما به دلیل عدم استفاده از دستگاه چاپ و در دراز مدت اتفاق می افتد. به عبارتی دیگر اگر برای مدت طولانی از دستگاه خود استفاده نکنید احتمال آنکه نیاز به تعمیر کارتریج خشک شده دستگاه داشته باشید زیاد است. تعمیر کارتریج خشک شده پرینتر ریکو مسئله ای نیست که نیاز به حضور در تعمیرگاه داشته باشد اما اگر حال و حوصله این کار ندارید می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات ریکو خدمات مرتبط با رفع این اشکال را دریافت نمایید.

اگر قصد تعمیر کارتریج خشک شده خویش در منزل یا محل کار را دارید می توانید با مطالعه مطالب آموزشی مرتبط با این کار راه و روش آن را یاد بگیرید. تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر و شارژ کارتریج پرینتر ریکو با حضور در این نمایندگی قابل دریافت است.

خدمات مرکز شارژ کارتریج پرینتر ریکو

  • ارائه گزارش در خصوص صحت عملکرد و کارکرد تجهیزات و جزئیات مربوط به کارتریج و کلیه مواد مصرفی چاپ
  • انجام آزمایشات جامع جهت تست کلیه قطعات و کارکرد آنها در کارتریج
  • حذف و نصب مجدد نرم افزار درایور پرینتر جهت برطرف نمودن اختلالات موجود در مرکز شارژ کارتریج پرینتر ریکو
  • تعمیر کارتریج جوهرافشان
  • تعمیر کارتریج لیزری سیاه و سفید و رنگی در مرکز شارژ کارتریج ریکو
  • تعمیر کارتریج لیزری رنگی در مرکز شارژ کارتریج ریکو
  • تعمیر کارتریج قابل حمل در مرکز شارژ کارتریج پرینتر ریکو
  • تعمیر کارتریج های ریکو
  • سرویس تخصصی کلیه قطعات کارتریج جهت بهینه سازی عملکرد دستگاه و کاهش استهلاک قطعات
  • تعمیر و تعویض قطعات مصرفی کارتریج ها جهت کاهش هزینه مصرفی
  • بروز رسانی قطعات و کیت های کارتریج در صورت ارائه از سوی کمپانی های سازنده جهت رفع اختلالات
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله نرم افزار درایور در مرکز شارژ کارتریج ریکو
  • نصب و تنظیمات تجهیزات جانبی از جمله ماژول های جانبی در مرکز شارژ کارتریج ریکو
  • مشاوره و راهنمایی مصرف کنندگان در خصوص عملکرد پرینترها و کارتریج ها و نگهداری آنها
  • سرویس های زمانبندی شده دوره ای کارتریج در مرکز شارژ کارتریج ریکو

برای شارژ کارتریج سیاه و سفید ریکو کجا برم ؟

یکی از مهم ترین شاخه های انجام گیری شارژ کارتریج لیزری، مبحث رنگی یا سیاه و سفید بودن آن است. به مواد مصرفی موجود در کارتریج که رنگ پرینتر را برای چاپ تامین میکند، تونر گفته میشود. کارتریج ها مدل ها و نسخه های مختلفی دارند که هر کدام متناسب با نوع دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد. گفتنی ست که کارتریج های خریداری شده، الزاما باید اورجینال و با کیفیت باشند، چرا که این امر نقش موثری در کیفیت چاپ و سلامت دستگاه، ایفا میکند.

شارژ کارتریج سیاه و سفید ریکو، تخصص و مهارت بسیاری نیاز دارد که کارشناسان واحد شارژ کارتریج در این مرکز، آن را طبق استاندارد های موجود و در سریع ترین زمان ممکن به انجام میرسانند.

تعمیرات پرینتر ریکو

شارژ آنی کارتریج رنگی ریکو

شارژ کارتریج رنگی هم جزو امور حساس در حوزه ی شارژ کارتریج به شمار میرود و نیاز به تخصص و دقت بسیار بالایی دارد. نمایندگی پرینتر ریکو، با داشتن نیروهای مجرب و متخصص خدمات شایان توجهی در تمامی نقاط تهران و شهرستان ها دارد. این شرکت در سطح شهر تهران در شش شعبه ی مجزا، خدمات شارژ کارتریج را به صورت نوین و تخصصی به انجام میرساند.

این سرویس هم نظیر سایر خدمات نمایندگی ریکو، با ارائه ی گارانتی و ضمانت نامه همراه است و با توجه به حساسیت بالای کار، در زمانی کوتاه به انجام میرسد. چنانچه از دارندگان پرینترهای رنگی ریکو هستید، میتوانید برای دریافت خدمات شارژ کارتریج خود، از سرویس های واحد شارژ کارتریج، بهره مند گردید.

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

نمایندگی ریکو با تجهیز فضایِ سازمان به پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و فراخوانی زبده‌ترین همکارانِ حوزه ترمیم و سرویس، موفق به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در این زمینه گشته است. این امر با توجه به کاربری بالای دستگاه‌های ریکو و لزوم ارائه خدمات توسط یک مرکز معتبر و مجاز صورت پذیرفته است. کارشناسان حاضر در نمایندگی ریکو به دلیل حضور در دوره‌های تخصصی و دارا بودن مدارک بین‌المللی، قادر به رفع تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در محصولات ریکو می‌باشند.

تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهایی است که از سوی شرکت‌های معتبر مطرح شده‌اند. مدیریت این مرکز به سبب اطمینان از تخصص و دانش کادر فنی حاضر در این مجموعه، تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان خویش را گارانتی و ضمانت نموده است. واحدهای تعمیرات ریکو در بخش زیر معرفی می گردند.

تعمیرات پرینتر ریکو

مرکز تعمیرات پرینتر بهره‌مند از حضور کارشناسانی است که به دلیل حضور در جدیدترین دوره‌های تخصصی به تمامی مهارتها و ترفندهای این حوزه تسلط یافته اند و توانایی آن را دارند تا با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تمامی عیوب سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه های ریکو را برطرف نمایند. مدیریت مرکز تعمیرات پرینتر ریکو با تجهیز این مرکز به آرشیوی از قطعات جانبی و اصلی، این امکان را فراهم آورده است تا در صورت نیاز به تعویض برخی از قطعات، فرآیند تعویض و تعمیر در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

شما کاربران گرامی می توانید در صورت خرابی پرینترهای ریکو خویش به نمایندگی ریکو مراجعه کرده و با حضور در پارت تخصصیِ مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات مورد نیاز از جمله شارژ کارتریج پرینتر ریکو را دریافت نمایید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩