اشتراک گذاری

آموزش تعمیر دستگاه کپی

دوره آموزش تعمیر دستگاه کپی زیر نظر تعمیرکار فتوکپی بطور مستمر برگزار می شود. در کارگاه های آموزش تعمیر دستگاه کپی، انواع دستگاه های کپی رومیزی، کپی ایستاده و فتوکپی رنگی برای تمرین موجود است. آموزش تعمیر فتوکپی کونیکا مینولتا، شارپ، ریکو و آموزش تعمیر فتوکپی توشیبا ، سامسونگ ، کانن و آموزش تعمیر دستگاه کپی زیراکس از مثال های مباحث اصلی کلاس می باشد. آموزش تعمیر دستگاه کپی در این مرکز با بکارگیری تجهیزات مدرن و ابزارآلات ریکاوری درجه یک انجام می گردد .

شما عزیزان می توانید با ثبت نام در دوره های آموزشی فوق صاحب مدارکی معتبر و دانشی به روز گردید . بطور کل دوره آموزش تعمیر دستگاه کپی شامل شناخت بخش های مکانیکی و عیب یابی قطعات مصرفی و اصول سرویس این دستگاهها می باشد. دستگاه های فتوکپی در کارگاه های این مجموعه کاملا تشریح شده و کاراموز عملا زیر نظر تعمیرکار فتوکپی این قطعات را بررسی میکند. با تمرین روی دستگاه فتوکپی ایستاده و فتوکپی رنگی می توانید بهترین نتیجه را بدست اورید.

آموزش تعمیر درام دستگاه کپی

درام قطعه ی مهمی در هر سیستم فتوکپی است که وظیفه ی انتقال پودر تونر بر روی کاغذ را بر عهده دارد. در واقع این قطعه با استفاده از یک تیغه ی پاک کننده یا همان وایپر بلید که تونرهای اضافی را از سطح و همچنین از روی کاغذ و کمربند انتقال  کنار ‎می‎زند.

از نشانه‌های رایج خرابی درام برجای گذاشتن خطوط نامرتبی در اسناد چاپ شده ی دستگاه کپی است. اساتید ما در کلاس های فشرده و معمولی مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی هر آنچه که باید در خصوص تعمیر درام بدانید را به صورت کاملا عملی در کارگاه های مجهز این مجموعه تدریس می نمایند.

آموزش تعمیر کاغذکش دستگاه کپی

یکی از مواردی که باید تکنسین های دستگاه های کپی به خوبی با آن آشنا باشند، تعمیر و بازیابی کارکرد کاغذکش های این تجهیزات است. کاغذ کش یکی از قطعات اصلی دستگاه کپی به شمار می رود که وظیفه ی منتقل کردن کاغذ به داخل و یا خارج دستگاه را برعهده دارد. عموما اختلالات کاغذکش در اثر استهلاک شکل گرفته و گریبانگیر کاربر می شود.

به هر حال هر گونه خرابی در کاغذکش موجب عدم شکل گیری فرآیند چاپ شده و دستگاه کپی را بلااستفاده می نماید. از این رو مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی سرفصل های تخصصی و مهمی را به سرویس دهی، بهسازی، تعمیر و تعویض کاغذکش اختصاص داده است. خاطرنشان می نماییم که با حضور در این کلاس ها قادر به ترمیم کاغذکش انواع و اقسام دستگاه های کپی در بالاترین سطح کیفی ممکن خواهید بود.

آموزش نحوه ی تعویض کارتریج تونر دستگاه کپی

از دیگر مباحثی که در کلاس های دوره ای مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی ارائه می گردد، نحوه ی تعویض و شارژ کارتریج تونر است. کارتریج تونر عامل اصلی شکل گیری فرآیند چاپ هر دستگاه کپی است. این بخش مصرفی دستگاه کپی نقش جوهر موجود در خودکار را ایفا می کند. با اتمام پودر داخل کارتریج، چاپ اسناد چاپگر نیز به پایان می رسد. تعویض کارتریج تونر به گونه ی استاندارد و صحیح امری است که باید مورد توجه هر تعمیرکار قرار گیرد. چراکه میزان تقاضای این نوع سرویس از طرف کاربران دستگاه های کپی بسیار چشم گیر است.

لازم به ذکر است که استفاده از نمونه ی تقلبی کارتریج نه تنها موجب بی کیفیتی چاپ دستگاه می شود، بلکه خرابی ماشین فتوکپی و نارضایتی کاربر را نیز به دنبال دارد. بنابراین در انتخاب نوع کارتریج تونر باید دقت فراوانی داشت. کارشناسان ما شما را در راه شناسایی نمونه های اصلی راهنمایی خواهند کرد.

آشنایی با روش های تعمیر و بازیابی مین برد دستگاه کپی

خرابی مین برد در حالت های متعددی شکل می گیرد. آشنایی با کلیه ی علائم و نشانه های خرابی مین برد از اولویت های اساسی کلاس های مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی است. در این کلاس های آموزشی ابتدا کارایی مین برد و نحوه ی عملکرد آن در هدایت پردازش های اجزای مختلف دستگاه کپی توضیح داده می شود. چرا که آشنایی با سیستم کاری این بخش با اهمیت دستگاه کپی، تعمیر و یا تعویض صحیح آن را نیز ممکن می سازد.

عدم روشن شدن دستگاه و یا خاموشی ناگهانی آن، کپی نگرفتن، متصل نشدن به کامپیوتر و ناکارآمدهای دکمه های تعبیه شده روی سیستم دستگاه کپی از جمله نشانه های خرابی مین برد می باشند. هر یک از این علائم خرابی نیازمند اعمال مراحل عیب یابی دقیق و ریزبینانه توسط تعمیرکار هستند، چراکه خرابی مین برد تنها یکی از مواردی است که چنین اختلالاتی را در دستگاه های کپی ایجاد می کند.

دانلود فیلم آموزش تعمیر دستگاه کپی

همانطور که میدانید دستگاه های کپی از قطعات حساسی تشکیل شده اند که هرگونه اختلال، در صورت عدم رسیدگی به موقع توسط کارشناس و عدم تعمیر دستگاه کپی، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به دیگر قسمت های دستگاه وارد کند. خرابی های دستگاه کپی ممکن است شامل قطعات ریز و حساسی مثل لامپ های هیتر و هالوژن ، چرخنده های موجود در دستگاه کپی، انواع کاغذکش ، قطعات یونیت درام، قطعات یونیت هیتر، قطعات یونیت درایو، قطعات یونیت هیتر، انواع دستگیره های ترانسپورت ها و… شود که تعمیر هر کدام به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. حساس بودن این قطعات، مزید بر علتی ست که تعمیر دستگاه کپی  و بازسازی قطعات معیوب را به هر مرکز نامعتبری نسپاریم.

کارشناسان تعمیر یک مرکز نمایندگی معتبر لازم است با دارا بودن علم و  تجربه ی مرتبط  در انجام خدماتی نظیر :  تعمیر کاغذکش های دستگاه کپی، تعمیر و بازسازی بلید، تعمیر یونیت فیوزینگ، عیب یابی یونیت ها ، تنظیم منو، بازیابی و تعمیر موتور دستگاه کپی، عیب یابی و اصلاح عملکرد واحد ورود و خروج مهارت بالایی داشته باشند. در ادامه قصد داریم با قرار دادن یک فیلم آموزشی جامع در زمینه ی تعمیرات دستگاه کپی، شما را از چگونگی و راه های تعمیر بهینه ی دستگاه های کپی آگاه کنیم :

نحوه برگزاری دوره آموزش تعمیر دستگاه کپی

نحوه برگزاری دوره آموزش تعمیر دستگاه کپی، به صورتی است که مهارت های زیر آموزش داده شده و متدهای روز برای انجام آن ها ارائه می شوند:

  • کار با دولوپر شناخت و عیوب متداول
  • توانایی و نحوه باز و بستن دستگاه کپی
  • عیب یابی و تعمیر سیستم هیتر دستگاه کپی
  • عیب یابی و تعمیرات سیستم هیتر دستگاه کپی
  • عیب یابی و تعمیر مسیر خروج کاغذ در دستگاه کپی
  • عیب یابی و تشخیص قطعات معیوب در اموزش تعمیر فتوکپی
  • کار با انواع پودر تونر برای شارژ در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • تنظیم دستگاه با استفاده از کدهای خطا مربوط به هر مدل از فتوکپی
  • آموزش کار با سرویس منوال دستگاهها در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • آموزش باز و بسته کردن دستگاهای مختلف کپی توسط کارآموزان بروش کارخانه
  • بررسی عملکرد دستگاههای فتوکپی از لحاظ کیفی و عملکرد هر یک در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • شارژ پودرهای سبک و سنگین دستگاه کپی و مقایسه غلظت های آن در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • بکاربردن توانایی تشخیص و بررسی کلی دستگاه کپی
  • تشخیص مکانیزم کار سولونویید در آموزش تعمیر فتوکپی
  • اصول کار سنسورها در انواع مختلف دستگاههای فتوکپی
  • تحریک سنسورها و عیب یابی خطاهای مربوط به دستگاه کپی
  • عیب یابی مکانیکی دستگاه و تعویض انواع قطعات مربوط به آن واحد
  • آموزش نصب و راه اندازی دستگاه کپی در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • مکانیزم مسیر حرکت کاغذ و روش چاپ در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • مکانیزم روش های اسکن دستگاه کپی و عیب یابی خطاهای مربوط به آن
  • عیب یابی موتور الکتریکی دستگاه کپی در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • ایجاد تصویر در دستگاه کپی و خطاهای مروبط به آن در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • آموزش ساختمان درام و عیب یابی خطاهای مربوط به آن در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • عیب یابی مکانزیم مسیر ورود و خروج کاغذ
  • توانایی بکار گیری انواع کاغذ در دستگاه کپی

نحوه برگزاری دوره آموزش تعمیر دستگاه کپی – تعمیرات برد فتوکپی

  • آموزش آنالیز برد دستگاه فتوکپی
  • آموزش تعمیر AC power دستگاه فتوکپی
  • آموزش تعمیرات مادربرد Main Board کپی و کلیه ماشین های اداری
  • تعمیر قسمت High Voltagh دستگاه در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • طریقه تعویض Blank Lamp روی دستگاههای مختلف در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی
  • الکترونیک SMD و کاربردی شامل : فیوز ، مقاومت ، سلف ، خازن ، دیود ، ترانس و ترانزیستور
  • عیب یابی برد از بخش تغذیه دستگاه تا ای سی هایی که مرتبط به خروجی دستگاه کپی است
  • روش صحیح کار با ابزارهای کارگاه الکترونیک شامل: هیتر، هویه ، سیم قلع، دستگاه آی آر، پنس، لوپ، قلع کش، مولتی متر و خازن سنج در مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی کپی و واحد های تعمیرات کپی

نمایندگی کپی ، واحد های تعمیرات کپی را به صورت مجزا طراحی کرده است . از این رو کاربران درصورتی که با افت عملکرد در دستگاه خود مواجه شدند باید به واحد مرتبط مراجعه نمایند . کارگاه های فنی این مرکز به ابزارآلات ترمیم درجه یک تجهیز شده است . کادرفنی نمایندگی کپی با بکارگیری تجهیزات مدرن و بهره گیری از فراست و دانش نوین خود به رفع ایراد پیش آمده در دستگاه مشتریان می پردازند . مجزا بودن واحدهای تعمیر موجب می گردد کادرفنی این مرکز با تمام دقت و توجه خود به ریکاوری دستگاه کاربران بپردازند .

شما عزیزان با دریافت آموزش تعمیرات دستگاه کپی از این مرکز می توانید یکی از تعمیرکاران متبحر در این حوزه گردید . نمایندگی کپی در زمینه ی  تعمیرات تخصصی ماشین های اداری و خدمات پس از فروش به صورت حرفه ای فعالیت می نماید . پیشنهاد می کنیم قبل از مراجعه به مرکز تعمیراتی از معتبر بودن نام و سابقه آن اطمینان حاصل نمایید .

لینک های مفید

تعمیرگاه اصلی کپی پاناسونیک / تعمیرگاه اصلی کپی سامسونگتعمیرگاه اصلی کپی اچ پی / تعمیرگاه اصلی کپی ریکو / تعمیرگاه اصلی کپی کیوسرا / تعمیرگاه اصلی کپی زیراکس / تعمیرگاه اصلی کپی کانن / تعمیرگاه اصلی کپی کونیکا مینولتا / تعمیرگاه اصلی کپی توشیبا / تعمیرگاه اصلی کپی شارپ / مرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ /  نمایندگی اصلی تعمیرات موبایل / نمایندگی اصلی تعمیرات تبلت / آموزشگاه مرکزی دستگاه کپی /  آموزش تعمیرات ماشین  های اداری / اموزش تعمیر ماشین های اداری / تعمیرات دستگاه کپی توشیبا / تعمیرات دستگاه کپی شارپ / تعمیرات دستگاه کپی برادر / تعمیرات دستگاه کپی کانن / تعمیرات دستگاه کپی زیراکس / تعمیرات دستگاه کپی ریکو / تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا / تعمیرات دستگاه کپی اچ پی / تعمیرات دستگاه کپی دل / تعمیرات دستگاه کپی پاناسونیک / تعمیرات دستگاه کپی سامسونگ / تعمیر دستگاه کپی کانن / تعمیر دستگاه کپی  دل / تعمیر دستگاه کپی اچ پی / تعمیر دستگاه کپی کونیکا مینولتا / تعمیر دستگاه کپی ریکو / تعمیر دستگاه کپی شارپ / تعمیر دستگاه کپی توشیبا / تعمیر دستگاه کپی زیراکس / تعمیر دستگاه کپی / تعمیر دستگاه کپی سامسونگ / تعمیر دستگاه کپی پاناسونیک / تعمیر دستگاه کپی کیوسرا / نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩