اشتراک گذاری

کد های تنظیمات تلفن سانترال

دستگاه سانترال را میتوان از پرکاربرد ترین و مناسب ترین تجهیزات به کار رفته در اداره ها و مراکز تجاری مختلف دانست. دستگاه سانترال مانند یک مرکز مخابراتی عمل می کند و برای مدیریت خطوط تلفن خارجی و داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. نحوه ی برنامه ریزی در این دستگاه به نحوی ست که متناسب با نیازها و نوع کار مجموعه ی مورد نظر بیشترین بهره وری را داشته باشد.

به طور خلاصه میتواند گفت مهمترین وظیفه ی این دستگاه اشتراک گذاری خطوط تلفن شهری بین داخلی ها بدون دخالت نیروی انسانی است. چنین امتیازی میتواند به میزان قابل توجهی به صرفه جویی در زمان یک مرکز کاری منجر شود. تلفن های سانترال در چند سال گذشته با تحولات بسیاری همراه بوده اند و رفته رفته به آپشن ها و امتیازات آن ها افزوده شد.

اعمال تغییر در تنظیمات این تجهیزات ، یکی از اموری ست که کاربران بسیاری به آن نیاز پیدا میکنند. تغییر در تنظیمات این تجهیزات از طریق وارد نمودن کدهایی مشخص و مخصوص انجام میگیرد. در همین خصوص قصد داریم به بررسی کد های تنظیمات تلفن سانترال بپردازیم و از شما عزیزان دعوت میکنیم تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

استفاده از کد های تنظیمات تلفن سانترال

کد های تنظیمات تلفن سانترال  که به آن ها کد های برنامه ریزی نیز گفته میشود، در اصل برای بهره مندی از امکانات سانترال متناسب با نوع و نیاز کاربر مورد استفاده قرار میگیرند. پیش از پرداختن به این کدها لازم است بدانید برای برنامه ریزی دستگاه سانترال باید از تلفن های مخصوص برنامه ریزی و از داخلی اپراتور استفاده نمود.

برای شروع کار دکمه program را فشاره داده و سپس دکمه * و پس از آن # را میفشاریم. پس از انجام پروسه ی مذکور، دستگاه پیامی مبنی بر SYS-PGM NO را به نمایش میگذارد. در این مرحله لازم است رمز ورود به دستگاه را وارد کنیم. توجه داشته باشید که رمز پیش فرض سانترال 1234 است.

با وارد کردن رمز دستگاه برای اعمال تغییرات مورد نیاز کاربر آماده میشود. با وارد کردن کدهایی که در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت، باید دکمه SP PHONE را برای تایید بفشاریم. همچنین لازم است بدانیم که در مرحله ی برنامه ریزی دستگاه سانترال دکمه MUTE برای اعمال تغییرات، دکمه STORE برای ذخیره تغییرات، دکمه SP.PHONE و REDIAL برای حرکت روی تنظیمات استفاده میشوند.

اصلی ترین کد های تنظیمات تلفن سانترال

  • کد شماره ۰۰۰= تنظیم تاریخ و ساعت تلفن سانترال
  • کد شماره ۰۰۱= ذخیره کردن شماره تلفن در حافظه مرکزی سیستم سانترال
  • کد شماره ۰۰۲= رمز عبور سیستم و تغییر آن
  • کد شماره ۰۰۳= تعیین خروجی برای کنسول DSS سانترال
  • کد شماره ۰۰۴= تعیین و واگذاری یک داخلی به صورت داخلی جفت شده با کنسولDSS
  • کد شماره ۰۰۵= انتقال مکالمه با استفاده از دکمه DSS
  • کد شماره ۰۰۶= اعمال تغییر بر روی سرویس شیفت روز / شب / نهار
  • کد شماره ۰۰۷= تغییر زمان سرویس شیفت روز / شب / نهار
  • کد شماره ۰۰۸= تعیین و انتخاب اپراتور مورد نظر
  • کد شماره۰۰۹ = تعیین و واگذاری شماره داخلی سانترال
  • کد شماره ۰۱۰= انتخاب چگونگی نمایش ساعت بر روی صفحه نمایش تلفن ها
  • کد شماره ۰۱۱= انتخاب نام برای شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه ی مرکزی دستگاه
  • کد شماره ۰۱۲= تغییر کدهای ویژه ی سیستم سانترال
  • کد شماره ۱۰۰= فعال کردن گروه جستجو

نمایندگی سانترال پاناسونیک ، پیشرو در ارائه ی خدمات فروش و  تعمیرات فوق تخصصی و حرفه ای انواع دستگاه ها و محصولات سانترال این کمپانی است که مدت هاست به عنوان مرکز منتخب کاربران مطرح بوده و به انتخاب نخست کاربران بدل گردیده است. این دپارتمان تخصصی، با فراهم آوردن امکانات و تشکیلات مجهز، قادر به ارائه ی تخصصی ترین و جامع ترین خدمات و سرویس های مرتبط با فروش و تعمیرات سانترال است که هم اکنون در شعب مختلف و متعدد به فعالیت میپردازد.

نمایندگی مجاز پاناسونیک هم اکنون خدمات و سرویس های خود را علاوه بر تهران، در کرج و شهرستان های مختلف نیز ارائه میدهد. گارانتی و ضمانت نامه ی معتبر کتبی از دیگر ویژگی های ارائه شده از سوی نمایندگی سانترال پاناسونیک است.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩