اشتراک گذاری

تعمیر یونیت فیوزینگ شارپ

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که وقتی کاغذ از دستگاه کپی  بیرون می آید، چرا گرم است؟ فیوزینگ اصلی ترین علت گرم بودن کاغذ است، زیرا کاغذ باید از زیر این قطعه رد شود تا بتواند از دستگاه بیرون بیاید. یونیت فیوزینگ شارپ در مدل های قدیمی  از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، این در حالی است که دستگاه های امروزی بجای لامپ از المنت استفاده میکنند. 

تعمیریونیت فیوزینگ شارپ بسیار پر اهمیت بوده و باید در اسرع وقت به نمایندگی مجاز شارپ جهت تعمیرات مراجعه نمایید. از دیگر یونیت های دستگاه کپی می توانیم به یونیت اسکن ، یونیت درام ، یونیت کاغذ کش و یونیت لیزر اشاره کنیم.

تعمیر یونیت فیوزینگ شارپ

وظیفه اصلی یونیت فیوزینگ شارپ چیست؟

وظیفه اصلی یونیت فیوزینگ چسباندن تونر به سطح کاغذ است. یونیت فیوزینگ  یکی از اجزای داخلی دستگاه کپی به حساب می آید و داغ بودن کاغذ به این قطعه مربوط است. 

وظیفه اصلی آن بدین صورت است که دستگاه برای چاپ یک سند،  درام در هر اندازه و سایزی که نیاز باشد تونر را روی کاغذ میریزد و سپس به کمک فیوزینگ حرارت میبیند و در آخر تصویر مورد نظر روی کاغذ حک میشود و به کمک غلتک از دستگاه بیرون می آید. دلیل این که با حرارت بالای یونیت کاغذ در دستگاه آتش نمیگیرد سرعت بالای این قطعه میباشد که به کاغذ فرصت جرقه و سوختن نمیدهد.

 علائم خرابی یونیت فیوزینگ

معمولا ایجاد نقص و خرابی در وسایل الکترونیکی، باعث ایجاد نشانه هایی در این دستگاه ها میشود. در دستگاه کپی شارپ میتوان به عنوان اصلی ترین دلیل خرابی یونیت فیوزینگ شارپ از نوسانات و بالا و پایین شدن مکرر ولتاژ برق نیزاشاره کرد. دراین دستگاه خراب شدن یونیت نیز با علائمی همراه است، شناخت این علائم باعث میشود که به موقع از خرابی آن مطلع شوید و برای تعمیر دستگاه کپی خود اقدام کنید.

 توصیه میشود به علائمی که نشان دهنده خرابی یونیت فیوزینگ شارپ هستند توجه کنید، علائمی مانند: ایجاد خطوط بر روی برگه کپی شده، بروز صدای جیر جیر از دستگاه فتوکپی، ارائه کپی سفید توسط  دستگاه ، مچاله شدن یا گیر کردن کاغذ در هنگام ورود یا خروج و گرفتن کپی بی کیفیت از دستگاه کپی.

تعمیر یونیت فیوزینگ شارپ

تعویض پنل، از اصلی ترین اقدامات است که  برای رفع مشکلات یونیت فیوزینگ انجام میشود. در تعمیر یونیت فیوزینگ دستگاه کپی های شارپ، قطعاتی چون: هیت رولر، پرس، ترمیستور، ترمافیوز، لامپ وچرخ دنده ها، باید مورد بررسی قرار بگیرند. قطعه یونیت طول عمر مشخصی دارد، هنگامی که عمر آن به سر بیاید باید آن را تعویض کنید تا کارایی دستگاه کپی دوباره برگردد. بهتر است برای تعویض آن از نمایندگی تعمیر دستگاه کپی کمک بگیرید زیرا این قطعه دارای حساسیت بسیار زیادی است.

نحوه تعویض یونیت فیوزینگ شارپ

تعویض قطعات یونیت فیوزینگ شارپ ، دشواری های خاص خود را دارد، برای انجام این کار حتما از متخصص  کمک بگیرید. با این حال مراحل تعویض فیوزینگ شارپ جهت آشنایی کاربران گرامی با مراحل این عملیات در بخش ذیل عنوان می شود.

1_  در مرحله ی اول قاب سمت چپ،راست،پشت و جلوی پرینتر را باز کنید .

2_  پیچ های صفحه ی سمت راست فیوزینگ را باز کنید.

3_  پیچ سوم را از وسط چرخ دنده بزرگ روی صفحه ی راست فیوزینگ باز کنید.

4_  حال میتوانید قاب را کاملا باز کنید و 3 عدد پیچ را هم از صفحه راست فیوزینگ باز نمایید.

5_ کابل کانکتور فیوزینگ پرینتر شارپ را فشار دهید،تا خار پشت آن باز شود.

6_  پنج کابل کانکتور کوچک را از برد جدا کنید.

7_  کانکتورهای تخت را باز کنید.

8_ پیچ سنسور خروج کاغذ را باز کنید و سپس سنسور خروج کاغذ را از چاپگر خارج کنید.

9_  حال نوبت به تعویض فیوزینگ پرینتر شما رسیده است.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩