اشتراک گذاری

کپی پشت و رو

از آن جا که دستگاه های کپی امروزه به یکی از کاربردی ترین تجهیزات اداری تبدیل شده اند و مورد نیاز بسیاری از کاربران میباشد، لازم دانستیم تا به آموزش یکی از مهم ترین قابلیت های این وسیله بپردازیم این قابلیت مهم کپی پشت و رو میباشد که برای بسیاری از اسناد مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین یادگیری نحوه ی کار با آن به استفاده از تمام قابلیت های این دستگاه کمک بسیاری خواهد کرد. از ویژگی های مفیدی که به تکنولوژی چاپ ودستگاه ها ی کپی موجود در بازار اضافه شده است میتوان به گرفتن کپی دو روی خودکار با دستگاه کپی اشاره کرد که کار را برای کاربران خیلی راحت تر از گذشته کرده است.

از مهم ترین مزایای کپی دو رو میتوان به صرفه جویی در مصرف کاغذ اشاره کرد که این امر موجب پایین آمدن چشمگیر هزینه های چاپ و نیز صرفه جویی در زمان، خواهد شد. کپی پشت و رو با دستگاه های کپی های جدید کار چندان سختی نیست. دستگاه های مجهز به قابلیت کپی دو رو با کمی تغییر در قسمت تنظیمات، چاپ دو رو را به کاربر ارائه میدهند. چگونگی کار با انواع دستگاه کپی در دفترچه ی راهنمای این دستگاه ها ذکر شده است همچنین علاوه بر آن توسط نصاب متخصص نیز به کاربران آموزش داده خواهد شد.

توصیه میشود کاربرانی که به گرفتن کپی های دو رو نیاز دارند، حتما در هنگام خرید دستگاه از دارا بودن این قابلیت در کالای مورد نظر خود مطلع شوند. در ادامه از شما دعوت میکنیم به مطالعه ی راهنمای گرفتن کپی پشت و رو  در انواع دستگاه های کپی بپردازید.

راهنمای انجام کپی پشت و رو در دستگاه های مجهز به این قابلیت

برای اینکار لازم است تنظیماتی را بر دستگاه کپی خود اعمال کنید که در مقاله ی راهنمای گرفتن کپی پشت و رو پیش رو، برایتان شرح خواهیم داد که لازم است به مراحل انجام آن توجه کنید:

  1. برای گرفتن کپی پشت و رو ابتدا لازم است برگه ی مورد نظر خود را در فیدر دستگاه کپی تان قرار دهید.
  2. سپس به وسیله ی پنل دستگاه تان وارد قسمت کپی شوید و گزینه ی تنظیمات آن را انتخاب کنید.
  3. در قسمت تنظیمات کپی گزینه ای با نام Two-sided وجود دارد که باید آن را پیدا کنید.
  4. بعد از دسترسی به گزینه ی بالا حال لازم است گزینه ی sided to 2 – sided-2 را پیدا کنید و وارد آن شوید.
  5. بعد از اینکه وارد آن گزینه شدید لازم است در نهایت گزینه ی Start Copy را بزنید تا برگه های دو روی شما چاپ شوند.

توجه داشته باشید که ادامه فرایند کپی پشت و رو با برداشتن سند و گذاشتن سند بعدی انجام میپذیرد.

آیا با دستگاه کپی قدیمی هم میتوان کپی پشت و رو انجام داد؟

اگر قصد کپی یک سند را به صورت پشت و رو بر روی یک برگه داسته باشیم ، قطعا باید دستگاه کپی ما از این قابلیت برخوردار باشد. در دستگاه های قدیمی تر مراحل کار به این صورت بود که قبل از انجام کپی پشت و رو ابتدا سند را روی شیشه ی فتوکپی قرار میدادند و بعد از آن برگه را درون سینی کاغذ میگذاشتند و بعد از انجام پروسه ی کپی و خروج برگه ی کپی شده، سند بعدی را در جایگاه سند قبلی قرار میدادند.

انجام این فرآیند به همین صورت ادامه پیدا میکرد و برگه ی که یک بار بر روی آن کپی انجام شده بود، دوباره درون سینی کاغذ قرار میگرفت تا پروسه ی کپی سند دوم بر روی آن آغاز شود که تمام این مراحل نیاز به زمان زیاد و همچنین دقت بسیار بالایی داشت چرا که ممکن بود با کمی بی دقتی کپی صفحه ی دوم به صورت وارونه انجام شود.

مرکز تعمیرات دستگاه های کپی

اگر از کاربران دستگاه های کپی هستید و به تازگی متوجه بروز اختلال در عملکرد آن شده اید، مفتخریم به خدمت شما برسانیم که تعمیر انواع دستگاه های کپی در نمایندگی زیراکس توسط زبده ترین کارشناسان و متخصصان و با به کارگیری از به روز ترین تجهیزات لازم انجام میشود. همچنین لازم به ذکر است که تعمیرات این دستگاه ها شامل تمامی مدل ها و برندهای موجود در بازار میشود.

در این مرکز، تمامی خدمات ضمن ارائه ی ضمانت و گارانتی تعمیر انجام میشود. کارشناسان حاضر در واحد تعمیرات دستگاه کپی ، به ساختار سخت افزاری و نرم افزاری این محصولات مسلط بوده و در صورت نیاز با مهارت های تخصصی خود، پس از عیب یابی دستگاه و تشخیص علت خرابی پیش آمده، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر را روی دستگاه شما پیاده میسازند تا آن را به همان شکل اولیه تعمیر و بازسازی میکنند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩