اشتراک گذاری

چرا کاغذ کش دستگاه کپی کاغذ را نمی کشد

یکی از مشکلات متداولی که برخی دستگاه های کپی در طول عمر مفید خود با آن دسته به گریبان میشوند نکشیدن کاغذ توسط کاغذ کش دستگاه کپی دستگاه میباشد که ممکن است نگرانی های زیادی را برای کاربر به وجود آورد و در عین حال روند کار سازمان یا شرکت مربوطه را با وقفه های ناخوشایندی روبرو کند. البته در بسیاری از موارد این اختلال قابل حل است. معمولا مشکل کشیده نشدن کاغذ در دستگاه کپی میتواند شامل حالت هایی مثل، گیر کردن و مچاله شدن کاغذ در حین کار دستگاه، میباشد.

ممکن است این سوال برای هر کاربری ایجاد شود که چرا دستگاه کپی کاغذ را نمی کشد و یا چگونه این مشکل قابل حل است. به طور کلی توصیه ی مهم کارشناسان این است که درمواقع بروز چنین اشکالی، دستگاه کپی را خاموش کرده و اگر برگه ها را به صورت هم زمان در آن قرار میدهید، آن ها را مرتب و منظم درون دستگاه قرار دهید. 

همچنین ممکن است استفاده از کاغذهای نا مناسب برای دستگاه کپی باعث بروز چنین مشکلی شود، گاهی قرار دادن کاغذ های خیلی ضخیم ممکن است باعث کشیده نشدن آن ها شود و در برخی موارد ممکن است وجود یک مانع خارجی در دستگاه کپی به دامن زدن مشکلاتی مانند کشیده نشدن کاغذ ها شود. در ادامه ی این مقاله قصد داریم  به بررسی جزیی تر و راه های حل چنین مشکلاتی برای کاربران تعمیرات دستگاه های کپی بپردازیم.

چرا کاغذ کش دستگاه کپی کاغذ را نمی کشد

بررسی دلایل مشکل کشیده نشدن کاغد توسط کاغذ کش دستگاه کپی

در پاسخ به سوال چرا کاغد کش دستگاه کپی کاغذ را نمیکشد میتوان خلاصه وار به موارد زیر اشاره کرد :

  • نامنظم قرار دادن برگه های با تعداد بالا درون دستگاه کپی
  • قرار دادن برگه های با ضخامت خیلی کم درون دستگاه کپی
  • قرار دادن برگه های با ضخامت خیلی بالا درون دستگاه کپی
  • وجود مانع خارجی در دستگاه کپی
  • آسیب دیدن یا معیوب شدن، پد لاستیکی آی دی افی
  • قرار گرفتن کاغذ با تعداد خیلی بالا در سینی
  • قرار گرفتن کاغذ های مختلف در سینی دستگاه کپی
  • عدم تطابق وزن و جنس کاغذ با دستگاه کپی مورد نظر
  • قرار گرفتن کاغذ های پیچ و تاب خورده در دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی کانن خود را به ما بسپارید

راه حل مشکل کاغذ کش دستگاه کپی

در ابتدا لازم است دستگاه کپی را از وجود هر گونه مانع خارجی در کاغذ کش دستگاه کپی را بررسی کنید و اقدام به رفع آن کنید. پس از آن حتما بررسی کنید که کاغذها به طور منظم و مناسب درون دستگاه کپی تان قرار گرفته باشد. اگر چنین مسئله ای وجود داشت، حتما دستگاه را خاموش کنید و کاغذ ها را دوباره به طور خیلی منظم درون آن قرار دهید. 

این احتمال را هم در نظر بگیرید که تعداد کاغذ های قرار گرفته در سینی بیشتر از ظرفیت عادی آن میباشد که اگر چنین مسئله ای وجود داشته باشد لازم است به سرعت کاغذ های اضافی را از آن خارج کنید. در نظر داشته باشید که کاغذ های قرار گرفته در سینی حتما از ضخامت متناسب با دستگاه کپی شما باشد و در صورت عدم رعایت این نکته حتما اقدام به تعویض کاغذ ها کنید.

در برخی موارد نیز لازم ممکن است پاسخ به سوال دستگاه کپی کاغذ را نمیکشد تنها در خراب بودن پد ای دی اف نهفته باشد که در صورت وجود چنین مشکلی لازم است به مراکز نمایندگی معتبر دستگاه فتوکپی مراجعه کنید تا اقدام به تعویض این پد در دستگاه کپی شما کنند. توجه داشته باشید که اگر چنین مشکلی به صورت مکرر برای دستگاه کپی شما رخ دهد ممکن است مشکلات دیگری زمینه ساز آن شده باشد و لازم است حتما برای تعمیر دستگاه کپی آن را نزد متخصص مربوطه در این امر قرار دهید تا به صورت جزیی تر اقدام به حل مشکل پیش آمده برای دستگاه تان کند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩