اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی کپی نمی گیرد؟

چرا دستگاه کپی کپی نمی گیرد؟ یکی از سوالات رایجی است که توسط کاربران این دستگاه پرسیده می شود. دستگاه های کپی جزئی از ماشین های اداری هستند. نقش این دستگاه ها در مراکز اداری، مدارس و شرکت ها بسیار زیاد است. اگر عملکرد این دستگاه با مشکل مواجه شد، برای تعمیر دستگاه کپی به مراکز معتبر مراجعه کنید. عوامل متعددی بر کارکرد این دستگاه تاثیرگذار است که در این مقاله قصد داریم شمار را با برخی از این دلایل آشنا کنیم.

چرا دستگاه کپی کپی نمی گیرد؟

دلایل کپی نگرفتن در دستگاه فتوکپی

دلایل متعددی برای کپی نگرفتن دستگاه کپی وجود دارد که در این بخش به بعضی از آن ها می پردزایم. وجود نوسانات جریان برق، خالی بودن شارژ کارتریج و گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی از عواملی هستند که باعث می شود دستگاه قادر به کپی گرفتن نباشد. در این هنگام کاربر معمولا با کد خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه کپی مواجه می شود. بهترین اقدام برای تعمیر دستگاه کپی مراجعه به یک مرکز رسمی و معتبر می باشد. استفاده از قطعات اورجینال و همچنین بهره مندی از افراد متخصص برای تعمیرات تاثیر بسزایی در بازگرداندن کیفیت و کارایی به دستگاه خواهد داشت.

راهکارهای رفع مشکل کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی

برای برطرف کردن کپی نگرفتن در دستگاه کپی در مرحله ی اول بهتر است کارتریج دستگاه را چک کنید. اگر شارژ کارتریج به اتمام رسیده باشد و یا اختلالی در این قطعه به وجود آمده باشد، دستگاه قادر به کپی گرفتن نخواهد بود. یکی دیگر از راه حل ها برای تعمیر دستگاه کپی در زمانی که کپی نمی گیرد باز کردن دستگاه و چک کردن آن می باشد، البته تنها زمانی این کار را انجام دهید که از وجود کاغذ در دستگاه مطمئن باشید.

باز کردن دستگاه کپی اگر به درستی انجام نشود، باعث بروز آسیب های دیگر برای این دستگاه می شود. اقدامی دیگری که لازم است در این زمان  انجام دهید آن است که سالم بودن کارتریج را چک کنید. این قطعه بسیار حساس می باشد، به همین علت اگر دچار صدمه شده باشد در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند. اگر با وجود انجام این مراحل در تعمیر دستگاه کپی موفق نبودید، به نمایندگی رسمی آن مراجعه کرده و از متخصصان کمک بگیرید.

برای غیر فعال کردن کپی رنگی دستگاه خود کلیک کنید

روش های نگهداری از دستگاه کپی

برای نگهداری از دستگاه های کپی روش های مختلفی وجود دارد که از خرابی ها و عدم عملکرد آن جلوگیری می کند. اولین اقدامی که باید در راستای نگهداری از دستگاه کپی خود انجام دهید، سرویس های به موقع برای این دستگاه می باشد. این کار کمک می کند قبل از فرسودگی کامل قطعات دستگاه تعمیر شود و به آن آسیب جدی وارد نشود. یکی دیگر از اقدامات استفاده از کاور برای دستگاه می باشد که کمک می کند از نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری شود. نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه یکی از عواملی است که در کارکرد آن اختلال ایجاد می کند.

یکی دیگر از عواملی که در کارکرد و سلامت دستگاه نقش مهمی دارد استفاده ی به اندازه از دستگاه کپی می باشد. اگر بیش از ظرفیت دستگاه از آن استفاده شود، دچار اختلال شده و به درستی عمل نمی کند. بنابراین بهتر است برای نگهداری بهتر به  دستگاه فشار نیاورید و در حد گنجایش دستگاه از آن استفاده کنید.

تعمیرات دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی در این نمایندگی یکی از خدماتی است که به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود. تمام عیوب دستگاه کپی با مراجعه به این واحد برطرف خواهد شد. کاربران می توانند جهت ترمیم و تعمیر دستگاه کپی به این واحد مراجعه کنند. تعمیرات دستگاه کپی در این نمایندگی با بهره مندی از کارشناسان حرفه ای و مجرب انجام می شود. دسترسی به مدرن ترین ابزارآلات سبب شده تا فرآیند تعمیرات در مدت زمان کوتاه و با کیفیتی بالا انجام شود. تعویض انواع قطعات دستگاه کپی با جایگزینی نمونه ی اورجینال آن قطعات انجام می شود.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی به دلیل استفاده از متخصصان و مشاوران توانسته رضایت غالب کاربران را به خود جلب کند. انواع دستگاه کپی در این نمایندگی به فروش می رسد. تمام این دستگاه ها به صورت اورجینال بوده و دارای گارانتی می باشد. حضور مشاوران برتر در این نمایندگی امکان خریدی بهتر را برای آنان فراهم کرده است. مشتریان می توانند جهت دریافت تمام خدمات مورد نیاز خود به نمایندگی دستگاه کپی مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات مورد نیاز در خصوص نگهداری و اطلاع از مشخصات فنی دستگاه به این مشاوران مراجعه کنند.

لینک های مفید

نمایندگی کپی / نمایندگی کپی پاناسونیک  / نمایندگی کپی سامسونگ / نمایندگی کپی اچ پینمایندگی کپی ریکو / نمایندگی کپی کیوسرا / نمایندگی کپی زیراکس / نمایندگی کپی کانن / نمایندگی کپی کونیکا مینولتا / نمایندگی کپی توشیبا / نمایندگی کپی شارپ

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩