اشتراک گذاری

آموزش نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10

از آن جایی که پرینتر های برند کانن یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین پرینتر های موجود در بازار است، قطعا نحوه استفاده و کار با این دستگاه ها، انجام تنظیمات مختلف آن ها و تعمیر پرینتر کانن یکی از پر بحث ترین موضوعات است. حال یک موضوع کاربردی که می توان به بررسی آن پرداخت، آموزش نحوه نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10 است. خصوصا از آن جایی که سیستم عامل به روز شده مورد استفاده در اکثر لپ تاپ ها و کامپیوتر ها، در حال حاضر ویندوز 10 است. به همین دلیل نحوه نصب پرینتر کانن در ویندوز 10 یکی از موارد مهمی است که در این جا می خواهیم در این خصوص صحبت کنیم.

در خصوص انجام این کار باید حتما به برخی موارد، از جمله نصب درایور های سازگار و اصلی خود پرینتر دقت کافی داشته باشید.

آموزش نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10

اولین قدم، اتصال پرینتر به کامپیوتر

قبل از شروع آموزش نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10، لوازم و نرم افزارهای مورد نیاز برای نصب پرینتر در ویندوز را فراهم کرد. نصب درایور های پرینتر کانن هم با سی دی درایور ها و هم بدون آن امکان پذیر است. اما اگر سی دی درایور ها را در اختیار نداشته باشید، باید فایل های درایور را دانلود کنید. کار دیگری که باید انجام دهید، اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ آن هم به واسطه کابل یا بدون آن است. اتصال بدون کابل البته در خصوص پرینتر هایی امکان پذیر است که از قابلیت اتصال بی سیم برخوردا هستند.

دانلود درایور های مناسب پرینتر کانن

نکته مهمی که در خصوص دانلود درایور های مخصوص پرینتر باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما درایور های مناسب و درست را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. در واقع منظور از دانلود درایور درست، درایور هایی است که دقیقا متناسب با مدل دستگاه انتخاب شده و دانلود شده اند. اگر مستقیما این کار را از نوار جست و جو گر گوگل انجام می دهید، نام و مدل دقیق پرینتر را بنویسید و مطمئن شوید که دقیقا همان درایورها را دانلود می کنید.

برای اطمینان بیشتر در این خصوص می توانید مستقیما به سایت پرینتر کانن مراجعه کرده و درایور های مربوط به مدل دستگاه خود را دانلود و نصب کنید. از طرفی درایور ها را باید متناسب با نسخه و نوع سیستم عاملی که روی کامپیوتر و لپ تاپ مورد نظر استفاده می کنید، انتخاب و دانلود کنید. این دو نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. بعد از انجام این کار ها، می توان آماده نصب پرینتر کانن در ویندوز 10 شد. مراحل نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10 در ادامه قدم به قدم آموزش داده می شود.

اگر میخوای علت شناسایی نشدن درایور دستگاه پرینتر رو بدونی کلیک کن

نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10

بعد از این که از سایت مورد نظر درایور های مورد نظر را به صورت کاملا دقیق و درست انتخاب و دانلود کردید، باید فایل دانلود شده را باز کنید و با طی کردن برخی مراحل درخواستی، فرایند نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10 را پیش ببرید. تا این جای کار، شما درایور های مربوط به پرینتر مورد استفاده خود را در ویندوز 10 نصب کرده اید. اگر هم از سی دی مربوط به پرینتر خود استفاده می کنید که به راحتی و با اجرای سی دی روی دستگاه، می توانید درایور ها را روی ویندوز 10 نصب کنید. حال نوبت به انجام مراحل بعدی نصب می رسد.

معرفی پرینتر در سیستم برای نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10

بعد از نصب درایور پرینتر کانن در ویندوز 10، برای تکمیل کار باید پرینتر را به دستگاه و سیستم مورد نظر معرفی کنید. این کار را می توان در قسمت تنظیمات کامپیوتر یا لپ تاپ مورد نظر انجام داد. قسمت تنظیمات سیستم مورد نظر را باز کرده و در آن لیست، گزینه پرینتر و اسکنر را انتخاب کنید. از طرفی نیز می توان با استفاده از کنترل پنل سیستم، وارد قسمت Devices & Printers شد. حال در این قسمت باید مراحل معرفی پرینتر در کامپیوتر را طی کرد.

نحوه معرفی پرینتر در کامپیوتر

بعد از ورود به قسمت های گفته شده در بالا، به منظور تکمیل فرایند نصب باید پرینتر را در کامپیوتر یا لپ تاپ مورد استفاده معرفی کنید. در پنجره ای که در قسمت پرینتر و اسکنر برای شما باز می شود، گزینه ای تحت عنوان Add Printers وجود دارد. با انتخاب این گزینه، در بین لیست پرینتر های موجود، باید نام پرینتر مورد نظر را به لیست انتخابی دستگاه های موجود بیافزایید. با انجام این کار می توان فرایند نصب پرینتر در ویندوز 10 را به اتمام رسانید.

گاهی اوقات نیز ممکن است در این روند اختلال و مشکلی به وجود بیاید که می توان با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه یا کمک گرفتن از مراکز تعمیرات و پشتیبانی پرینتر های کانن، برای رفع مشکلات رایج پرینتر کانن مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه-معرفی-پرینتر-در-کامپیوتر
4/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩