اشتراک گذاری

مشکلات رایج پرینتر

پرینتر ها از جمله محصولاتی هستند که برای راحتی کار عامه ی مردم ساخته و پرداخته شدند. این دستگاه که امروزه به وفور از آن استفاده می شود هر روزه شاهد پیشرفت های شگرفی است. کمپانی های تولید کننده، قابلیت های مختلفی برای دستگاه های متنوع تولیدی خود در نظر می گیرند تا کاربر بتواند بر اساس نیاز خود به تهیه ی یک نوع خاص اقدام کند. 

کمپانی ها چاپگر ها را در انواع لیزری، جوهر افشان، سوزنی، سه بعدی، رنگی، سیاه و سفید، حرارتی و … وارد بازار کرده اند که هر کدام قابلیت و ویژگی مخصوص به خود را دارد. بدیهی است که دستگاهی با این گستره ی استفاده دچا مشکلات متنوع و گاه یکسانی شوند. در ادامه مشکلات رایج پرینتر را مورد بررسی قرار داده ایم با ما همراه باشید.

مشکلات رایج پرینتر

ریشه ی مشکلات رایج پرینتر ها

 یک دستگاه به دلیل مراقبت های ناکافی یا استفاده ی نادرست ممکن است با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری خاصی مواجه شود. به دلیل عملکرد یکسان پرینترها، ارورها و ایرادات یکسانی از انواع آن مشاهده شده است. یافتن ریشه ی مشکل اولین و موثرترین اقدامی است که باید توسط کاربر یا تعمیرکار ماهر صورت بگیرد.

همانطور که گفته شد استفاده ی نادرست از چاپگر می تواند موجب بروز اختلالات متنوع در دستگاه شود. اگر از جمله کاربرانی هستید که اعتقادی به تنظیمات پیش فرض دستگاه یا شرایط مناسب نگهداری آن ندارید مطمئن باشید پروسه ی نیاز به تعمیر چاپگر را به جلو خواهید انداخت.

کاربر باید بداند که هر دستگاه ظرفیت خاصی دارد و نباید بیش از ظرفیت از آن کار کشید. دمای پایین یا بالا، سیم کشی ساختمان، افت و خیر ولتاژ، استفاده از تونر یا قطعات بی کیفیت و … از دیگر عواملی است که مشکلات رایج پرینتر را ایجاد می کند.

عموم ایرادات چاپگر و رفع آن ها

  • کاهش سرعت چاپ: انتخاب حالت پیش فرض چاپ تا مشکل حل شود. در صورت بر طرف نشدن برای رفع مشکلات رایج پرینتر خود با تکنسین های ما تماس بگیرید.
  • ارور سه چراغ روشن: داخل دستگاه پاکسازی شود.
  • پیغام خالی بودن کارتریج در صورتی که پر است: در ابتدا بهتر است جوهر کارتریج را چک کنید.
  • نقطه یا خطوط افقی در برگه چاپ شده: ممکن است از کارکرد کم دستگاه در هفته باشد یا هد دستگاه کثیف شده است.
  • ارسال اشتباهی دستور چاپ به پرینتری دیگر: از دیگر مشکلات رایج پرینتر است با انتخاب گزینه ی Devices and Printers در منوی استارت، پرینتر پیش فرض خود را با گزینه ی Set as default printerانتخاب نمایید.
  • سرعت کم پرینتر بی سیم یا وایرلس: پرینتر را به روتر نزدیک کنید.
  • پایین آمدن کیفیت چاپ: استفاده از کارتریج اصل

آموزش بیرون آوردن کارتریج از پرینتر در این مقاله

  • خارج شدن یک برگه سفید پس از هر بار پرینت: در بخش کنترل پنل Devices and Printers را انتخاب کنید. با انتخاب پرینتر خود بر گزینه ی Separator Pages از قسمت Printing Preferences کلیک کنید. با غیر فعال کردن  گزینه ی “بین عملیات چاپ یک برگه خالی به عنوان جدا کننده ی فعالیت چاپ خارج شود” مشکل برطرف خواهد شد.
  • چاپ نکردن: برای حل این ایراد از مشکلات رایج پرینتر اطمینان از اتصالات برق و پورت یو اس بی می باشد
  • گیر کردن کاغذ در دستگاه: استفاده از کاغذهای مناسب و با کیفیت.
  • بالا بودن هزینه های تونر و جوهر:  کارتریج های با ظرفیت بالا را خریداری کنید  تا بر اساس مصرف هزینه ها را کنترل کرده باشد
  • چاپ شدن نادرست صفحه اینترنتی: یکی از مشکلات رایج در چاپگرهاست که به دلیل نامحدود بودن عرض و ارتفاع صفحات اینترنت بهتر است قبل از چاپ گزینه ی Print Preview را انتخاب کرده  تا پیش نمایش صفحه را ببینید.

نمایندگی تعمیرات پرینتر

نمایندگی تعمیرات پرینتر با سال ها تجربه دریافته است که هر چقدر خدمات ارائه شده بر اساس اصل مشتری مداری باشد گرایش و رضایت مشتریان به مرکز بیشتر خواهد شد. بدین منظور مدیران توانای مرکز تعمیرات کپی اقدام به واحد بندی نمایندگی خود به بخش های مشاوره، فروش و تعمیرات کردند. واحدبندی مجزای تخصصی، موجب سهولت کار کاربران شده است.

به این طریق مشتری می تواند بدون فوت وقت به واحد مورد نظر خود مراجعه کرده و از مشاوره های رایگان و جامع همچنین خدمات مورد نیاز خود بهره مند شود. این مرکز در نظر دارد برای هر چه بهتر شدن روند کار کارشناسان، واحدها را به جدیدترین و به روزترین فناوری و تکنولوژی روز دنیا مجهز کند تا نیازی از مشتریان نباشد که برطرف نشود.

در واحد تعمیرات پرینتر که خود به زیرمجموعه های تخصصی تری تقسیم شده است تمام مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری چاپگر با استفاده از دستگاه های مدرن عیب یابی شناسایی می شود و پس از برآورد هزینه و ارائه ی مشاوره ی لازم، از مشتری کسب اجازه شده و روند تعمیرات پیش می رود.

5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩