اشتراک گذاری

مرکز تعمیر کپی رنگی

دستگاه فتوکپی ، ماشینی پر سرعت است که کار نسخه برداری از متون , اسناد و عکس ها را به سهولت انجام می دهد . مرکز تعمیر کپی رنگی .زیراکس ، فناوری ای نامیده می شود که اغلب فتوکپی ها از آنها استفاده می کنند . البته برخی از دستگاههای کپی از کارتریج جوهر افشان بهره برده ولی در بیشتر مواقع خصوصا دستگاه کپی اداری از زیراکس استفاده می کنند که استاندارد تر هم هست .

تاریخچه چاپ در ایران به پنج قرن پیش از میلاد یعنی به زمان پادشاهان هخامنشی و مهرهای سلطنتی می‌رسد که برای تأیید احکام و فرمان‌های حکومتی از آنها استفاده می‌کردند. ورود واژه چاپ به زبان فارسی را به اواخر قرن هفتم هجری و زمان سلطنت گیخاتوخان، پسر اباقاخان مغول (۶۹۰-۶۹۴ ق) نسبت می‌دهند و این به خاطر  پول‌های کاغذی موجود در آن زمان است که به آنها چاو یا کا او می‌گفتند؛ به همین خاطر می توان اولین دستگاه چاپ در ایران را مرتبط به این دوره دانست؛ این دستگاه بسیار ساده بود و بر اساس پِرِس و حکاکی روی چرم استوار بود.

عده‌ای نیز معتقدند واژه چاپ همان چهاب یا چهابه در زبان هندی است، با مفهوم مهری که با آن بر روی پارچه نقش می‌زدند. برخی نیز اعتقاد دارند که لغات «چاپ» و «چاپ خانه» از همین دوره وارد زبان فارسی شده و اصل آن از «چاو» و «چاوخانه» گرفته شده است؛ مرکز تعمیر کپی رنگی و البته دهخدا لغت چاپ را از ریشه «چهاپ» یا «چهاپه» سانسکریت می‌داند.

چاپ دیجیتال یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است؛ این روش معمولاً شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که به وسیله چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام می‌شود.

چاپ دیجیتال در مقایسه با روش های سنتی مثل چاپ افست دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه است؛ ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شود، برای تیراژهای با تعداد کم جبران می‌شود. مرکز تعمیر کپی رنگی این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می‌آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد .

نحوه ی تعمیر کپی رنگی

نحوه ی تعمیر کپی رنگی موضوع بسیار مهمی است که باید با دقت و مهارت بالای تکنسین های این حوزه همراه شود. به طور کلی تعمیر دستگاه فتوکپی رنگی کمی حساس تر از کپی های تک رنگ است. در این دستگاه بخشی که رنگ را تولید می کند، باید با حساسیت بیشتری مدیریت شود. هر نوع اختلالی در مخزن های رنگی این دستگاه ها می تواند در فرآیند چاپ مشکل ساز شود.

فراموش نکنید که در تهیه ی دوباره ی مواد اولیه و مصرفی کپی های رنگی نباید به صورت خودسرانه عمل کنید. چراکه مواد نامرغوب نه تنها کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار می دهند، بلکه می توانند باعث آسیب رسانی به ساختار داخلی دستگاه کپی گردند. از این رو هر گونه بهسازی، شارژ و سرویس دستگاه های کپی را به مراکز تعمیراتی معتبر بسپارید. مرکز تعمیر کپی رنگی، مجموعه ای فوق تخصصی است که می تواند مناسب ترین گزینه ی انتخابی برای بازیابی کارایی انواع کپی های رنگی موجود در بازار باشد.ش

شارژ کارتریج دستگاه کپی رنگی

شارژ کارتریج دستگاه کپی در مدل های مختلف تقریبا یکسان است و برخی از مراحل به شکل متفاوت انجام می شوند. شارژ کارتریج دستگاه کپی رنگی هم مشابه سایر مدلها انجام می شود. با این تفاوت که از چند رنگ جوهر استفاده می شود. در مدل های دارای چند کارتریج نیز رنگ هایی که احتیاج به تجدید دارند، شارژ مجدد می شوند.

اگر عملیات شارژ کارتریج به درستی انجام شود، منجر به رفع بسیاری از مشکلات و ایرادهای عملکردی این دستگاه می شود. به هر ترتیب دستگاه فتوکپی بدون مواد مصرفی کاری از پیش نبرده و قادر به کپی گرفتن از اسناد نیست. بنابراین باید هر چند وقت یک بار، کارتریج شارژ شود تا دستگاه بتواند محتوا یا محتواهای مورد نظر شما را به خوبی به چاپ برساند. در غیر این صورت علاوه بر افت کیفیت چاپ، دستگاه نیز در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرد. گفتنی است کارشناسان نمایندگی تعمیر کپی رنگی برای شارژر کارتریج این مدل و افزایش کیفیت چاپ دستگاه تنها از مواد مرغوب و درجه یک استفاده می کنند.

تعمیر برد پاور کپی رنگی

یکی دیگر از خدمات تخصصی قابل دریافت در مرکز تعمیر کپی رنگی، ترمیم و تعمیر برد پاور است. فرقی ندارد چاپگر شما از نوع رنگی باشد یا سیاه و سفید، چندکاره باشد یا یک کاره، صحت بخش پاور آن مسئله ی مهمی است که باید مورد توجه کاربر قرار گیرد. خرابی برد پاور باعث عدم انتقال انرژی مورد نیاز به اجزای دستگاه کپی جهت اعمال فرآیند چاپ می شود.

عامل اصلی خرابی برد پاور می تواند ولتاژ بالای جریان برق و نوسانات ناهنجار آن باشد. حجم کاری بالا، استفاده ی مداوم و خارج از ظرفیت سیستم و آلودگی های انباشته شده بر روی برد پاور نیز از دیگر عواملی هستند که نیاز به تعمیر این قطعه را افزایش می دهند.ش

تعمیرات ADF دستگاه فتوکپی رنگی

ADF یا همان Automatic document feeder یکی از اصلی ترین قطعات کپی ها و پرینترهای امروزی است که دارای وظیفه ی انتقال کاغذ به دستگاه می باشد. این بخش از دستگاه کپی در صورت خرابی نیازمند تعمیرات تخصصی است. زمانی که آسیب وارده بر فیدر شدید باشد، تعویض آن ضرورت می یابد. تشخیص میزان شدت خرابی فیدر به بررسی کارشناسانه ی تعمیرکاران زبده وابسته است. از طرفی نوع فیدر در برخی دستگاه های کپی سیاه و سفید با دستگاه های کپی رنگی متفاوت می باشد. این موضوع می بایست در تعمیر کپی رنگی مد نظر قرار گیرد. خاطرنشان می نماییم که تکنسین های ما در مرکز تعمیر کپی رنگی بر ساختار هر یک از فیدرهای چاپگرهای مختلف آشنا بوده و کلیه ی مراحل مرتبط با تعمیر و یا تعویض آن ها را در بالاترین سطح کیفی ممکن انجام می دهند.

رفع مشکل بهم ریختگی رنگ ها در دستگاه کپی رنگی

یکی از مهم ترین عواملی که باعث بهم ریختن رنگ ها در دستگاه های فتوکپی می شود، آلودگی اجزاء داخلی سیستم است. زمانی که قطعاتی چون درام، بلید، شیشه اسکنر و یا بدنه ی کارتریج آلوده باشند، احتمال بهم ریختگی رنگ های فرآیند چاپ وجود خواهد داشت. از این رو همواره باید به انجام صحیح و به موقع سرویس های دوره ای دستگاه کپی مورد استفاده ی خود دقت کنید. به جز آلودگی هر گونه اختلال نیز در این اجزای ذکر شده مسبب بهم ریختگی رنگ ها خواهد بود. در این صورت، اعمال تعمیرات تخصصی امری حیاتی برای استفاده از کارکرد صحیح دستگاه می شود.

نمایندگی تعمیر کپی رنگی شما را در مسیر بازیابی کیفیت چاپ و ترمیم کپی رنگی به بهترین شیوه ی کاری ممکن یاری می نماید. البته اختلالات ساختاری کاغذ نیز خود پدید آورنده ی مشکل بهم ریختگی رنگ های دستگاه کپی هستند. قرارگیری نادرست کاغذ در سیستم و رطوبت بیش از اندازه ی آن می تواند کیفیت چاپ را به شدت کاهش دهد.

تعمیرات کپی رنگی در محل

یکی از خدماتی که مرکز تعمیر کپی رنگی به کاربران ارائه می دهد، تعمیرات این دستگاه در محل است. همکاران ما به خوبی می دانند که جابجا کردن دستگاه های فتوکپی و انتقال آنها به تعمیرگاه، چه مشکلات و دردسرهایی به همراه دارد. حتی ممکن است دستگاه در حین جابجایی ضربه بخورد و آسیب دیدگی های آن بیشتر شوند. به همین دلیل هم نمایندگی کپی اقدام به تعمیرات کپی رنگی در محل نموده است. به این ترتیب هیچ نیازی به جابجا کردن دستگاه نیست و تعمیرکار برای بررسی و ترمیم آن به محل مورد نظر شما اعزام می شود.

برای دریافت سرویس در محل دستگاه کپی رنگی، کافی است با تعمیرگاه مجاز فتوکپی در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. همکاران پس از دریافت آدرس و انجام هماهنگی لازم به آدرس شما اعزام شده و دستگاه را بررسی و ترمیم می کنند. به این ترتیب دیگر نگرانی بابت جابجا کردن فتوکپی و دردسرها و مشکلات ناشی از آن نخواهید داشت.ش

خدمات مرکز تعمیر کپی رنگی

  • تعمیر و عیب یابی  Main Board دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  AC Power دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  DC Power دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  Discharge دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  Blank Lamp دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  DEVELOPER Unit دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  Drum Unit دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  Paper Feed Unit دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  Fusing Unit دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  MC Charger دستگاه کپی
  • تعمیر و عیب یابی  Scan Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  Transporter Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  Paper Stop Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  Optical Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  SPF دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  ADF دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  Duplex دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  Sorter دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  Finisher دستگاه فتوکپی
  • تعمیر و عیب یابی  Stapler Unit دستگاه فتوکپیش

تاریخچه دستگاه کپی رنگی

شرکت شارپ ژاپن یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان ژاپنی کالاهای مصرفی است. شرکت شارپ در سال ۱۹۱۲ میلادی به عنوان یک کارگاه فلزکاری توسط مخترعی به نام «توکوجی‌هایاکاوا» (Tokuji Hayakawa) در اوزاکا تأسیس شده و مرکز تعمیر کپی رنگی و به زودی صد و چهارمین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت. ‌هایاکاوا به نوآوری علاقه بسیار زیادی داشت و اولین اختراع او چفت قلاب بود؛ پس از سه سال، اختراع جدید او که یک مداد مکانیکی بود به پایان رسید. در سپتامبر ۱۹۲۳ میلادی، زلزله بزرگ کانتو باعث آتش‌سوزی و نابود شدن کارخانه شارپ گردید و ‌هایاکاوا و همسر و فرزندانش دچار افسردگی شدیدی شدند.

  در سال ۱۸۷۵ میلادی (۱۲۵۴ شمسی) اولین کارخانجات تجهیزات تلگراف در ژاپن با نام محلی تاناکا سیزو شو (Tanaka Seizo – Sho) و به معنی کارخانه مهندسی تاناکا به کار افتاد. مؤسس آن، Hisashige Tanaka  به خاطر اختراعاتش – که شامل عروسک های مکانیکی و یک ساعت بود که به وسیله رزونانس (تشدید) عمل می‌کرد- بسیار معروف بود. شرکت او تحت عنوان شیبورا سیزاکو شو (Shibaura Seisaku Sho) مرکز تعمیر کپی رنگی و به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات و دستگاه های سنگین الکتریکی (نه الکترونیکی) تبدیل شد.ش

ریکو ، شرکت چندملیتی الکترونیکی و تصویربرداری ژاپنی است که توسط انیسیتوی ریکن در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۳۶ میلادی تأسیس شد. دفتر مرکزی شرکت ریکو، در ساختمان ریکو واقع در منطقه چوئو، توکیو مستقر می‌باشد. شرکت ریکو، تولیدکننده انواع محصولات الکترونیکی است که در درجه اول، به تولید انواع دوربین‌ها و تجهیزات اداری؛ از قبیل پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی و دورنگارها می‌پردازد. مرکز تعمیر کپی رنگی در مرحله اول و تعمیر و نگهداری کپی در مرحله دوم، یکی از مشکلات و معضلات کاربران می باشد. ریکو از جمله شرکت های پیشرو و ممتاز در زمینه تولید کپی در جهان است و فناوری پیشرفته محصولات آن سبب می گشود که کارایی دستگاه های فتوکپی بسیار مؤثرتر بوده و در نتیجه قابلیت اطمینان و اعتماد بیشتری را داشته باشند.

لینک های مرتبط : مرکز تعمیرات copy / مرکز تعمیر copy / مرکز تعمیر کپی / برندهای دستگاه کپی / برندهای دستگاه copyفناوری صنعت copy / رفع اشکال دستگاه کپی / نمایندگی دل / نمایندگی سونی / نمایندگی ایسوس / نمایندگی لنوو /تعمیرات ایسوس / تعمیرات تبلت  / تعمیرات لپ تاپ  /

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩