اشتراک گذاری

فوم رول چیست ؟

پرینترها و دستگاه های کپی که امروزه به کرات در ادارات و سازمان ها، مورد استفاده قرار میگیرند، از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدامشان نقشی مهم در ارائه ی خروجی از دستگاه ایفا میکنند. این قطعات انواع مختلفی دارند و در بخش های مکانیکی و سخت افزاری طراحی و تولید میشوند. یکی از این قطعات، فوم رول نام دارد. فوم رول یکی از اجزای داخلی دستگاه است که وظیفه ی آن، پاک کردن تصاویر چاپ شده از درام و آماده سازی چاپگر، برای چاپ بعدی است.

فوم رول همانطور که از نامش پیداست، به شکل یک غلطک ساخته شده است. این غلطک دارای چندین لایه و سطح متفاوت می باشد تا از هماهنگی آن با درام کاملا اطمینان حاصل شود. در صورت ایجاد هر مشکل  در درام، لایه های تشکیل دهنده ی فوم رول، از هدر رفتن هرگونه شارژ الکتریکی جلوگیری می کنند. فوم رول مرغوب و با کیفیت آسیب پذیری کمتری نسبت به خراش ها و مواد شیمیایی دارد. فوم رول های با کیفیت همچنین باید از یک میله فولادی برای کمک به انتقال ولتاژ در درون کارتریج استفاده کنند.

فوم رول

مشخصات ظاهری فوم رول

فوم رول یک غلطک باریک است. این غلطک که وظیفه شارژ الکتریکی درام را بر عهده دارد، بسته به نوع و مدل درام دستگاه، قطری معادل 10 -15 میلی متر دارد. این غلطک ظریف از جنس لاستیک است. فوم رول در داخل کارتریج قرار میگیرد و  دقیقا پشت به وایپر و روی سطح درام را میپوشاند. یکی از ویژگی های جالب فوم رول، این است که هم از شارژ AC و هم DC بهره می برد. شارژ DC به آماده سازی درام برای دریافت تصویر از لیزر و تونر از مگنت کمک می کند.

فوم رول یکی از پرصدا ترین قطعاتی ست که در کارتریج دستگاه کپی یا پرینتر تعبیه شده است. طول عمر فوم رولر ﭘرینتر اصولا بالغ بر ٢٥٠٠٠ تا ٣٥٠٠٠ صفحه ﭘرینت است و ﭘس از به سر آمدن آن، لازم است اقداماتی جهت تعویض و جایگزینی آن توسط فردی ماهر و با تجربه به انجام برسد.

خرابی فوم رول با چه نشانه هایی همراه است؟

فوم رول ها ممکن است در برابر برخی عوامل آسیب پذیر باشند و به مرور دچار استهلاک و خرابی شوند. اگر فوم رول در دستگاه درست جاگذاری نشود و یا عملکرد آن با اختلال روبرو شود، كاغذ پس از سپري كردن عمليات چاپ كاملا سياه مي شود. همچنین اگر در چاپ سند مورد نظر شما يك كلمه پشت سر هم تكرار شود و سپس كمرنگ تر شود، بايد بدانيد كه به احتمال فراوان، فوم رول ﭘرینتر خراب شده است.

فوم رولر ارتباط تنگاتنکی با درام قرار گرفته درون دستگاه دارد و وظیفه ی پاک کردن درام پس از هر فرایند چاپ به عهده ی فوم رول است، پس خرابی فوم رول منجر به بروز اختلال در عملکرد درام دستگاه پرینتر یا کپی و در نتیجه کثیفی چاپ و بی کیفیت خروجی نیز خواهد شد. این مشکلات معمولا خود را به صورت تیرگی کاغذ، چاپ خطوط اضافه و مزاحم و … نشان میدهند.

تعمیرات تخصصی دستگاه کپی

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی، با اولویت قرار دادن مطالبات و نیازهای کاربران، بخش قابل توجهی از تخصص و امکانات خود را به کار بسته تا بالاترین سطح از خدمات پشتیبانی و تعمیر را در اختیار این عزیزان قرار دهد. خدمات تخصصی ارائه شده از سوی نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی ، دامنه ی بسیار وسیعی دارد که در این میان میتوان تعمیر و تعویض فوم رول را مثال زد. این سرویس در حوزه های مختلف سخت افزاری و مکانیکی در واحدهای مجزا به انجام میرسد.

این مجموعه در حال حاضر در مناطق مختلف تهران اقدام به راه اندازی شعبه نموده است و علاوه بر پایتخت، خدمات و سرویس های پشتیبانی تعمیر دستگاه کپی در کرج و سایر شهرستان های سطح کشورمان نیز ارائه میدهد. این مجموعه ی بزرگ با اطمینان از کیفیت خدمات تعمیر، کلیه ی این سرویس ها را با گارانتی و ضمانت نامه ی معتبر کتبی، در اختیار این عزیزان قرار میدهد. شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩