اشتراک گذاری

غلطک پرینتر کونیکا مینولتا

پیش از پرداختن به سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض و تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا بد نیست نگاهی به ساختار این قطعه و کارکرد آن در فرآیند چاپ داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید قسمت های مرتبط با هدایت کاغذ، که در چاپگرها وجود دارند، از دو محور تشکیل می‌شود. یکی از این محورها با چرخ دنده به موتور وصل است و دیگری توسط یک فنر و یا فنرهای نرم روی محور دیگر سوار شده است. روی هر دو محور غلطک‌های گرد پلاستیکی مانندی قرار دارد که روی همدیگر سوار شده‌اند. زمانیکه محور اصلی توسط موتور می چرخد غلطکی که روی غلطک دیگر گرفته است، می چرخد. 

زمانیکه کاغذ به وسط این دو محور می‌رسد توسط غلطک‌های دو محور به جلو هدایت می‌شود. این عمل توسط چندین قسمت مستقل، تا زمانی که کاغذ از دستگاه خارج شود، ادامه پیدا می‌کند. حال اگر اشکالی وجود داشته باشد اشکالی نظیر استفاده از کاغذ پاره شده، وجود جسم خارجی مابین محورهای کاغذکش، استفاده از کاغذ نامناسب و غیراستاندارد و …  عملیات کاغذکشی توسط محورها به خوبی انجام نخواهد شد. چنین اشکالی غالباً با رفعِ مانع به وجود آمده میان محورها و یا شستشوی محورها بر طرف می گردد و به ندرت نیاز می شود که محورها تعویض شود. مگر آنکه اشکال ایجاد شده مربوط به سخت افزار دستگاه باشد و روی محورها و غلطک پرینتر کونیکا مینولتا مشهود باشد.

غلطک پرینتر کونیکا مینولتا

تمیز کردن غلطک های پرینتر کونیکا مینولتا

بسیاری از اشکالات پیش آمده در غلطک پرینتر کونیکا مینولتا، نیاز به دستکاری چندانی نداشته و با اندک گردگیری و تنظیمات سخت افزاری رفع می‌گردند. از همین رو توصیه می‌شود پیش از اقدام به تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا، محورهای این بخش از نظر آلودگی بررسی شوند و در صورت نیاز گردگیری و تمیز گردند. در صورت نیاز به تمیز کردن غلطک های پرینتر کونیکا مینولتا می‌توانید مراحل درج شده در بخش زیر را دنبال نمایید.

این مقاله را از دست ندهید : تعمیر پرینتر کونیکا مینولتا در محل

  1. برای شروع لازم است که پرینتر کونیکا مینولتا خود را خاموش نمایید.
  2. پس از خاموش کردن پرینتر، جهت دسترسی به اجزای داخلی چاپگر، می بایست درب یا قاب پرینتر را باز کنید.
  3. در صورتی که بر روی سینی کاغذ، کاغذی وجود دارد آن‌ها را خارج نمایید.
  4. برای تمیز کردن غلطک پرینتر کونیکا مینولتا به یک پارچه ی بدون پرز مرطوب نیاز دارید.
  5. پارچه را در یک دست و بر روی غلطک نگاه دارید و با دست دیگر خود به آرامی غلطک را چرخانده و تمیز کنید.
  6. پس از تمیز کردن سرتاسر غلطک، تمامی درهای باز شده را ببندید. کاغذها را سر جای خود قرار دهید و مجدد پرینتر خود را به برق زده و روشن کنید.
  7. با اتمام مراحل تمیز کردن غلطک پرینتر، جهت اطمینان از درستی این کار، چندین برگ پرینت آزمایشی بگیرید.
  8. درصورتی که کشیده شدن کاغذها به درستی انجام شود، مشخص می شود که غلطک های پرینتر کونیکا مینولتا به خوبی تمیز شده در غیر اینصورت باید پاکسازی غلطک ها را مجدداً انجام دهید.
  9. نکته: در حین پاکسازی غلطک پرینتر کونیکا مینولتا، از اسپری مستقیم مواد شوینده و پاک کننده بر روی غلطک های پرینتر کونیکا مینولتا و سایر قطعات داخلی دستگاه خودداری نمایید. به جای این کار می بایست از پارچه بدون پرز، نم دار و تمیز استفاده نمایید.

تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا

در صورتی که شما نیز از دارندگان و کاربران پرینترهای کونیکا مینولتا هستید اما در حال حاضر اشکالاتی در غلطک این دستگاه مشاهده می نمایید، با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا می توانید تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این قطعه را دریافت نمایید. در صورتی که امکان حضور در تعمیرگاه را ندارید می توانید از خدمات سرویس کونیکا مینولتا در محل استفاده نمایید. در این سرویس کارشناسان ما خود در محل مورد نظر کاربر حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت بهسازی و تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا را بر روی دستگاه اِعمال می نمایند. برخی از نشانه‌هایی که با مشاهده آنها می‌توان نیاز به تعمیر غلطک پرینتر کونیکا مینولتا را تشخیص داد عبارت است از: کشیده شدن کاغذ، جمع شدن کاغذ، گیر کردن کاغذ و مواردی از این دست.

نمایندگی رسمی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا مجموعه کارشناسان و مهندسان خویش را به پیشرفته‌ترین ابزارآلات «تعمیر» و به روزترین امکانات «فروش» مجهز ساخته تا با توجه به کاربری بالای دستگاه‌های این کمپانی و لزوم ارائه خدمات مرتبط با آن‌ها در یک مرکز معتبر و مجاز، موفق به تأمین نیازهای کاربران خویش در این دو حوزه (حوزه فروش و تعمیر) گردد. تمامی سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی کونیکا مینولتا مبتنی بر اصول و استانداردهای مطرح شده از سوی شرکت‌های معتبر ارائه می‌گردد. 

کادر مجرب و باسابقه‌ی نمایندگی کونیکا مینولتا در بخش تعمیر، با بهره‌مندی از به‌روزترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم، قادر به رفع و حل تمامی مشکلاتی می‌باشد که به هر دلیل ممکن است در محصولات کونیکا مینولتا ایجاد شده باشند. نمایندگی کونیکا مینولتا در ایران اصولی چون سرعت، کیفیت و  اخذ دستمزد منصفانه را سرلوحه واحد خدمات خود قرارداده و ارزیابی مستمر سطح کیفی خدمات را جهت رضایتمندی هر چه بیشتر مشتریان وظیفه خود می‌داند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩