اشتراک گذاری

طول عمر دستگاه کپی چه قدر است؟

دستگاه کپی چه قدر عمر می کند؟ برای افزایش طول عمر مفید هر ماشین فتوکپی باید چه کارهایی انجام داد؟ پاسخ صحیح به این دو سوال با نوسان دائمی دلار و افزایش قیمت چاپگرهای مختلف، اهمیت می یابد. معمولا تنها معیاری که کاربران در راستای تشخیص میزان عمر دستگاه کپی به آن توجه دارند، برند سازنده است. اما اصالت کمپانی تولید کننده تنها یکی از معیارهای تعیین طول عمر مفید دستگاه فتوکپی است. در ادامه شما را با تمامی پارامترهای تعیین کننده در میزان عمر دستگاه کپی آشنا می سازیم.

طول عمر دستگاه کپی

معیارهای اصلی در تعیین عمر دستگاه کپی

مدل دستگاه کپی

اولین معیار در تعیین میزان طول عمر دستگاه کپی، مدل دستگاه است. معمولا دستگاه های فتوکپی غول آسا و چند کاره ی بزرگ دارای بدنه ی مقاوم و بی نقصی هستند. این سیستم ها در اثر ضربه کارایی خود را از دست نمی دهند. در نتیجه احتمال خرابی چاپگر در اثر حمل و نقل اشتباه سیستم کاهش می یابد. البته نمی توان گفت چاپگرهای رومیزی مقاوم نیستند. برند های دستگاه کپی هم اهمیت زیادی دارند، برندهای قدرتمندی چون کانن سیستم های بی نقصی را روانه ی بازار می کنند.

ظرفیت دستگاه کپی

ظرفیت عضو دیگر مجموعه ی معیارهای تعیین کننده ی طول عمر دستگاه کپی است. این پارامتر رابطه ی مستقیمی با میزان استفاده ی کاربر از دستگاه کپی دارد. هر چاپگر دارای ظرفیت ماهیانه ی مشخصی است که باید براساس آن دستورات چاپ را به سیستم ارسال کنید. عدم توجه به ظرفیت دستگاه کپی به شدت طول عمر چاپگر را کاهش می دهد.

نحوه ی تعمیر دستگاه کپی

دستگاه کپی سیستم پرمصرفی در سازمان های مختلف است. بنابراین استهلاک می تواند دیر یا زود کارایی چاپگر را مختل کند. در چنین شرایطی نحوه ی تعمیر دستگاه کپی حائز اهمیت است. امکان دارد یک خطای کاری جزیی طی مدت زمان کوتاهی طول عمر دستگاه کپی را کاهش دهد. خاطرنشان می نماییم که نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی تمامی اختلالات ریز و درشت چاپگرهای گوناگون را به بهترین شکل ممکن برطرف می سازد. کافی است به یکی از شعب این دپارتمان مراجعه نمایید.

نوع کاغذهای انتخابی برای چاپ اسناد

نوع کاغذهایی که درون سینی کاغذ چاپگر قرار می گیرد، تاثیر به سزایی در طول عمر دستگاه کپی مورد نظر دارد. کاغذهای مصرفی باید کاملا استاندارد باشند تا اجزای مختلف چاپگر همچون فیوزینگ، درام و کاغذکش دستگاه کپی با اختلالات فنی و سخت افزاری مواجه نشوند.

محل نصب دستگاه فتوکپی

موضوع مهم دیگری که بر طول عمر دستگاه کپی تاثیرگذار است، انتخاب محل نصب چاپگر است. هیچ گاه دستگاه فتوکپی را نزدیک درب ورودی ساختمان و مکان های پر رفت و آمد قرار ندهید. از طرفی دقت داشته باشید که ماشین فتوکپی می بایست به دور از پنجره قرار گیرد. چرا که نفوذ ذرات آب به درون سیستم چاپ باعث خرابی آن می شود.

توجه به سرویس های دوره ای دستگاه کپی

اعمال سرویس های دوره ای راهی برای افزایش طول عمر دستگاه کپی است. این سرویس ها باید مطابق با ساختار تشکیل دهنده ی هر بخش از چاپگر صورت پذیرند. اگر با اصول سرویس دهی دستگاه کپی آشنا نمی باشید، پروسه ی تمیزکاری و سرویس در محل دستگاه کپی را به دست کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی بسپارید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩