اشتراک گذاری

سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

از مشکلات متداولی که برخی کاربران دستگاه های کپی، هنگام چاپ با آن مواجه میشوند سیاه شدن صفحه میباشد، این مشکل معمولا در انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان رخ میدهد. عوامل متعددی در بروز چنین مشکلاتی دخیل هستند و قطعات زیادی هستند که در صورت درست کار نکردن ممکن است این مشکلات را دامن بزنند. گاهی سیاهی و خطوط تار روی کاغذ به قدری زیاد است که تصویر کاملا ناخوانا میشود.

از آن جا که دستگاه های کپی در ادارات و شرکت ها کاربرد بسیار زیادی دارد بروز چنین مشکلی میتواند در عملکرد کلی سازمان اختلال ایجاد کند. از آن جا که ساختار چنین دستگاهی پیچیده است حل مشکل حتما نیاز به کمک گیری  از مراکز و متخصصان خبره در این امر را دارد. معمولا این مشکلات از کارتریج دستگاه کپی نشات میگیرد  در ادامه ی این مقاله قصد داریم به دلایل کلی سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی و راه های برطرف شدن آن بپردازیم.

دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

تنظیم اشتباه : از مهم ترین دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی گاهی اشتباه در تنظیم تراکم رنگ آن میباشد یعنی وقتی که تراکم رنگ بر روی بسیار تیره تنظیم شده باشد. این مسئله کاملا طبیعی است و کابران میتوانند برای کم کردن این تراکم به روش دستی اقدام کند و یا حالت تراکم خودکار را امتحان کند. البته در این زمان بهترین راهکار مراجعه به مرکز تعمیر و سپردن آن به تعمیرکار و متخصص حرفه ای میباشد تا در کمترین زمان ممکن اقدام به برطرف سازی آن کنند تا از صدمات جبران ناپذیری بعدی جلوگیری شود.

اختلال در نقاط اتصال چاپگر : یکی از مشکلات متداول دیگر که گریبان گیر دستگاه های کپی میشود اتصالات داخلی دستگاه کپی میباشد و این امر موجب این میشود که بعد از پرینت گرفتن کاغذ سیاه میشود و ظاهر زشتی پیدا میکند. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال در واشرهای سر سیلندر دستگاه کپی باشد که حل آن حتما نیاز به مراجعه به تعمیرکار و متخصص با تجربه دارد.

کثیف شدن هد دستگاه کپی : از دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی میتوان به کثیف بودن هد دستگاه اشاره کرد که برای برگرداندن کیفیت چاپ حتما نیاز به تمیز شدن دارد.

پر شدن سطل زباله ی دستگاه کپی : از مشکلات دیگر که میتواند دلیل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی را رقم بزند، پر شدن سطل زباله ی دستگاه کپی باعث ایجاد لایه های سیاهی بر روی کاغذهای چاپ شود که از بالا به پایین کاملا مشهود است.

برخی مشکلات فیوزینگ : ممکن است عدم کارکرد صحیح فیوزینگ دستگاه کپی هم به  سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی بینجامد که باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

راه های حل مشکل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

همانطور که در مقدمه ی مطالب گفته شد بیشتر مشکل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی مربوط به کارتریج است که نیاز به شارژ و تعمیر دارد که در این صورت باید خیلی با دقت و احتیاط انجام شود تا موجب کثیف شدن اجزای دستگاه کپی نشود. برای حل این قبیل مشکلات لازم است حتما به مرکز تعمیرات مراجعه کنید تا خیالتان از بازگشت سلامت دستگاهتان راحت شود.

نمایندگی فتوکپی شارپ

محصولات تولیدی کمپانی شارپ نیز ممکن است ناگزیر با برخی از این مشکلات مواجه شوند. لازم است بدانید نمایندگی این مرکز به حل تمامی مشکلات دستگاه کپی شما اختصاص داده شده است. متخصصان نمایندگی شارپ ضمن گذراندن تمامی دوره های حرفه ای و با بهره گیری از سال ها تجربه ی مفید در شناسایی و حل مشکلات اعم از مشکل سیاه شدن کاغذ  در دستگاه کپی و در اختیار داشتن به روز ترین و مجهز ترین ابزار مورد نیاز آماده ی خدمت رسانی به شما کاربران دستگاه کپی شارپ میباشد.

همچنین تمامی قطعات مورد استفاده در امور مربوط به تعویض قطعات معیوب از نوع اورجینال و اصلی کمپانی شارپ میباشد تا تضمینی باشد برای بازگشت سلامت انواع  فتوکپی شارپ . لذا شما کاربران گرامی در صورت بروز هر گونه مشکل میتوانید از طریق راه های تماس ذکر شده با مشاوران واحد تعمیر فتوکپی شارپ تماس حاصل فرمایید تا در اسرع زمان نسبت به برطرف سازی آن اقدام کنند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩