اشتراک گذاری

راهنمای انتخاب پرینتر خانگی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی چاپ، بسیاری از افراد، متقاضی خرید این دستگاه برای مصارف خانگی شده اند و وضع کمی با گذشته که این کالا صرفا به عنوان یکی از تجهیزات اداری به حساب می آمد متفاوت شده است. با توجه به تنوع بسیار بالای پرینترهای خانگی و قیمت های نسبتا ارزان و برندهای متفاوتی از قبیل پرینترهای اچ پی، پرینترهای سامسونگ، پرینترهای کنون، پرینترهای اپسون و … که با آن ها روبرو هستیم شاید انتخاب پرینتر مناسب کار سختی به نظر آید. چرا که با سوالات بسیاری مواجه میشویم. آیا پرینتر موردنظر پاسخگوی نیاز های ما هست؟ آیا به قابلیت اتصال پرینتر به شبکه نیاز داریم؟ پرینتر لیزری بهتر است یا جوهرافشان؟ آیا هزینه مواد مصرفی آن بالاست؟

هدف از عنوان این مقاله بر این است که این مطالب راهنمای انتخاب پرینتر خانگی مناسب برای شما عزیزان باشد. رعایت این نکات و توجه به معیار های عنوان شده میتواند به انتخاب صحیح پرینتر از بین برند های مختلف و نسخه های متفاوت موجود در بازار کمک کند.

راهنمای انتخاب پرینتر خانگی

پرینتر جوهرافشان بهتر است یا لیزری؟

این سوال اغلب مهم ترین مسئله ای است که در خرید پرینترهای خانگی با آن روبرو می شویم و در این مرحله قطعا نیاز به مطالعه راهنمای انتخاب پرینتر خانگی خواهیم داشت. پرینترهای جوهرافشان به تعداد بسیار زیادی در بازار موجود هستند که تنوع بسیار بالایی نیز دارند. لازم است بدانید که این پرینترها به خوبی قادر به چاپ عکس های رنگی و براق هستند، اما بر خلاف پرینترهای لیزری که  متن ها را با کیفیت بسیار بالایی چاپ می کنند، قادر به انجام این کار نیستند.

پس لازم است در این مرحله بدانیم تفاوت پرینتر لیزری و جوهرافشان در چیست و ما به چه چیزی نیاز داریم. بیشتر به چاپ عکس نیاز داریم یا متن؟ بعد از آن لازم است بدانیم که سرعت چاپ پرینترهای جوهرافشان خیلی پایینتر از پرینترهای لیزری است. پس باید به این سوال پاسخ دهیم که با چه حجم از کاری روبرو هستیم؟ بعد از آن نکته ای که حائز اهمیت است، هزینه مواد مصرفی است که در پرینترهای جوهرافشان بسیار بالاتر از پرینترهای لیزری ست.

می توان به این نتیجه رسید که پرینترهای لیزری اغلب برای اداره ها و سازمان ها مورد اسفاده قرار می گیرند. همچنین پرینترهای لیزری عمر مفید طولانی تری دارند و نمونه های سیاه و سفید آن متون و نوشته ها را با سرعت بالایی به چاپ رساند. البته پرینترهای لیزری مناسب با مصارف خانگی با قیمت های پایین هم در بازار موجود است. می توان این طور نتیجه گرفت که اگر قصد پرینت جزوه و کتاب را دارید بهتر است پرینترهای لیزری خریداری کنید و اگر تصمیم دارید عکس های با کیفیت و رنگی به چاپ برسانید پرینترهای جوهرافشان مناسب کار شما است.

پرینتر همه کاره یا all-in-one

در ادامه مطالب راهنمای انتخاب پرینتر خانگی می توانیم به پرینترهای همه کاره هم اشاره کنیم. این پرینترها امکان کپی و اسکن و فکس را به کاربران دراختیار کاربر قرار می دهد. قیمت این پرینترهای چندکاره با در نظر گرفتن امکانات آن برای مصارف خانگی به صرفه است. همچنین پرینترهای همه کاره اگر برای مصارف خانگی طراحی شده باشند، دارای سایز مناسب و کم حجم هستند. توصیه ما به شما این است که اگر متقاضی تمام امکانات اسکن و کپی و فکس هستید، از پرینترهای همه کاره غافل نشوید؛ زیرا برای خرید مجزای هر کدام ، از این دستگاه ها باید هزینه های بالاتری بپردازید.

هزینه مواد مصرفی

پس از به کار گیری راهنمای خرید پرینتر خانگی و شناخت کاربر و ویژگی های پرینترهای موجود در بازار لازم است از هزینه های جانبی این تجهیزات آگاه شوید. گاهی ممکن است پرینتری را ارزان خریداری کنید اما پس از مدتی متوجه شوید قیمت تجهیزات جانبی یا کارتریج آن خیلی بالاتر از حد تصورات شما بوده است. پس توصیه ما به شما این است که حتما در انتخاب پرینتر مناسب خانگی خود، قیمت مواد مصرفی چاپ را هم در نظر داشته باشید.

از خدمات ارائه شده نمایندگی معتبر دستگاه های زیراکس چه می دانیم؟

پس از عنوان کردن راهنمای انتخاب پرینتر خانگی شاید به حساس بودن این دستگاه ها پی برده باشید. امروزه با در نظر گرفتن ریسک بالای تعویض یا تعمیر قطعات دستگاه زیراکس هرگز، خرابی زیراکس خود را به دست هر تعمیرکاری نسپارید. در صورت بروز هر گونه مشکل یا اختلال در نحوه عملکرد دستگاه خود، توصیه ما به شما این است که ، هرگز اقدام به بازکردن و تعمیر خودسرانه آن نکنید چون ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.

متخصصین زبده و با تجربه مرکز تعمیرات دستگاه کپی ، هر روزه آماده ارائه خدمات پس از فروش و  خدمت رسانی در جهت شناسایی و رفع مشکلات احتمالی پیش آمده هستند. فراموش نکنید، تنها تعمیر دستگاه شما در مرکز تخصصی و حرفه ای ست که تضمین کننده سلامت دوباره دستگاه شما خواهد بود.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩