اشتراک گذاری

دلایل سیاه شدن برگه در دستگاه کپی

اگر از کاربران دستگاه های کپی بوده باشید، احتمالا با سیاهی برگه ی چاپ نیز روبرو شده اید. سیاه شدن برگه در دستگاه کپی امری ست نامطلوب که ممکن است در روند کار هر سازمانی اختلال ایجاد کند. گاهی این سیاهی و تیرگی تمام صفحه را در بر میگیرد. بسیاری از کاربران با دلیل وقوع چنین اختلالی آشنایی ندارند. جای نگرانی ندارد، در این مقاله قصد داریم به دلایل بروز چنین مشکلی بپردازیم. کارشناسان یکی از اصلی ترین دلایل تیره و سیاه برگه در دستگاه کپی را اختلال در عملکرد پاک کن تعبیه شده ی درام میدانند. خرابی پاک کن ممکن است چاپ های کثیف و تیره ای را تحویل دهد. از دیگر دلایلی که منجر به تیره شدن برگه ی چاپ شده در دستگاه های کپی میشود، خرابی و مشکل در تونر کارتریج یا پر شدن بیش از حد ظرفیت کارتریج از تونر، میباشد. کارشناسان برای حل این مشکل لازم است دستگاه کپی را باز کنند تا وضعیت کارتریج را به خوبی بررسی کنند و در صورت مشاهده ی تونر ریخته شده، دستگاه را با دقت بالا تمیز کنند. در صورتی که کارتریج سالم باشد و هیچ مشکلی در آن مشاهده نشود، باید وضعیت درام مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. همانطور که گفته شد، یکی از دلایل اصلی سیاه شدن برگه در دستگاه کپی، اختلال در عملکرد پاک کن درام دستگاه کپی میباشد. وجود این پاک کن در کیفیت سند چاپی بسیار تاثیر گذار است. در مواقع بروز چنین مشکلاتی توصیه میشود به مرکز نمایندگی مجاز ریکو مراجعه کنید تا خیالتان از تعمیر صحیح دستگاه کپی تان، آسوده شود. در ادامه ی این مقاله، به بررسی دقیق تر چگونگی بروز مشکل سیاه شدن برگه در دستگاه کپی خواهیم پرداخت.

سایر دلایل سیاه شدن برگه در دستگاه کپی

  • تنظیم اشتباه دستگاه کپی : از دیگر دلایل سیاه شدن برگه در دستگاه کپی، ممکن است تنظیم ناشیانه ی دستگاه باشد. این تنظیمات مربوط به تراکم رنگ چاپ میباشد. زمانی که تراکم رنگ تیره بسیار بالا باشد، با سیاهی برگه ی چاپ مواجه خواهیم شد.
  • کثیف شدن هد دستگاه کپی : از دیگر دلایل سیاه شدن برگه در دستگاه کپی، کثیف شدن هد دستگاه میباشد. برای حل این مشکل لازم است هد دستگاه به خوبی و با دقت بالا تمیز شود.
  • اختلال در نقاط اتصال دستگاه کپی : گاهی وقوع اتصالات بی موقع در دستگاه کپی، به بروز چنین مشکلی دامن میزند و کاربر با چاپ بی کیفیت و سیاه روبرو میشود. این امر موجب نگرانی هر کاربری خواهد شد. در چنین مواقعی و برای حل چنین مشکلاتی، مراجعه به مراکز تعمیر معتبر امری ست الزامی.
  • پر شدن سطل زباله ی دستگاه کپی : یکی از دلایل سیاه شدن برگه در دستگاه کپی که در اثر بی دقتی و بی توجهی کاربر اتفاق می افتد، پر شدن سطل زباله ی دستگاه کپی است. حل این مشکل نیازمند پاک کردن سطل در اسرع زمان دارد.
  • برخی مشکلات مربوط به فیوزینگ دستگاه کپی : دلیل دیگری که ممکن است به سیاه شدن برگه در دستگاه کپی دامن بزند، مشکلات مربوط به عدم کارکرد صحیح فیوزینگ دستگاه کپی میباشد، که لازم است توسط متخصص مورد تشخیص و تعمیر قرار گیرد.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی ریکو

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی ریکو در راستای حل مشکلات رایج و غیر رایج پیش آمده برای انواع دستگاه فتوکپی و ارائه ی تمامی خدمات پس از فروش دستگاه های کپی ریکو، از سال ها قبل تاسیس شد و اکنون با افتخار میتوان گفت در تمام این سال ها موفق به جلب رضایت مشتریان خود بوده و هست. یکی از مهم ترین خدمات مرکز نمایندگی تجهیزات اداری ریکو، تعمیر و ترمیم مشکلات انواع دستگاه های فتوکپی این کمپانی میباشد. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی گریبان هر دستگاهی کپی ای را بگیرند و معمولا در بدترین زمان ممکن رخ میدهند و باعث نگرانی کاربران شوند. متاسفانه خیلی از کاربران تجهیزات اداری و فتوکپی ریکو در ایران در مواقع بروز مشکلات به هدف پرداخت هزینه های کم تر به مراکز غیر مجاز و فاقد استاندارد های لازم مراجعه میکنند و این امر موجب بازگشت مشکلات و خرابی های اولیه میشود و کاربر را متحمل پرداخت هزینه های متعاقب دیگری خواهد کرد. این نمایندگی مفتخر است به داشتن زبده ترین متخصصان تعمیر دستگاه فتوکپی ریکو در سطح کشور، و برخورداری از به روز ترین امکانات و تجهیزات تشخیص و تعمیر، لذا شما عزیزان میتوانید در صورت مواجه با هرگونه مشکل در دستگاه فتوکپی خود، با مشاوران این مرکز تماس حاصل کنید تا نسبت به تعمیر دستگاه شما در اسرع زمان اقدام کنند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩