اشتراک گذاری

درهم ریختگی پس زمینه در دستگاه کپی

از جمله مشکلاتی که برخی از کاربران دستگاه های کپی با آن مواجه می شوند، بهم ریختگی رنگها یا بر هم ریختن پس زمینه است. به این معنی که رنگها قاطی شده و به صورت منظم و درست چاپ نمی شوند. دستگاه های کپی رنگی و سیاه و سفید ممکن است دچار چنین مشکلی شوند و به دنبال آن، شاهد افت کیفیت چاپ در آنها باشیم. 

اگر شما هم چنین مشکلی دارید، پیشنهاد می دهیم ادامه مطلب را مطالعه کنید. ما ضمن بررسی دلایل درهم ریختگی پس زمینه در دستگاه کپی ، به شما دوستان عزیز آموزش می دهیم که چطور این مشکل را برطرف کنید. برای آشنایی با دلایل بهم ریختگی پس زمینه و رنگ در دستگاه فتوکپی در دستگاه کپی و ترفندهای برطرف کردن این مشکل، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

درهم ریختگی پس زمینه در دستگاه کپی

دلایل درهم ریختگی پس زمینه در دستگاه کپی

یکی از مهم ترین عواملی که باعث به هم ریختن رنگ دستگاه کپی می شود، آلودگی بخشهای مختلف این محصول است. اگر قطعاتی مثل درام، بلید، شیشه و یا کارتریج آلوده باشند، چاپ آلوده شده و احتمالا رنگها به هم می ریزند. مساله دیگری که رنگها را به هم می ریزد، قرارگیری نادرست کاغذ است. حتی استفاده از کاغذ مرطوب هم می تواند چنین مشکلی را ایجاد کند.

تنظیمات نادرست، مهم ترین علت دلایل درهم ریختگی پس زمینه در دستگاه کپی است که باید توجه ویژه ای به آن شود. اگر بخشهای مربوط به رنگ و چاپ به درستی تنظیم نشده باشند، مشکلاتی در روند و کیفیت چاپ ایجاد می شود که یکی از آنها ریختگی رنگ و پس زمینه است. توزیع اتفاقی جوهر روی صفحه چاپ، به هم ریختن تنظیمات وضوح چاپ و کیفیت پایین مواد مصرفی هم عوامل دیگری هستند که ممکن است باعث قاطی شدن رنگها در فتوکپی شوند.

انجام سرویس های دوره ای دستگاه کپی را فراموش نکنید.

همان طور که اشاره شد آلودگی های اجزای مختلف چاپگر می تواند عامل اصلی پیدایش مشکل درهم ریختگی پس زمینه در دستگاه کپی باشد. به تعویق انداختن سرویس های دوره ای و تداوم استفاده از ساختار فرسوده و یا آلوده ی اجزای داخلی دستگاه کپی موضوع مهمی است که می تواند تا از کار افتادگی کامل دستگاه پیش رود.

آلودگی های حاصل از تونرهای اضافی بر روی هد، درام و یا اتصالات هر ماشن کپی مسئله ی دردسرسازی است که در صورت عدم توجه به تعویض قطعه نیز می انجامد. البته در این میان چگونگی انجام سرویس های بهسازی دستگاه کپی نیز حائز اهمیت است. اکیدا توصیه می نماییم از دستکاری و پاکسازی ناشیانه ی قطعات چاپگر خودداری کنید و شکل گیری این فرآیند را به دست کارشناسان و تکنسین های ماهر بسپارید. لازم به ذکر است که کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی کلیه ی مراحل سرویس دهی و بهسازی اجزای داخلی چاپگرها را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهند.

استفاده از کاغذهای استاندارد و رفع مشکل درهم ریختگی پس زمینه در دستگاه کپی

هر گونه آلودگی جزیی کاغذ می تواند سبب آسیب درام دستگاه کپی گردد. به طور کلی اگر برگه دارای ایراد یا آلودگی باشد، سلامت اجزای داخلی دستگاه کپی در خطر بوده و امکان دارد شاهد کپی های بی کیفیتی از چاپگر باشید. پیشنهاد می کنیم پیش از انجام فرآیند چاپ حتما برگه ی کاغذ را چک نمایید؛ از عدم حضور منگنه و لاک غلط گیر بر روی کاغذ اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به انجام فرآیند چاپ نمایید. از طرفی نباید فراموش نکنید که کاغذ مناسب برای دستگاه های کپی، برگه ایست که اندازه اش دقیقا مطابق با ابعاد استاندارد دستگاه می باشد.

رفع مشکل درهم ریختگی رنگ پس زمینه در دستگاه کپی چندمنظوره

  • درهم ریختگی پس زمینه بر اثر توزیع اتفاقی ذرات جوهر روی صفحه چاپ شه ایجاد می شود. وجود این مشکل ممکن است به این علت باشد که کاغذ خیلی مرطوب باشد. چاپ را روی دسته کاغذ دیگری امتحان کنید . بسته های کاغذ را فقط در صورت لزوم باز کنید تا کاغذها رطوبت زیادی به خود نکشند.
  • اگر درهم ریختگی پس زمینه روی یک پاکت روی دهد، چیدمان چاپ را تغییر دهید تا از چاپ شدن روی بخش هایی که در پشت آن ها درزهای روی هم قرار گرفته وجود دارد، جلوگیری شود. چاپ کردن روی درزها می تواند مشکل ساز باشد.
  • اگر درهم ریختگی پس زمینه تمام سطح یک صفحه چاپ شده را در بر می گیرد، وضوح چاپ را از طریق نرم افزار یا مشخصات چاپگر خود تغییر دهید.

نمایندگی مجاز تعمیرات دستگاه کپی

نمایندگی مجاز تعمیرات کپی، عنوان مجموعه ای است که به صورت تخصصی به ترمیم انواع مدل های دستگاه کپی اشتغال دارد. در این مرکز تکنسین هایی فعالیت می کنند که جزء برترین متخصصین حوزه تعمیرات ماشین های اداری هستند و توانایی رفع انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این محصول را دارا می باشند. این افراد با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته، خدمات تعمیری را مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا به کاربران ارائه می دهند.

انواع برندهای مطرح از جمله شارپ، ریکو، کونیکا مینولتا، توشیبا، کانن، زیراکس و … در نمایندگی تعمیرات کپی مورد بررسی و ترمیم تخصصی قرار می گیرد. همکاران ما در راستای عمل به شعار مشتری مداری، تلاش می کنند که کلیه مشکلات این محصول را برطرف کرده و نیاز کاربران را در این زمینه برطرف نمایند. نکته ی ویژه در مورد نمایندگی دستگاه کپی ، ارائه ی خدمات تعمیر در محل است که با مراجعه به سایر بخش های سایت، می توانید از جزئیات آن مطلع شوید.

لینک های مرتبط : مرکز تعمیرات کپی /  تعمیرات تبلت  / تعمیرات لپ تاپ  / بازیابی اطلاعات

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩