اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن درام پرینتر

پرینتر قطعه ی پر مصرفی است که در اثر آلودگی کارایی خود را از دست می دهد. بسیاری از اختلالات پرینترهای امروزی ریشه در آلودگی قطعات آن ها دارد. این آلودگی ها از ذرات گرد و غبار موجود در هوا و البته جوهر ریزی سیستم ایجاد می شوند. بهتر است هر چند وقت یک بار قطعات اصلی پرینتر چون درام را تمیز کنید تا از خرابی آن ها جلوگیری شود. در ادامه به شرح مراحل اصلی تمیز کردن درام پرینتر می پردازیم.

آموزش تمیز کردن درام پرینتر

تشخیص فرا رسیدن زمان تمیز کردن درام پرینتر

درام قطعه ی بسیار مهمی در شکل گیری فرآیند چاپ پرینترهای لیزری است. میزان استفاده ی شما از پرینتر رابطه ی مستقیمی با میزان آلودگی های انباشته شده بر روی درام خواهد داشت. اما عدم استفاده ی طولانی مدت از پرینتر نیز به معنای عدم نیاز به سرویس های دوره ای دستگاه نمی باشد. به هر حال تشخیص فرا رسیدن زمان تمیز کردن درام پرینتر کار سختی نیست. درامی که از کارایی اصلی خود توسط تجمع آلودگی ها و تونرهای اضافی دور شود، تصاویری کدر، محو و تیره ارائه می دهد. اگر به تازگی کیفیت چاپ پرینتر افت چشم گیری داشته است، نسبت به پاکسازی درام اقدام کنید.

درام پرینتر در برندهای مختلف وظیفه ی انتقال تونر را برعهده دارد. اگر اختلالی در ساختار سازنده ی درام وجود داشته باشد، روند انتقال تونر روی کاغذ مختل شده و کاربر شاهد پرینت کم رنگ و افت کیفیت چاپ دستگاه خواهد بود. بنابراین تمامی ایرادهای پرینت ها می توانند ناشی از خرابی درام باشند. این خرابی نیز معمولا در اثر آلودگی درام و ظهور مشکل جوهر ریزی اتفاق می افتد. به هر حال تشخیص فرا رسیدن زمان پاکسازی درام پرینتر کار سختی نیست. فقط باید کمی دقت داشته باشید.

مراحل پاکسازی درام پرینتر

برای تمیز کردن درام پرینتر کافی است مراحل زیر را به دقت انجام دهید. البته اگر احساس می کنید از عهده ی انجام این کار بر نخواهید آمد، می توانید روند پاکسازی درام پرینتر و اعمال مراحل سرویس چاپگر را به عهده ی کارشناسان نمایندگی مجاز برند پرینتر خود بسپارید.

  1. ابتدا پرینتر را از برق بکشید.
  2. قاب جلویی پرینتر را به دقت باز کنید. اینکار را با استفاده از دفترچه ی راهنمای پرینتر انجام دهید. فراموش نکنید که دستکاری ناشیانه ی پرینتر به خرابی آن منتهی خواهد شد.
  3. درام را از کشوی مخصوص آن بیرون بکشید. به احتمال قوی پرینتر مورد استفاده ی شما نیز با یک دسته ی سبز رنگ قرار گرفتن درام در دستگاه را کنترل می کند.
  4. درام را بر روی سطح تمیزی به دور از تابش مستقیم خورشید قرار بدهید.
  5. با استفاده از یک دستمال بدون پرز خشک به آرامی درام را تمیز کنید. به هیچ عنوان نباید از مواردی چون الکل و تینر بر روی پارچه ی مذکور استفاده کنید.
مراحل پاکسازی درام پرینتر

تعویض درام یا پاکسازی درام ؟

اگر پس از تمیز کردن درام پرینتر همچنان شاهد کیفیت نامناسب چاپ اسناد هستید، احتمالا باید درام چاپگر را تعویض کنید. در چنین شرایطی پرینتر را خاموش کنید و با نمایندگی رسمی تعمیر پرینتر تماس حاصل فرمایید. درام دارای عمر محدودی است که با استفاده از آن به اتمام می رسد. البته خوشبختانه زمان تعویض درام توسط هشدارهایی از پرینتر نمایان خواهد شد. اما عموما پس از هر سه بار شارژ کارتریج، باید درام پرینتر را تعویض کرد. لازم به ذکر است که این تعویض در نمایندگی رسمی ریکو دارای گارانتی می باشد.

4/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

2 × چهار =