اشتراک گذاری

تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو

تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو و برطرف سازی و ترمیم انواع  عیوب دستگاه کپی ریکو از جمله خدماتی است که از واحد تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو می توانید انتظار داشته باشید.

تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو، یکی از تخصصی ترین مباحث تعمیراتی حوزه دستگاه کپی است. پیدایش هر گونه ناکارآمدی و اختلال در این قطعه، در عملکرد دستگاه کپی تاثیر مستقیم دارد و موجب بروز اختلالات پیچیده تر در دستگاه می شود. تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو باید در اسرع وقت و به دست فنی کاران با تجربه و ماهر صورت بگیرد. این بخش از تعمیرات کپی، حساسیت های ویژه خود را دارد، لذا ضرورت دارد برای حفظ عملکرد صحیح دستگاه به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنید.

نحوه تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو

تکنسین های متخصص و مجرب مرکز کپی ریکو، با استفاده از دستگاه های مجهز و پیشرفته عیب یابی برای تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو، در مرحله نخست به عیب یابی و تشخیص منبع اصلی ایجاد اختلال می پردازند. با محرز شدن عیب یونیت فیوزینگ دستگاه کپی، کارشناسان تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو وارد عمل می شوند و پروسه تعمیرات این قطعه در واحدی جداگانه و تخصصی با استفاده از ابزارآلات مدرن و مجهز آغاز می شود.

اگر با وجود تلاش های کارشناسان واحد تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو امکان ادامه تعمیر و ترمیم این قطعه وجود نداشته باشد، قطعه جدید و اورجینالی جایگزین خواهد شد. این تشخیص به مهارت و تجربه بسیار زیادی نیاز دارد، به علاوه کارشناس مربوطه باید این دانش را داشته باشد تا بتواند کد های خطای دستگاه کپی را بخواند و بررسی کند.

کارکرد صحیح یونیت فیوزینگ دستگاه کپی ریکو چگونه است؟

در مرحله اول درام، تونر را روی کاغذ می پاشد. سپس یونیت فیوزینگ کار خود را آغاز می کند و تونر را حرارت می‌دهد. بعد از حک شدن تونر بر روی کاغذ، یک غلطک، آن را از دستگاه کپی خارج می‌کند. در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو شناخت این کارکرد ها اهمیت بالایی دارد. جالب است بدانید که به علت سرعت عمل بسیار بالای فیوزینگ، امکان جرقه زدن و آتش گرفتن کاغذ در طول فرآیند کپی به هیچ وجه وجود ندارد.

مرمت دستگاه کپی

اهمیت تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو

علت آنکه ورق کاغذ بعد از بیرون آمدن از دستگاه کپی ریکو گرم است، در واقع گذشتن آن از زیر فیوزینگ است. دانستن این نکته در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو واجب است.  فیوزینگ دستگاه کپی قابلیت تعمیر و تعویض دارد. در دستگاه های کپی قدیمی، فیوزینگ‌ها از یک لامپ گرم کننده درون هات‌رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند؛ اما امروزه به جای لامپ از یک المنت گرم کننده استفاده می کنند. اعمال این تغییرات عملکرد دستگاه کپی را به جهتی مثبت و به شکل صعودی ارتقا داده است. در بعضی از دستگاه های کپی، خودِ دستگاه هشدار تعویض فیوزینگ را با کد های مخصوص اعلام می کنند.

زمان تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی ریکو

برای اینکه بدانید چه وقت تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو لازم و ضروری است می توانید از نشانه هایی همچون وجود خطوط غیر عادی در صفحه پرینت گرفته شده کمک بگیرید. برای اجرای تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو حتما ضرورت دارد که به یک مرکز مجاز و رسمی مراجعه نمایید تا کیفیت تعمیر تضمین شده و حتمی باشد.

عیوب متداول یونیت فیوزینگ

  • خرابی ترمیستور
  • سوختن ترموفیوز و لامپ هیت
  • ایجاد خوردگی بدنه
  • آلودگی هات رولر

نقش پرس هیتر در یونیت فیوزینگ

این قطعه یکی از قطعات اصلی داخلی یونیت فیوزینگ است که در تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو نقش مهمی ایفا می کند. پرس هیتر مقاومت فوق العاده بالایی در برابر حرارت دارد و عمر بسیار طولانی یکی دیگر از مشخصه های آن است.

وظیفه این قطعه فشار بر روی کاغذ است تا به واسطه دمای ایجاد شده توسط لامپ و فشار همزمان بلت فیوزینگ کاغذ که حامل تونر در مناطق مشخص است، تحت تاثیر دما و فشار تونر پخته شده و سپس کاغذ از طریق گیت خروجی خارج شود؛ خرابی این قطعه کل عملیات داخلی یونیت فیوزینگ را با اختلال رو به رو می کند لذا تعمیر یونیت فیوزینگ کپی ریکو برای حفظ عملکرد این دستگاه بسایر مهم و حیاتی است.

قطعات تعویضی یونیت فیوزینگ دستگاه کپی ریکو

  • پوسته فیوزینگ
  • هاترولر
  • بوش هاترولر
  • بلبرینگ هاترولر و پرس
  • ترمیستور
  • پاک کننده پرس
  • ابری هات رولر
  • پرس
  • لامپ فیوزینگ
  • ناخنک هات رولر و پرس

نمایندگی ریکو و واحدهای تعمیرات ریکو

مرکز نمایندگی ریکو ، بهترین و امن ترین درگاه برای تهیه و خرید یک دستگاه کپی با کیفیت و اصل است. این مرکز به همه کاربران خود این اطمینان را می دهد که چتر حمایتی نمایندگی ریکو همواره بر سر تمام کاربران و همراهان این نمایندگی باز خواهد ماند و کاربران عزیز پیوسته و در همه حال می توانند از مجموعه سرویس های این مرکز بهره مند شود.

خدمات تعمیر ریکو در واحدهای مجزا به کاربران گرامی ارائه می گردد.  در این بخش به معرفی واحدهای تعمیرات ریکو می پردازیم.

تعمیرات کپی ریکو

مرکز تعمیر دستگاه کپی ریکو با دسترسی به آرشیوی از قطعات اصل و اوریجینال، به راحتی می تواند بسیاری از مشکلات احتمالی که نیاز به تعویض قطعه دارند، حل کند. این مرکز جمعی از بهترین های تعمیرات کپی را درو هم جمع کرده و به کمک آنها و با استفاده از تجهیزات مدرن، بهترین کیفیت تعمیراتی را به کاربران خود هدیه می دهد

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩